Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-04-2013 om 20:24
Ik heb een dochter van 15, bijna 16. Ze heeft sinds oktober een vriendje, die ze via internet ontmoet heeft. Het contact bestaat al langer, maar sinds oktober hebben ze 'wat' samen, ook al hadden ze elkaar toen nog niet live ontmoet.
Met de kerst besloten we dat de jongen maar eens moest komen. Het is echt een aardige jongen, net 18, zeer welopgevoed, kortom: hij viel in de smaak, zowel bij mijn dochter als bij ons.
Hij is toen ongeveer een week gebleven. Het was erg gezellig en op wat kleine dingetjes na geen vuiltje aan de lucht. Zo was mijn dochter eens op een ochtend, toen hij nog sliep, bij hem in bed gekropen. Ik heb toen meteen heel duidelijk aangegeven dat ik dat niet wil hebben. Ten eerste vind ik haar best nog jong, maar ten tweede: ze kende hem net een paar dagen.
Dat is toen niet meer gebeurd. Ongeveer een maand later is ze een weekend naar hem toe geweest. Hij woont nog thuis en we hebben haar er heen gebracht. We kunnen het ontzettend goed vinden met zijn ouders, dat is wel fijn. Zijn moeder had de logeerkamer klaar gemaakt en zou er op toezien dat ze dáár ook sliep. Ook dat weekend is prima verlopen.
Nu is ze vorige week een hele week daar geweest (ze had vakantie). Ze heeft het erg leuk gehad, dat is mooi. Ik heb haar op de man af gevraagd of ze in haar eigen bed geslapen heeft en uit haar antwoord kon ik opmaken dit niet zo was. Ik ben er verder niet op ingegaan, omdat er nare familie-omstandigheden waren, maar ik vind het dus maar niets.
Ik weet niet precies waarom. Ze zijn nu bijna een half jaar 'samen', maar in feite hebben ze elkaar vorige week pas voor de derde keer gezien. Ik weet ook niet of er wat gebeurd is hoor, maar toch.....ik vind het ook vervelend dat zijn moeder er kennelijk zomaar mee akkoord is gegaan dat ze het bed gedeeld hebben (ik ga er tenminste van uit dat ze het wist), zonder mij daarin te kennen. Ik ben haar moeder, het is een meisje van 15! Nouja, ze wordt over twee weken 16, maar toch....
Wat zouden jullie doen? Zijn moeder er op aan spreken? Of ben ik dan kinderachtig?
03-04-2013 om 08:38
O fijn
Heel goed van je dat je je over de eerste schrik hebt heengezet en nu er vrede mee hebt! En ook héél goed van je dat je er met haar over gepraat hebt! Dat zal haar ook opluchten. Iets 'stiekum' doen is soms wel leuk...maar wat betreft sexuele ontwikkeling kan het ook enorm 'opluchten' als je weet dat je ouders het weten. Het opent ook de weg voor eventuele vragen die er soms zijn en maakt het ook makkelijker om b.v. voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Want hoe vraag je aan je ouders om de pil als ze denken dat je nog helemaal niet daar aan toe bent?
En echt nu is het nog 'vreemd' misschien maar gaandeweg zie je ook de mooie dingen van dit soort prille relaties....En nu maar dromen over de aanstaande bruiloft, regel maar vast een plekje bij het bruidsjurk uitzoeken!
groeten albana
03-04-2013 om 09:12
Prima
Dit kan alleen de band tussen jullie nog sterker maken, vertrouwen wederzijds is erg belangrijk, fijn om te lezen.