Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Illegaal kamperen?ja of nee

Dochter ( bijna 16) wil met 4 vrienden ( innen) een nachtje kamperen. Het is in een recreatiegebied, niet
op een camping.Dat betekend ,geen toezicht,geen volwassenen in de buurt.,geen douche ,toilet.
bovendien gaat het om wildkamperen,verboden dus.
Man zegt Nee, met voornaamste reden,het is illegaal.
Ik denk meer aan veiligheid van de kinderen,en twijfel.Niet om dat het illegaal is ,maar dat ze zonder toezicht daar overnachten.Wat zou jij doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Heks

Heks

18-04-2013 om 19:06

Geen haar op mijn hoofd

Bijna 16 betekent dus gewoon 15. Ik zou met 15 jaar een nachtje kamperen met vriend(innen) prima vinden, maar alleen op een camping.
Recreatiegebieden trekken op mooie nachten vaak jongelui aan. Wat gaan ze doen als midden in de nacht hun tent ontdekt worden door een groep dronken stappers, die rotzooi gaan trappen. En wat als ze 's nachts worden weggestuurd met een fikse boeten door een boswachter? Gaan ze dan langs de weg zwerven? Natuurgebieden zijn 's nachts verboden terrein en met reden, dieren hebben rust nodig en Nederland is te klein en te dicht bevolkt voor wildkamperen. Maar waarom zou ze dit willen?

sus-anne

sus-anne

18-04-2013 om 19:35 Topicstarter

Spannend

waarom ze dit zouden willen, tja ,spannend idee toch?
Ik heb ook al gezegd op een camping mag het ,maar dat willen ze niet.( enne ze wordt binnen een maand 16Maar dan zou ik het nog niet veilig vinden en toestaan( denk ik).

Heks

Heks

18-04-2013 om 20:00

Inderdaad spannend

en vragen om problemen.
Maar-eh volgens mij weet je wel wat je vindt

sus-anne

sus-anne

18-04-2013 om 20:19 Topicstarter

Twijfel

diep in mijn hart zeg ik Nee. maar ergens is er dat duiveltje dat zegt: zijn we niet te streng? want uiteraard is dochter hevig teleurgesteld en boos. vandaar dat ik toch een beetje twijfel.

Annet

Annet

18-04-2013 om 20:29

Ik denk dat de anderen ook niet mogen

Hier probeerde dochter met net 14 jaar te gaan kamperen voor een nachtje op een kleine camping met 6 meiden.
4 van die meiden mocht alleen als er een volwassene bij was.
Met net 16 jaar zou het resultaat nu hetzelfde zijn voor wild kamperen.

Heks

Heks

18-04-2013 om 21:10

Duveltje

Leg dat Duveltje maar uit dat jij helemaal geen zin hebt om midden in de nacht uit je bed gebeld te worden omdat je dochter zich in de nesten heeft gewerkt. In het beste geval kun je ze ongeschonden van een politiebureau halen en over de rest wil je niet eens nadenken

Marie

Marie

18-04-2013 om 21:54

Echt niet - maar is dit wat?

Hoi
Ten eerste zou mijn dochter echt niet zomaar met een groepje vriendinnen mogen kamperen zonder toezicht. En helemaal niet in de vrije natuur!
Maar als jullie vinden dat ze wel zonder toezicht samen op een camping mogen kamperen is het "Uit-je Tent" weekend wellicht ook een idee? Dan kunnen ze op een plek kamperen waar dat normaal gesproken niet mag.
http://www.uit-jetent.nl/

mopperkont

mopperkont

18-04-2013 om 21:54

Of gevaarlijk

Ik denk dat ik eerder bang zou zijn dat ze belaagd worden door enge mannen dan dat de politie ze komt wegsturen.

