Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marieke

Marieke

21-01-2014 om 12:12

Ik wil geen tampons maar zeur wel als ik gym heb

het non-woord

Heb het even aan mijn man gevraagd: het woord heeft ook voor hem een emotionele, onaangename uitstraling.

Daarna heb ik hem gevraagd hoe hij het gedrag van onze puberdochter, ontsteld en ongesteld, onder woorden zou brengen. Daar vond hij het plotseling een milde omschrijving.

Als je kind staat te zeuren, tieren, drammen, razen en gillen ondermijnt dat je welbevinden, het blijft aan je vreten.
Jij en de situatie wordt er niet beter van als je ook gaat schelden. Zet een stap terug, neem afstand.
Is het allemaal show? Niet lachen!
Of zie je hoe ongelukkig het liefste kind ter wereld is? Troost hem dan!
Iets middenin? Ook nu kan een knuffel geen kwaad.

Het hoeft niet lang te duren. Na enkele vriendelijke woorden zit je eerder op kantoor dan na een ruzie met je dochter
(en enkele medeweggebruikers).

Charis

Charis

23-01-2014 om 15:48

Die boterhamzakjes en plastic handschoentjes, daar val ik dan weer over . Wat een onnodige vervuiling van het milieu met plastic. Even je handen wassen en klaar.

Verder ben ik het eens met de overige reacties. Gun je kind de tijd om te wennen aan dat hele menstruatiegedoe en eventueel tampons. Heb je haar al eens tampons met inbrenghuls laten zien?

Dalarna

Dalarna

24-01-2014 om 13:50

Charis

Natuurlijk kun je even je handen wassen maar in een wc op school is nooit een wastafeltje, logisch dat een kind dan bang is dat het onder het bloed (en ja je hebt wc papier) haar kleren aan moet doen en naar buiten moet komen om haar handen te wassen en daarnaast; pubermeisjes vinden dat gewoon nog heel vervelend soms en dat bagatelliseer ik tenminste niet terwijl ik ook een groot voorstander ben van tampons.

Katniss

Katniss

24-01-2014 om 13:59

Dat is ook irritant

Op mijn werk is er ook geen wastafeltje in het toilet. Wel in de ruimte natuurlijk, maar dan moet je inderdaad met 'schoongeveegde' handen je broek weer dicht doen. Heel vervelend ;-( En als je dan nog best wel hevig ongesteld is het nog erger.

Charis

Charis

24-01-2014 om 16:12

Hoezo

Hoezo is op een wc op school 'nooit' een wastafeltje? Hier wel hoor.

Katniss

Katniss

24-01-2014 om 16:29

In het hokje?

Is die wastafel in het hokje waar de wc staat? Ik heb nog nooit anders gezien dan dat er een of meerdere hokjes zijn, en de wastafel(s) apart.

Dalarna

Dalarna

24-01-2014 om 19:11

inderdaad katniss

Jij begrijpt het tenminste en als je al bang bent dat men het geluid van je maandverband hoort als je het van je onderbroek trekt vindt je het ook niet prettig om met een vieze hand je kleding weer aan te doen etc.

En ja je kunt de tampon ook inbrengen met een wcpapiertje maar daar gáát het gewoon allemaal niet om, het zijn zoveel stappen voor zo'n meisje.

Komt vanzelf

Mijn dochter is bijna 16 en gebruikt pas sinds kort tampons. Terwijl we ze hier in alle soorten en maten in huis hebben. Ze vond het eng, vervelend, naar. Ze gebruikte daarom altijd maandverband. Alleen na een paar keer doorlekken met dansen (of eigenlijk dat het aan de zijkant ernaast liep) kreeg ze door dat tampons misschien toch wel handig zijn.
Ik heb er nooit een drama van gemaakt. Ja kind, doorlekken is vervelend, gooi je danskleding even in een sopje. Misschien moet je op een rustig moment nog even oefenen met tampons? Niet? Ook goed.
Uiteindelijk ging ze toch eens oefenen en nu gebruikt ze alleen nog maar tampons. Op hysterische buien ga ik gewoon niet in.
Laat je dochter rustig wennen aan het idee, mijn dochter vond het eng om iets in haar vagina te stoppen en ze vond bloed aan haar vingers vies. Ik heb tampons met inbrenghulzen gekocht, maar nu gebruikt ze uiteindelijk toch gewone.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2014 om 23:47

