amar
20-11-2011 om 22:48
Jarige zoon(14) 'weet niet wat hij moet doen'
Hoi medeouders,
as woensdag wordt mijn stoerdoende zoon 14 jaar.Hij is de laatste tijd enorm omhoog geschoten en zijn hele lijf bungelt aan alle kanten. Hij heeft het afgelopen jaar veel meegemaakt. Zijn vader en ik zijn gescheiden en hij is beurtelings bij zijn vader en bij mij.Dit jaar is hij bij mij op zijn verjaardag. In het convenant staat trouwens vastgelegd dat de kinderen op hun verjaardag ook even bij de andere ouder langs zullen gaan.
Hij is twee weken geleden ook nog naar een andere klas/niveau gegaan, hij liep te veel op zijn tenen in de vorige klas.
Nu zit hij dus in een nieuwe klas. Hij kent wel veel leerlingen, is sociaal (errug sociaal, hij vindt de andere leerlingen, mn de meiden, zo veel interessanter dan de lessen) dus over aandacht op zijn verjaardag zal hij niet te klagen hebben
Maar vorige week verraste hij mij me toch met de vraag( echt op wanhopige toon) wat hij nou toch met zijn vrienden moest gaan doén op zijn verjaardag. Samen brainstormen leverde niks op: Een 'beetje chillen' was het niet, een stuk taart eten, mee-eten ook niet. Het moest iets anders zijn, maar wat dan.
Uiteindelijk vroeg hij een paar dagen later of ik naar boven wilde gaan zodat hij de hele benedenverdieping voor zich alleen had met zijn vrienden.
Ik heb alleen nog maar een klein radiootje beneden, ben nog niet in alles voorzien na de scheiding.
Hebben jullie misschien suggesties, ideeën, ervaringen voor deze verjaardag?
ik ben heel benieuwd naar jullie reakties,
groet
amar

Moontje
21-11-2011 om 09:11
Mijn zoon
Vorige maand heeft mijn zoon zijn verjaardag gevierd. 4 vrienden uitgenodigd om bij ons te eten (heel simpel, pizza uit de oven) en daarna naar de film! Daarna het stel weer opghaald (ik ging niet mee uiteraard) en weer thuis gebracht, het was een geslaagd feestje.

ozzieozzie
21-11-2011 om 10:16
Thuis blijven?
wii gamen, hamburgers met friet maken, met zijn allen blijven slapen in de woonkamer ... niet teveel vriendjes uitnodigen, totaal stuk of 6 van die lange luidructhige mannen is wel zat lijkt me? was hier erg leuk destijds.

Fransien
21-11-2011 om 14:03
Klimmen?
Ik weet niet of je in de buurt van een klimhal woont, maar dat is natuurlijk ook best cool, en tenminste iets actief ipv de hele tijd maar zitten te hangen (krijg ik altijd de kriebels van).

Marie
21-11-2011 om 16:38
Lasergamen?
hallo
lasergamen is ook leuk voor zulke jongens (en meiden).
Groetjes

Anne Carin
21-11-2011 om 18:55
Jarig
Hoi Amar, zoon hier (nu 15) heeft de afgelopen 3 jaar voor zijn verjaardag steeds zo'n 6-7 vrienden uitgenodigd, dan gingen ze 's avonds naar de film en daarna bleven ze met z'n allen slapen op zelf meegenomen luchtbedden in de woonkamer (past net) Veel geslapen wordt er natuurlijk niet maar 't is wel heel gezellig. 's Morgens om een uur of 10/half 11 bonsjoer ik ze er allemaal uit en zorg ik voor een lekkere brunch en daarna gaat iedereen weer naar huis. Altijd erg geslaagd hier!

amar
22-11-2011 om 11:35
Update
Hoi allen,
dank je wel voor jullie (leuke) reakties!
Ik lanceerde deze ideeën bij zoon, maar deze blijkt nu iets anders in zijn hoofd te hebben.'we komen gewoon met zijn 9-en en dan zien we wel. En liefst geen taart helemaal klaarzetten,zo kinderachtig, met bordjes en bekertjes, dat regel ik zelf wel'.
Ik heb hem gezegd dat hij wel een plan moet hebben, iets te doen moet hebben omdat het anders vervelen wordt na verloop van tijd met zijn 9-en in mijn kleine huiskamer. Hij wil het liefst dat dochter en ik niet mee-eten en hij het rijk een tijd alleen heeft.En ook wil hij 'gewoon wel zien' wie er mee-eet(patat).
Ik heb voorgesteld een dvd te huren, dat leek hem wel wat. Nou ja, het krijgt nu wat contouren
Dank voor jullie suggesties,
groet,
amar