Of ze doen iets 'doms'

Of ze doen iets doms zoals een foto van de tent plaatsen op face-book en de grootste pestkoppen van school bedenken dat het een enorm leuke grap is om ze de stuipen op het lijf te jagen en gaan voor 'spook' spelen bij die tent....(WHoeeeee-aaaaa).
Ik denk ook dat ze zichzelf overschatten. Hier hebben we wel eens (op verzoek van oudste) speurtochten gedaan in het donker door het 'bos' (nou ja bos....meer zandweg in stukje struikgewas-bomen-gedoe...met woonwijk er nog naast) rond die leeftijd. Elk groepje meiden mét een volwassenen mee..En ze vonden het doódeng. Hier thuis hadden ze nog praatjes voor tien, maar gaandeweg werden ze al stiller en stiller en schrokken ze zelfs van het geristsel van de wind. Er is zelfs 1 groepje voortijdig naar huis gegaan omdat ze bijna in paniek/tranen waren geraakt. Door de verlichte woonwijk dan, dat wel
Kunnen ze niet eerst in een (grote) tuin kamperen? Of bij iemand in de tuin die 1 van de ouders kent ofzo? Of maak ze lekker met 'een camping heeft een zwembad+winkel' ofzo.
groeten albana

Shifra

Shifra

21-04-2013 om 11:57

Nee

...ik zou het ook niet goed vinden, omdat er geen toezicht is. Dat 'mogen ze dan gaan doen als ze 18 zijn en ze dat soort dingen zelf mogen gaan bepalen'

groet, shifra

Kees Jansen

Kees Jansen

21-04-2013 om 15:53

Jeroentje en catootje maken vuur

Kennen jullie dat plaatje van Jeroentje en Catootje die vuur mogen maken, en dan staan pa en ma met emmer water en tuinslang die er achter staan?

Natuurlijk mag het niet, is het gevaarlijk en noem maar op. Ja, als het mis gaat mag je als ouders uitleggen hoe je zo dom kon zijn dit toe te laten.

Maar heel eerlijk: ik kampeerde op mijn 13e al zonder toezicht "wild", vanuit de verkennerij. Mocht niet, ouders en staf wisten van niks, maar was wel heel erg leuk, spannend en leerzaam.

Bijna 16 is wel een leeftijd dat kinderen een béétje grenzen mogen onderzoeken lijkt me. En vraag je eens af of het anders zou zijn als het om jongens ging. En vraag je dan af, of je je dochter wel wil leren dat ze een kwetsbaar vogeltje is dat beschermd moet worden, waar jongens gewoon hun neus mogen stoten.

Jade

Jade

21-04-2013 om 16:11

Nee.

Het is illegaal, dus zeg ik 'nee'.

Jongeren gaan hun grenzen verkennen en het liefst met anderen erbij, heel begrijpelijk. Maar het mag niet, punt.

"want uiteraard is dochter hevig teleurgesteld en boos. vandaar dat ik toch een beetje twijfel."

En dan denk ik: "Ja, en?". Ze zal vaker teleurgesteld worden en boos zijn om iets wat ze graag wil en dan niet mag. Om dan maar toe te geven, zodat ze niet boos is, vind ik een zwaktebod

sus-anne

sus-anne

21-04-2013 om 22:41 Topicstarter

Kees jansen

Het maakt voor mij niet uit of het om mijn zoon of dochter gaat . En jij kampeerde al op je 13e,maar wel stiekem dus. Waarom? Omdat je ouders het anders verboden hadden?

Hoofddorpse

Hoofddorpse

22-04-2013 om 13:38

Echt niet

Ik moet gelijk denken aan de vissers die hier 's-nachts in het recreatiegebied zijn mishandeld. Twee mannen gingen s-nachts'/'s-avonds laat vissen. Ze zijn aangevallen door jongens/mannen op een scooter en zijn mishandeld. Nooit zou ik m'n kind 's-nacht in een reactiegebied laten kamperen. Op een camping, ja, maar nooit nooit nooit in een recratiegebied.

rosa

rosa

22-04-2013 om 17:09

Paalkamperen

Zie http://wildkamperen.nl/wiki/Paalkampeerterrein
Dit lijkt op wildkamperen, maar is niet illegaal.

Maar ik zou het niet goedvinden, met zestien jaar. Er zijn vast wel redelijk avontuurlijke campings waar wel toezicht is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.