Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-04-2015 om 21:17
Hoi, zoon zit in de 2e en sinds hij op de middelbare school zit is hij behoorlijk aangekomen. Het was altijd een hele slanke jongen, hij hield ook niet van snoepen of zo, at heel gewoon. Maar nu eet hij het liefst de hele dag door! En dan bij voorkeur niet de gewone maaltijden maar 3 tost's als hij uit school komt, bij voorkeur aangevuld met nacho's of 2 toetjes na het eten en daarna nog 3 koeken bij de thee. En op school eet hij ook lekkere dingen, wat eerder ook nooit kon natuurlijk. We hebben het nu wel beperkt door hem maximaal 2 keer per week geld mee te geven maar dan nog leent hij wel eens geld en het zijn toch niet echt gezonde dingen op school. Inmiddels heeft hij een behoorlijke pens. Al die skinny broeken die zo in zijn daar komt hij echt niet in. Hij vind het zelf ook niet leuk maar als hij uit school komt schreeuwt hij honger!!!!! en dan kan ik wel een appel geven of zo maar dat helpt niks. Dus geef ik een broodje of zo, heeft hij nog honger. Ik heb zelf totaal geen ervaring met dieet en zo maar ik krijg nu toch wel het idee dat ik hem op dieet moet zetten. Maar moet je dat hongergevoel dan gewoon negeren? O ja, hij heeft altijd 3 broodjes mee naar school. Groetjes, Leentje
10-05-2015 om 21:10
dank
Hoi allen, bedankt voor jullie reacties! Belangrijkste effect: ik ben minder bezorgd. School gaat weer beginnen morgen dus meer boterhammen mee en dan eens kijken hoe het gaat! En minder vaak geld mee (was al niet zo heel vaak maar toch). Gezond snacken blijf ik lastig vinden, wat kun je nog meer eten 's middags dan brood / fruit?
Groetjes, Leentje
10-05-2015 om 21:21
warm
Zoon hier heeft een periode dagelijks extra warm gegeten. Wat over is van de vorige dag 's avonds. En nog is er vaak warm eten over en als zoon uit school komt vind hij dat pas lekker en voedzaam. Ik zet het 's avonds klaar op een afgedekt bord in de koelkast dan kan hij er zo bij.
Tegenwoordig kook ik wat extra aardappelen omdat hij zin heeft ze dan te bakken als hij thuis komt of voor hij gaat slapen als hij nog honger heeft. Met wat groenvoer uit de koelkast.
Zoon is inmiddels 18 en uitgegroeid maar een mager geval met een intensief leven. Die kan nog steeds wat extra's gebruiken.
11-05-2015 om 11:06
Volkoren tosti
Misschien eet je zoon al volkoren tosti's (ik kon het zo snel nergens lezen), maar deze vullen beter dan witte of licht bruine tosti's. Met avocado, tomaat, kaas en eventueel beetje pesto heb je dan al snel een heerlijk smulbroodje.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.