Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-11-2012 om 22:35
Hallo, oudste van 17 jaar en haar vriend willen niet meer samen met de familie (bij oma en opa thuis) kerstavond vieren. 'Saai, stom'! Zij is de oudste van de kleinkinderen en scheelt wel een heel stuk in leeftijd.De andere kinderen zitten tussen de 13 en 4 jaar. Ikzelf vind dit erg jammer, maar denk dat ik me erbij zal moeten neerleggen... Ze krijgen hun eigen leven, niet? Of hoe denken jullie hierover?
05-12-2012 om 14:34
Sinterklaas
'Rommelig' ja, als ze uit huis maar ook nog thuis wonen (door de week in studie-stad, in het weekend thuis/bij de verkering). Hebben we dit jaar voor het eerst mee te maken en da's wennen..
Om maar eens sinterklaas in dit kerst-draadje te gooien; ook dat is al lastig met opsplitsen en je opeens een 'schoonfamilie' hebt die daar toevallig erg fanatiek in zijn.. Veel fanatieker dan wij, met surprises en zo. Zoon keek benauwd, want eigenlijk wilden hij en vriendin het 'sint-weekend' van 1/2 dec bij haar zijn, en ze hadden lootjes getrokken.. Toen heb ik maar grootmoedig gezegd dat wij sinterklaas dit jaar naar kerst verplaatsen (want vandaag zit ie weer in studie-stad en is dus ook niet thuis) en hij zich vooral niet druk moest maken...
Vind 't wel wat triest voor zijn jongere broer, maar ja.. we gaan vanavond gewoon gezellig gourmetten met z'n 3-en en bewaren de pakjes tot de kerst..
05-12-2012 om 16:34
Ella
Ze komen er vast wel uit. Dit is denk ik iets wat jong gehuwden wel vaker hebben. Ze zitten toch vaak nog erg vast aan het ouderlijk huis. Ik zie dat ook bij mijn zoon. Die is net getrouwd en dat meisje hangt ook nog de halve week bij haar moeder. Wat ik overigens wel snap. Ze zijn toch nog vaak zeer gehecht aan hun thuis. Het kind is ook nog heel jong dus dan helemaal.
Mijn dochter en haar man zullen vanzelf wel wat tradities gaan opbouwen en meer hun eigen weg gaan. Zeker als ze straks een baby hebben. Althans dat denk ik. Het is op zich ook heel fijn trouwens dat schoonzoon uit een fijne en warme familie komt & dat hij graag thuis bij zijn ouders is. Ze zijn ook heel lief tegen dochter dus dat is mooi.