Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Joly

Joly

22-01-2014 om 21:45

Jongen met vriendinnen

Mijn puberzoon voelt zich beter bij meisjes. Hij heeft ook alleen vriendinnen. Vandaag vroeg hij me of er een naam was voor jongens zoals hij. Ik heb geen idee! Jullie wel???

Moet dat?

Waarom moet je daar een naam voor hebben? Hij is gewoon een jongen met vriendinnen.

Joly

Joly

22-01-2014 om 22:15

gonniegans

Hij wordt nu homo genoemd door de jongens uit de klas. Hij is nu een beetje zoekende. Wat ben ik??? Ik denk dat hij zich ook wil verdedigen. Het is erg moeilijk voor hem om zichzelf te zijn,als zwakste jongen in een grote klas,waar hij constant het mikpunt is van de haantjes .

Carlijn

Carlijn

22-01-2014 om 22:35

misschien

Als hij er graag een naam aan zou willen geven, dan zou hij 'vrouwenman' of 'metroman' kunnen bedenken? Ik ken wel een paar mannen die niet homo zijn maar zich over het algemeen prettiger bij vrouwen voelen dan tussen de mannen. (en ook nog monogaam zijn hoor, voor het geval dat iemand meteen denkt dat zo'n man aldoor op vrouwenjacht is ofzo)

Katniss

Katniss

22-01-2014 om 22:45

Idd een metroman

Zo noem ik de vriendjes van mijn dochter (die alleen maar met jongens omgaat), natuurlijk niet waar ze bij zijn Ze komt nooit met van die testosteronbommetjes thuis, maar altijd met een beetje softe types. Dochter zelf is stoerder, maar dat zal dan ook wel een naam hebben.

uto

uto

22-01-2014 om 23:35

wat maakt het uit

Je ziet het wel vaak, jongens met alleen vriendinnen die uiteindelijk ook echt homo blijken te zijn. Legio voorbeelden in mijn dochters vriendenclub door de jaren heen. Maar ik moet niet generaliseren, want altijd bestaat niet in dit geval.

Ik vind het wel leuk altijd. Zo'n jongen in een groep meiden.

Als ik het een naam moest geven

zou ik zeggen : "een leuke jongen"

Meiden laten vervelende jongens echt niet toe in hun vriendinnenclubjes

softie?

Als het al een naam moet hebben........Maar ik vind het geen gezellige naam. En volgens mij gebruiken hier de meiden (die ook zo'n vriend hebben) de naam alleen als ze hem plagen voor de lol. Ook wel 's schattie...ook in dezelfde context.
Deze jongen is trouwens ook niet homo. En het kan prima hoor, wat zachtere mannen die hetero zijn. Ik ken er wel een paar en die zijn nog steeds geen homo. Van vroeger uit, dus anders was dat heus wel uitgekomen uit.
groeten albana

mijn man

is er ook zo eentje! Vroeger al, maar nu nog steeds en hij is in de 50... Hij vindt mannen over het algemeen gewoon niet zo leuk en vrouwen wel! We hebben er geen naam voor, het is gewoon zo en het is prima zo! Hij heeft leuke vriendinnen, zijn beste vriendin kent hij al meer dan 20 jaar (langer dan wij elkaar kennen).

Niets mis mee, hoor!

Zwakste jongen?

"Het is erg moeilijk voor hem om zichzelf te zijn,als zwakste jongen in een grote klas,waar hij constant het mikpunt is van de haantjes ."

Zwak? Die andere jongens zijn vast stikjaloers. Ik vind het erg jammer dat er zo in traditionele rolpatronen gedacht wordt. Als je geen haantje de voorste bent, je niet stoer gedraagt, ben je zwak of homo? Van mij hoeft er dus geen naam gegeven te worden aan een jongen die meer vriendinnen dan vrienden heeft.

skik

krin

krin

23-01-2014 om 09:36

Tja

Vanuit het meisjesperspectief vind ik Jasams voorstel het beste: blijkbaar is hij inderdaad een "leuke jongen".
Maar als hij zwartwit denkende machokereltjes in zijn klas een alternatief voor homo wil bieden, is "chick magnet" misschien een overweging. (En dan weten zijn vriendinnen wel dat hij dat goed bedoelt.)

Tante

Tante

23-01-2014 om 10:05

lol

Mijn neef van 15 is net zo, hij is van havo/vwo naar mavo gegaan en hoeft daar bijna niets te doen maar hij 'voedt' de klas daar op. Hij heeft een hele rij meiden die hem aanbidden en alles doen wat hij zegt en hij noemt ze liefkozend 'mijn bitches'. Daar waar geen enkele leerkracht ze onder de duim kan houden hoeft hij maar met zijn vingers te knippen en ze doen wat hij zegt (de leerkracht in verbazing achterlatend).

