Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


ik wil je nogmaals sterkte wensen. Zorgen om het leven en welzijn van je kinderen is het allerzwartste dat een ouder kan treffen.
😘  

ik denk dat ze eerst willen dat je dochter 'stabiel' is doordat haar medicatie goed is afgesteld en dit ook terug willen zien in haar gedrag...voordat er een vervolgstap mogelijk is. De situatie is nu heel kwetsbaar en gelukkig is nu een kleine verbetering waargenomen.
Is voor jullie duidelijk wat ze van jullie dochter verwachten voor ze door kan naar de volgende groep met iets meer vrijheden? Het lijkt mij dat dit jullie wat meer duidelijkheid en houvast kan geven in deze verschrikkelijk onzekere tijd voor jullie. 
Voor de medewerkers is het gewoon een werkdag,  maar voor jullie als ouders is dit de verschrikkelijk verdrietige werkelijkheid en bestaat elke seconde uit onzekerheid en gekmakende angst en wanhoop. Het gevoel van alle controle verliezen... Ik denk dat veel mensen die hier meelezen met jullie meeleven.

Heb je iemand bij wie je je hart kan luchten? De praktijkondersteuner?

gewoon ff een dikke 

lieve Ciska, wat een stress die maar voortduurt!
Hebben jullie zelf wel iemand waar je bij spuien kunt?
Hou vol meis!!! Van mij een hele dikke knuffel.
♥️

Ciska78

Ciska78

04-06-2023 om 12:04 Topicstarter

Dank jullie wel voor alle knuffels, die voel ik echt🥰
Ik snap dat er mensen zeggen dat ze bewust nog niet iets doen op de groep omdat ze nog niet lang stabiel is, maar het heeft ook gewoon echt te maken met stappen die al wel ingezet hadden kunnen worden maar gewoon niet gebeurd zijn doordat regiebehandelaar er niet is.
Voor haar vakantie was er namelijk al door haar gezegd dat dochter het buiten wandelen (met mentor/begeleider) moet gaan oppakken, kijken hoe dit gaat. Team heeft dit tegen gehouden tijdens de vakantie, omdat er volgens team geen zicht is op een vervolgplek. Vervolgplek is er wel, maar daarvoor zal dochter meerdere stappen moeten gaan zetten en een beginstap was buiten gaan wandelen.
Maar goed, ik kan gefrustreerd zijn maar het helpt geen drol, dingen gaan daardoor helaas niet sneller.

Wat in ieder geval nodig is aankomende week is precies gaan kijken welke stappen dochter nodig heeft om straks naar haar vervolgplek te kunnen. aangezien ze nu opgeschoven is is er hoogstwaarschijnlijk einde van de zomer een plek daar. En die tijd zal dochter hard gaan nodig hebben om daar naar toe te werken.
Dat gaat niet op de groep waar ze nu zit dus moet er gekeken worden welke plek dan het beste is om die tijd te overbruggen en te gaan werken aan meer vrijheden.

Afgelopen donderdag ook gesprek gehad met CCE, de orthopedagoog gaat met dochter meerdere afspraken inplannen en een andere man, die gaat met haar bezig met een prikkelverwerkingsprofiel. Dus dat gaat in ieder geval lopen voor nu.
Dochter heeft in ieder geval tegen ons gezegd gisteren dat ze die gesprekken wel wil afwachten, dus dat is wel voorzichtig positief.

Hoe gaat het Ciska?
Hebben jullie meer duidelijkheid gekregen?

Ciska78

Ciska78

09-06-2023 om 08:55 Topicstarter

Dochter vertelde van de week dat ze samen met de vertrouwenspersoon een klachten brief heeft geschreven naar haar regiebehandelaar, waarin ze oa aan heeft gegeven dat ze meerdere malen om een gesprek heeft gevraagd, maar die steeds niet kon krijgen. Weet niet wat ze er verder nog in heeft geschreven maar vind dit ontzettend knap van haar.
Regiebehandelaar is dinsdag langs geweest en heeft sorry gezegd en woensdag had ze een afspraak met dochter staan.
Verder heeft dochter haar eerste gesprek met de prikkelverwerkingsman gehad, vandaag komt de orthopedagoog van het CCE langs. 
Gisteren haar wekelijkse gesprek met de psycholoog, die gaat op vakantie maar heeft dochter wel huiswerk mee gegeven.

En aankomende maandag evaluatie waarbij we hopelijk met zijn allen een goed plan kunnen gaan maken voor dochter om de overstap straks einde van de zomer naar open kliniek mogelijk te maken.

 Wat is je dochter goed bezig. Fijn om te lezen.

Wat een topper die dochter van je 
En jullie ook .
Zware jaren zijn dit

Wat knap van haar!
En van jou ook hoe je alles doorstaat.

Knuffel voor haar en jou! 

Ja, fijn om te lezen! Het is een goed teken dat ze zelf actie onderneemt en een brief heeft geschreven!

wat goed van je dochter dat ze zelf die actie onderneemt! Jammer dat het nodig is, maar dat ze zelf die handschoen oppakt is mooi om te zien!

Wat knap van je dochter dat ze nu zelf zo bezig is om haar proces naar herstel op de rit te krijgen, echt, daar mag je met recht en reden heel trots op zijn. En zij ook!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.