Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Relithe

Relithe

07-02-2013 om 21:49

Internetverkering

Mijn oudste zoon van 15 heeft internet verkering.
Hij heeft in het echt nog nooit een vriendinnetje gehad en gaat het meisje nu ontmoeten.
Hebben jullie hier ervaring mee en is zoiets nu serieus verkering te noemen?
Ik bedoel, ze hebben elkaar nog nooit gezien, stel dat het tegenvalt.
Mijn zoon is een erg kwetsbare jongen (ass diagnose en gepest, weinig vrienden irl).
Ik ben er gewoon een beetje huiverig voor.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oeps

Of je het over mijn zoon hebt. Kwetsbaar, ass diagnose, langdurig gepest op de basisschool, geen vrienden. Op 13-jarige leeftijd had hij een vriendinnetje uit een stad verderop. Bijna een jaar hadden ze contact via internet. Maar ook via de webcam. Dan zaten ze samen huiswerk te maken en tussendoor te kletsen. Af en toe zwaaide ik even naar het meisje als ik op zijn kamer kwam.
Zoon is op een gegeven moment haar op gaan zoeken. Nadat hij al mijn nummers had doorgegeven zodat haar ouders mij konden bellen - ik had hun nummer niet anders had ik hen gebeld. Er was een ontmoeting geregeld met een van de ouders. Echter de ouders zagen het niet zitten zodat ze elkaar wel ontmoet hebben maar gelijk weer afscheid moesten nemen. Dat was verdrietig. Ze hebben soms nog weleens contact want zijn toch een soort vrienden gebleven. Inmiddels is mijn zoon 16 jaar.
Het was voor hem ook de eerste keer dat hij alleen met de trein ging. Het was een hele ervaring.
Inmiddels gaat het heel goed met mijn zoon en heeft hij al meer dan een jaar verkering. Je weet niet hoe een muntje rolt in het leven. Leg hem gewoon uit dat het kan vriezen en dooien. Het is altijd spannend als je elkaar voor het eerst in levende lijve ontmoet. Toch kennen ze elkaar vast al heel behoorlijk want contact via internet geeft ze de gelegenheid om veel van zichzelf met elkaar te delen wat betreft hun interesses en karakter en de manier waarop ze met elkaar omgaan.
En ja, hoe verdrietig ook. Teleurstellingen horen erbij. Het was heftig toen het uitraakte. Zoon liep als het spook van de opera door school die mij belde wat er met hem was. Alles kan zo extreem zijn. Toch had hij het nooit willen missen. Inmiddels weet hij dat dit soort ervaringen je leert wie je zelf bent en dat het je sterker kan maken en je veel kan leren over hoe je met jezelf en met anderen om kunt gaan.

Sawo

Sawo

08-02-2013 om 11:42

Al 2 keer

Hoi Eira

Hier al 2 keer. beide keren best ver weg...De eerste keer een jongen die 130 kilometer noordelijker woonden. Hij werd eerst een keer hier gebracht door zijn ouders. Daarna was het wel echt aan. Daarna heb ik mijn dochter nog een keer 130km noordelijker gebracht. Na enkele maanden raakte het weer uit. De 2e keer een jongen uit Engeland. Pas na een jaar hebben ze elkaar in het echt gezien. Dit was best erg mijn dochter is best verlegen maar deze jongen durfde helemaal niets niet mijn dochter aan te kijken, niet te zeggen wat hij leuk vond en dat dan 4 dagen lang.
Na deze ontmoeting was het duidelijk uit. Maar toch geloof ik dat het voor beiden een leerzame ervaring was.

Is het zo erg als je zoon wordt afgewezen? Het kan hem ook een ervaring geven waardoor hij juist wel een volgende stap durft te zetten of merkt hoe zijn verlegenheid hem in de weg zit. Of zoals mijn dochter dat er mensen zijn die nog veel meer verlegen zijn dan zijzelf.
Gewoon laten gaan dus.

succes

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.