Ik denk overigens dat hij wel homo is maar nog uit de kast moet komen of het zelf nog niet eens weet.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

23-01-2014 om 10:58

dit is ook raar

een jongen is dus pas een leuke jongen OMDAT de MEIDEN dat vinden. Dan lijdt je toch aan vrouwenoverschatting. Andere jongens of mannen kunnen ook bepalen of iemand leuk is of niet.

Tante

Tante

23-01-2014 om 11:27

Precies Polletje

We moeten ook niet doorslaan in het zoeken naar woorden die er helemaal niet hoeven te zijn.

Ik heb leuke zonen maar ze hebben (nog) niets met meiden, gewoon omdat ze vervelend zijn en doen. Ik zou niet weten waarom ik opeens een leuke zoon zou hebben als die meiden wel met mijn jongens om gaan en nu zijn mijn jongens niet leuk, aardig of wat dan ook?

krin

krin

23-01-2014 om 12:21

Haha

Dat dit mij een "leuke jongen" lijkt (bijvoorbeeld omdat hij tegen de stroom in doet wat hij leuk vindt, namelijk met meisjes omgaan), wil natuurlijk niet zeggen dat jongens die dat niet doen, niet leuk zijn. Al vind ik de jongens die hem dús voor homo uitmaken en hem een sukkeltje vinden, niet zo heel leuk.

Joly

Joly

23-01-2014 om 12:36

geen naam

En dat vind ik zelf helemaal prima. Ik ga hem nog maar een keer uitleggen dat hij gewoon een jongen is. En dat stoer zijn niet verplicht is als jongen zijnde. Dat daar geen naam voor nodig is.
Wij hebben overigens niks tegen stoere jongens,mijn zoon ook niet . Hij vind het wel knap wat andere durven en doen.
Daarom vind ik het wel erg jammer dat ze hem niet met rust laten.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-01-2014 om 17:53

Arme jongen!

Dus omdat hij goed met meisjes kan opschieten moet hij zich een naam geven om het maar te kunnen verklaren? Daar moet hij echt mee stoppen hoor.

Omgekeerd hoor je het toch ook? Er zijn ook meisjes die beter met jongens op kunnen schieten. Daar hoor je dan gekscherend over zeggen 'het is net zelf een jongen'. En dat wordt dan leuk gevonden, of soms een béétje apart, maar in ieder geval niet wijzend op ernstig afwijkend gedrag.
Mijn dochter kan met beide goed opschieten en heeft vrienden die in vriendschap bijna net als vriendinnen zijn. Lekker kletsen, winkelen, uren bellen... En zo hetero als maar kan. Geef mij zo'n man! (ik heb ook een lieve man, maar een man die van winkelen houdt is eerder uitzondering dan regel toch? )

Polletje

Ik denk dat wij (vrouwen) zo denken omdat wij vroeger allemaal wel zo'n 'leuke jongen' hebben gekend.

Op mijn basisschool was ook altijd 1 jongen die niet voetbalde, maar met de meisjes speelde. Werd op alle meisjesfeestjes uitgenodigd en is hartstikke hetero.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

24-01-2014 om 19:56

oh maar Gonnie,

Ik ben al zo oud dat ik niet meer denk zoals het meisje wat ik vroeger was, maar denk als een zonenmoeder; Ik heb er eentje die gewoon hartstikke leuk is, of meisjes dat nou vinden of andere jongentjes.... IK vind dat toevallig!

vraagje

Post je met je eigen naam? Ik ken namelijk een Joly met zo'n zoon, en voor de herkenbaarheid is het misschien fijner voor hem als je dat niet doet? Maar waarschijnlijk is het toeval?

Joly

Joly

26-01-2014 om 19:16

Karin

Nee,dat is toeval!

Joly

Joly

26-01-2014 om 19:22

Zoon

Zoon is verder wel gewoon een jongen! Hij houdt absoluut niet van winkelen en kleding interesseert hem niet.
Maar hij heeft niets met macho gedrag, doet geen dingen die niet mogen.....is graag aardig, behulpzaam en vind het belangrijk dat iedereen hem aardig vind. Is een dierenvriend....
Maar hij gaat gewoon liever met meisjes om.....

leuk

Klinkt als een gewoon leuk joch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.