Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-07-2013 om 08:20
Mijn zoon is volgende week jarig tijdens het jaarlijkse zomerkamp van scouting. Ik zou de leiding een verrassingspakket(je) voor hem willen meegeven maar ik kan niet goed bedenken wat daar in zou moeten zitten. Iets voor hem? Iets voor de hele groep? Beide?
De leeftijdscategorie is 11 tot 15, zoon wordt 13. Er gaan zo'n 40 kinderen mee denk ik (moet ik nog vragen). Zoon heeft al een paar kado's gekregen en zal ook later nog wat krijgen. Hij is altijd tijdens de zomervakantie jarig dus dat is hij wel gewend. Maar ik denk dat hij een verrassing tijdens het kamp ook wel heel leuk zou vinden.
Ik lees hier op het forum vaak zulke creatieve ideeën dus wie weet heeft iemand een goede tip voor me!
18-07-2013 om 09:09
Beide?
Ik zou een cadeautje voor zoon erin doen met lief kaartje, en iets wat hij kan trakteren. Alletwee dus.
Wat ik een keer gedaan heb voor schoolkamp was vantevoren een pakketje maken (met lolly's), begraven en een schatkaart meegeven. Misschien is dat wat? Dat je de kaart opstuurt en dat die op zijn verjaardag aankomt?
18-07-2013 om 14:23
Wat doen ze zelf?
Ik zou ook even informeren wat ze op het kamp zelf (al dan niet) van plan zijn om te doen.
Ik begeid ook zomerkampen en wij hebben een standaard verjaardagsritueel. Dan hoef je misschien helemaal niets te doen (behalve natuurlijk een extra mooie kaart sturen).
Lollies begraven en een schatkaart opsturen klinkt best leuk, maar bij ons op het kamp zou er niet altijd gelegenheid voor zijn. De dag zit soms gewoon bomvol met activiteiten gepland.
18-07-2013 om 15:46
Sjalot
Ik zou overleggen met de leiding. Ik vind dat schatkaartidee geweldig en passen bij een scoutingkamp. Maar dan geef ik de kaart liever mee aan de leiding. Dan ben je niet afhankelijk van Post.nl....
18-07-2013 om 16:37
Leuk
Ik zou ook beide doen. Cadeautje voor zoon en iets leuks om uit te delen. In overleg met de leiding is geld om ijsjes te trakteren misschien ook een idee?
Vriendje van zoon was jarig op scoutingkamp twee weken geleden. Hij heeft echt de meest fantastische verjaardag ooit gehad. Heel uitgebreid gevierd, compleet met versiering, taart en verrassingen, cadeautjes van vriendjes en iets van de leiding, pannenkoeken etc. Echt heel leuk.
Ik kan me voorstellen dat je hem zijn echte kado niet mee wil geven op kamp. Een leuk alternatief is dat een spel dat hij daar meteen kan doen. Zo'n bal waar een waterballon in moet die tijdens het overgooien dan ontploft is echt een leuke daarvoor (en niet zo duur, dus prima als ze er een paar dagen lol mee hebben en hij aan het eind van het kamp een keer stuk valt).
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.