Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Jongen op slaapfeestje


Alsof ze gaan liggen rotzooien als er ook nog 2 andere meiden in de kamer bij liggen. Als het nou alleen dochter met die jongen was, oké. Maar zo’n groepje heb ik totaal geen problemen mee hoor. Leuk toch juist! Wij hielden vroeger filmmarathons toen we een jaar of 14/15 waren, hele dag en nacht films kijken. Ik met een vriendin en 2 jongens. En inderdaad, dat waren gewoon vrienden en no way dat ik iets met hen wilde! Moest er niet aan denken. Ben blij dat mijn ouders dit nooit verboden hebben. Waren geweldige weekendjes! 

Zou hier ook gewoon gemogen hebben als het aan de hand was.  Dochter is de enige die zelf slaapfeestjes  heeft gegeven en daar waren alleen meiden. 
Zoon is op gemengde slaapfeestjes geweest, niks aan de hand.  4 meiden 3 jongens alleen leuk geklets en veel gelachen verder niet.  Weinig slapen maar dat is het doel van een slaapfeestje.

Hmmm, dit soort 'bedenkingen', zie je die alleen bij j/m? Of komen er ook bedenkingen als iemand trans is of lesbisch/homo of ...? Het is niet persé zo dat mensen seks met elkaar willen als ze een nacht op dezelfde kamer doorbrengen. Ook niet als het pubers zijn die vol hormonen zitten.

Jesse_1 schreef op 25-10-2023 om 19:58:

Hmmm, dit soort 'bedenkingen', zie je die alleen bij j/m? Of komen er ook bedenkingen als iemand trans is of lesbisch/homo of ...? Het is niet persé zo dat mensen seks met elkaar willen als ze een nacht op dezelfde kamer doorbrengen. Ook niet als het pubers zijn die vol hormonen zitten.

de kans dat je met een zwangere puber achter blijft met jj of mm is natuurlijk wel een stuk kleiner.

Als het slechts om het hebben van seks zou gaan heb je volledig gelijk.

Eens met de meesten hiervoor, ik had het prima gevonden, met z’n vieren op een kamer! 

Laatst kwam op school waar ik werk de vraag of we gemengd ook toestonden tijdens de werkweek. Een groepje meiden had zich opgegeven samen met een jongen (die openlijk gay is, overigens). Ze wilden graag samen op een slaapzaal. Dat vond ik lastiger… 

Ik zou me niks aantrekken van wat anderen ervan vinden. Jij kent de vrienden van je dochter en weet dat zo'n logeerpartij gewoon gezellig blijft. Dan ga je er toch niet eentje buitensluiten omdat hij/zij heel misschien op een van de anderen valt?! 

-Nienke- schreef op 25-10-2023 om 20:28:

Eens met de meesten hiervoor, ik had het prima gevonden, met z’n vieren op een kamer!

Laatst kwam op school waar ik werk de vraag of we gemengd ook toestonden tijdens de werkweek. Een groepje meiden had zich opgegeven samen met een jongen (die openlijk gay is, overigens). Ze wilden graag samen op een slaapzaal. Dat vond ik lastiger…

Dat is hier in de klas van dochter wel gebeurd. De ouders van de 3 dames op de kamer moesten toestemming geven. Toen mocht het. Deze jongen zag het niet zitten om tussen de jongens te slapen, daar werd hij niet echt geaccepteerd.

Ysenda schreef op 25-10-2023 om 20:17:

[..]

de kans dat je met een zwangere puber achter blijft met jj of mm is natuurlijk wel een stuk kleiner.

Als het slechts om het hebben van seks zou gaan heb je volledig gelijk.

Ik heb daar ook geen problemen mee. Als tieners met elkaar willen rotzooien dan doen ze dat toch wel. 
Met schoolkamp zeg ik als docent wel: jongens en meiden apart. 
Mijn jongste gaf vorig jaar toen ze 11 werd een slaapfeestje, toen mocht een vriendinnetje niet blijven slapen omdat er ook twee jongens bleven slapen. Nou ja, dan niet. 

zo heb ik (vrouw) als 15/16 jarige volop geëxperimenteerd met een vriendin. Geen haan die ernaar kraaide want zo leuk als vriendinnen blijven slapen…..
Wat ik hiermee zeggen wil: jongens of meisjes die blijven slapen, er kan zoals in mijn geval altijd wat gebeuren.

Dat lijkt me iets wat jullie als ouders bepalen en de ouders van die andere kinderen voor hun kinderen. Het ligt er ook wel aan of je zo'n jongen al langer kent. Er is in mijn ogen wel een verschil tussen iemand waar je al jaren mee bevriend bent of iemand die je net pas kent en die 'interessant' is. Daarbij slapen ze met zijn vieren op één kamer. Als je elkaar intiem wil verkennen doe je dat meestal niet met anderen erbij. Ik zou dat in ieder geval erg ongemakkelijk hebben gevonden als mensen in gezelschap en plein publiek uit de kleren zouden gaan voor seks. Als ze dat echt zouden willen, hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet in de nacht. 

Op een school snap ik wel dat je jongens en meisjes gescheiden wil houden i.v.m. verantwoordelijkheid. Uitzonderingen met toestemming van betreffende meisjes en ouders daargelaten. Maar in een privé situatie is dat de verantwoordelijkheid van de betreffende ouders. In dit geval lijkt me er weinig mis mee. Het was overlegd. Je man was thuis. Alle aanwezigen en hun ouders waren er oké mee. 

Hier mag dat wel.  Eerste keer twijfelde ik ook even vooral door reacties van anderen, maar dichter vindt het reuze gezellig.

Netherfield

Netherfield

25-10-2023 om 23:26 Topicstarter

Dank jullie wel, ik dacht even dat we iets raars toegestaan hadden. Had het er vanmiddag met dochter A over, die zei ook, als je wat wil doe je het niet waar iedereen bij is en het hoeft ook niet per sé ‘s nachts. 

Afhankelijk van het gezelschap en de situatie. Maar in dit geval had ik het wel gedaan.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

26-10-2023 om 09:15

> die vinden dat dat toch totaal niet kan

Je hebt bewezen dat het wél kan... 
(tenzij we over 9 maanden een totaal andere post van je krijgen.... 🤣 )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.