Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Jongen op slaapfeestje


Wat een ouderwetse gezeur, alsof pubers alleen maar bezig zijn met seks willen hebben en dan per ongeluk zwanger worden, dit is echt projectie van volwassenen die zich hijgerig afvragen wat zij zouden willen als ze ineens met een paar puber meiden op een kamer zouden liggen…
Dat in Nederland het aantal tienerzwangerschappen laag is, komt echt niet doordat we jongens weghouden bij slaapfeestjes.

SuzyQFive schreef op 25-10-2023 om 21:41:

Ik heb daar ook geen problemen mee. Als tieners met elkaar willen rotzooien dan doen ze dat toch wel.
Met schoolkamp zeg ik als docent wel: jongens en meiden apart.
Mijn jongste gaf vorig jaar toen ze 11 werd een slaapfeestje, toen mocht een vriendinnetje niet blijven slapen omdat er ook twee jongens bleven slapen. Nou ja, dan niet.

Toen ik puber was gingen we ook op schoolkamp. Officieel meiden met meiden en jongens met jongens in een tent. Er zijn heel wat plekjes gewisseld in de avond/nacht. Sommige hebben idd wat liggen rotzooien met elkaar. Maar in onze meiden tent zijn er ook twee jongens gewoon bij gekomen. Was wat proppen, maar super gezellig en in zo'n groepje ga je dan echt niets uithalen.

Zo'n slaapfeestje thuis zou ik echt geen moeite mee hebben. Gezellig toch juist. Als ze iets van plan zijn vinden ze daar echt de tijd en gelegenheid wel voor.

Ik zou hier absoluut geen probleem mee hebben. Heb zelf de leukste herinneringen aan de avonden dat mijn vrienden onverwacht bleven slapen, lagen we met 3 personen overdwars op mijn 140x200 bed. Koude voeten maar mega lol.

Seksen deed ik toen overigens ook al. In de auto van mijn oudere vriendje, achter de sporthal of gewoon in bed bij hem en bij mij... ik bedoel maar: logeerpartijen waren wel de laatste plaats waar ik toen van bil ging.

MissBobby schreef op 25-10-2023 om 22:02:

zo heb ik (vrouw) als 15/16 jarige volop geëxperimenteerd met een vriendin. Geen haan die ernaar kraaide want zo leuk als vriendinnen blijven slapen…..
Wat ik hiermee zeggen wil: jongens of meisjes die blijven slapen, er kan zoals in mijn geval altijd wat gebeuren.

Denk dat er sommigen onderschatten wat er onderling gebeurd tussen pubers van hetzelfde geslacht, puur door drift en experimenteer drang. 

Moirmel schreef op 26-10-2023 om 18:00:

[..]

Denk dat er sommigen onderschatten wat er onderling gebeurd tussen pubers van hetzelfde geslacht, puur door drift en experimenteer drang.

Ongetwijfeld, en waarschijnlijk overschatten anderen dat weer. Ik denk eigenlijk: ze doen maar. Als volwassene heb je daar niks mee te maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.