Twee dochters en een moeder

De twee dochters zien tampons helemaal niet zitten (22 en 21) en moeder weet niet beter vanaf dag 1. Ik heb zelf het gevoel dat mijn dochters zich het gemak van tampons ontzeggen door het niet te proberen, maar zij ervaren het totaal niet zo. Ik laat het dus lekker gaan.

Wat ik trouwens een ontzettend stomme uitvinding vind, zijn de maandverbandjes met vleugels. Vind iemand dat écht prettig? Ik koop dus nog steeds zonder en mijn dochters gebruiken die ook. Of eigenlijk ik koop ze nu alleen nog voor mijn dochters.

Je dochter kan tijdens gym ook extra lange inlegkruisjes gebruiken. Die zijn flink aan de maat en dun. Na gym weer wat dikkers.

Ik ben het overigens eens met Charis dat handschoentjes of boterhamzakjes onnodige milieuvervuiling is. Tampons en maandverband is al een aanslag op het milieu, dus die handschoentjes of zakjes maken het er niet beter op. Ik vind het ook best viezig hoor, dat je in een toilet op school, werk of andere openbare ruimte meestal geen wastafel hebt, dus ik probeerde mijn kleren dan zo min mogelijk aan te raken. Als ik bij mensen thuis ben en daar is ook geen wastafel, vind ik het bijna nóg erger. Dan moet je hélemaal naar de keuken... Ik ben bijna in staat om een huis te weigeren als er geen wastafel bij de wc is.

@kaaskopje

Ik vind het ook best viezig hoor, dat je in een toilet op school, werk of andere openbare ruimte meestal geen wastafel hebt, dus ik probeerde mijn kleren dan zo min mogelijk aan te raken. Als ik bij mensen thuis ben en daar is ook geen wastafel, vind ik het bijna nóg erger.

Toch wel handig dan om je tampon voor onderweg mee te nemen in een plastic zakje...

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2014 om 09:17

Jasam

Neem jij je tampons dan mee naar de wastafel? Ik knikker ze in het afvalbakken bij de wc...

Maar serieus, het komt bij mij ook niet op om daar plastic zakjes of handschoenen voor te gebruiken. Ik wikkel de tampons voor het idee in twee velletjes wc papier en dan gaat ie in de afvalbak. In het afvalbakken zit al een plastic zakje, dus en extra zakje vind ik roche en onnodige milieubelasting.

Ja, is wel zo hygiënisch

Heb jaren als schoonnmaker in de horeca gewerkt.
Jij vouwt hem dan netjes in een papiertje...maar zo zijn helaas niet alle vrouwen...ik ben wat tegengekomen..tot op de muur geplakte gebruikte maandverbanden toe...verstopte WC's waar je resten uit mag plukken...en vreselijk vissig stinkende bakjes met aan het deksel geplakte verbanden...of gewoon achter de WC op de grond gegooid....

Kortom, geen schoonmaker zal ruikbaar of zichtbaar afval van mij hoeven op te ruimen!

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2014 om 09:28

Maar jasam

Wat doe je er dan mee bij de wasbak?

Kun je mijn quote even kopiëren en plakken?

Ik heb het niet over een wasbak gehad, kaaskopje wel.
Refereer je aan mijn re-qoute: op kaaskopje?

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2014 om 09:39

Jasam

Ik had inderdaad verkeerd gelezen, sorry daarvoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.