Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Kniep

Kniep

10-09-2016 om 00:53

Kleding voor puber

Oudste is mij in lengte voorbij en tikt nu de 1,80 m aan. Leuk moment trouwens
Maar garderobe technisch moet er wel wat gebeuren want t wordt allemaal wel erg skinny. Nou is skinny en aansluitend wel een beetje een trend waar hij zich goed bij voelt. En hij kan het hebben vind ik
Nou zou hij het liefst zich hullen in alleen maar mooie merkleding en ik gun het hem van harte maar dat kan bruin even niet trekken. Één duurdere broek oké maar hij heeft zeker twee nieuwe broeken nodig.
Eerder kon ik nog wel slagen bij Zara maar daar is hij te groot voor de kindermaten en te klein voor volwasenen.

Het liefst zou ik via internet wat dingen bestellen zodat hij thuis kan passen en ik evt terug kan sturen. Of anders een grotere keten. Wie heeft tips?

Lente

Lente

10-09-2016 om 10:20

Primark

Primark heeft smalle broeken voor heren, vanaf Amerikaanse breedtemaat 28. Ik heb het idee dat ze voor maat 28 aan de smalle kant zijn.
Sommige broeken hebben ze alleen in lengtemaat 32. Dat zal waarschijnlijk te kort zijn.
Ze hebben veel skinny en de prijs is laag.

Helaas kun je niet online bestellen.

In Frankrijk kochten we deze zomer broeken bij Kiabi, die hebben meer in breedtemaat 28, lengtemaat 34. Ze hebben een website. Misschien kun je daar online bestellen. Prijs die wij betaalden was 15 euro per broek.

Juno

Juno

10-09-2016 om 12:44

Only

Only heeft ook smalle herenmaten, net als de WE. Ik zou een ochtendje Primark er tegen aan gooien. Het is niet duur en de kwaliteit is beter dan je zou verwachten.

Kniep

Kniep

11-09-2016 om 10:52

Dank!

Ik ga eens vragen of Primark een optie is en dan waar hier in de buurt een winkel zit. Thanks

Newyorker

kan ook nog een optie zijn, je zoon is mog niet heel lang dus de lengte moet nog wel kunnen. Zoon hier kon lang de Cars spijkerbroeken 176 aan, daar heeft hij nu de herenbroeken van omdat deze langere pijpen hebben.
The sting heeft vanaf maat 26 herenbroeken.

Juno

Juno

11-09-2016 om 12:38

Ik zou het niet vragen

Ik ben misschien ouderwets, maar ik zou mededelen dat jullie naar de Primark gaan. Je kan met een klein budget echt veel kopen. Hier gaan de kinderen eerst naar de Primark en voor alles wat daar niet gelukt is gaan we naar een duurdere winkel.

andere tiener winkels

ik heb tiener dochters maar in de Bershka en Pull and Bear halen wij regelmatig heel smalle skinny's en is ook een jongens/mannen afdeling. kwaliteit en prijslevel is ietsje hoger dan de primark, maar het verschil is het waard. Beide zijn in in ieder geval in Eindhoven te vinden.

Mijnnaamishaas

Mijnnaamishaas

11-09-2016 om 13:37

Primark

Wat betreft de Primark, dan moet je er geen problemen mee hebben om bij te dragen aan de slechte arbeidsomstandigheden in verre landen; een broek voor twee tientjes, dat kan natuurlijk helemaal niet.

Marie

Marie

11-09-2016 om 13:47

Kleedgeld?

Waarom geef je hem geen kleedgeld? Dat is de manier om pubers wat prijsbewuster te maken is mijn ervaring.

Hier koopt puberella veel bij de Primark.

Tip - zorg dat je gelijk na opening in de winkel bent 's morgens. Doe een flinke stapel kleren in je mandje en ga gelijk in de rij staan bij de paskamers. Het kan er namelijk vreselijk druk zijn!

Marjoleine64

Marjoleine64

11-09-2016 om 13:59

Uitverkoop?

De grote merken hebben (ook nu nog wel) flink uitverkoop, ik had vandaag nog een mail van Jack and Jones over 2e jeans voor de halve prijs. Mijn zoons zijn ook dol op dat soort duurdere broeken, en ik moet zeggen ze zitten inderdaad veel mooier en blijven ook langer mooi. Mijn zoons zijn niet heel skinny (gewoon slank) maar kunnen daar altijd goed slagen, ook in de uitverkoop.

zeta

zeta

11-09-2016 om 14:08

mijnnaamishaas

Dat van die arbeidsomstandigheden klopt nou net niet bij Primark. Ze doen het zeker niet slechter dan C en A, Zara en H en M, integendeel. Ze hebben bijvoorbeeld allerlei afspraken gemaakt op het gebied van arbeidsomstandigheden, hogere lonen en scholing in onder meer India en Bangladesh. Zelf zeggen ze zo goedkoop te kunnen zijn door te bezuinigen op reclame, kwaliteit, inrichting winkels en doordat ze zoveel produceren kunnen ze besparen op distributie.
Nadeel is wel dat ze wegwerpkleding maken waardoor het milieu meer belast wordt en waardoor andere bedrijven ook goedkoper gaan werken.

Kniep

Kniep

11-09-2016 om 20:08

O fijn, nog meer

Hier gaan we vanavond even samen voor zitten. En Juno, in sommige dingen ben ik ook zo maar qua kleding is het toch zo dat als hij het niet mooi vindt hij het toch niet draagt. Dan blijft hij in die ene broek lopen die nu nog past en blijft de rest gewoon in de kast liggen. Ik was net zo op mijn vijftiende dus heb alle begrip .

Kniep

Kniep

11-09-2016 om 20:11

O en kleedgeld

Vindt mijn man geen goed idee. Zijn redenatie erin kan ik niet helemaal volgen maar ik laat de discussie even voor wat het is en geniet van het samen shoppen

Kleedgeld

Het valt hij op dat mensen altijd bij kleedgeld ook meteen denken dat het kind alleen moet gaan winkelen.

Kleedgeld geven is wat mij betreft een vast bedrag per maand geven voor kleding met een omschrijving wat ze daar van moeten financieren. Ook met een kind met kleedgeld kan je gezellig samen gaan shoppen.

Mijn kinderen gingen ook wel eens zelf de stad in om kleding te kopen toen ze nog geen kleedgeld hadden, dan kregen ze geld mee om iets specifieks te kopen of juist om random te winkelen.

skik

Juno

Juno

11-09-2016 om 20:53

Kniep

Ik bedoel niet dat er kleding gekocht gaat worden wat hij niet mooi vindt, maar dat er eerst in winkel gekeken gaat worden die nog onbekend is.

Kniep

Kniep

11-09-2016 om 22:41

Dan zijn we t eens

Dat vind ik zeker ook. Onderzoek alles en behoud t goede zegt mijn moeder altijd

En Skik: ik weet dat kleedgeld niet automatisch betekent dat we niet meer samen shoppen. Dat is ook niet de reden dat er nog geen kleedgeld is. Geeft ook niks, er is nu geen oorlog over kleding en geld, alleen even puzzelen en ik kan niet altijd mijn zin krijgen

missie

missie

12-09-2016 om 07:54

Toch kleedgeld

In jouw situatie zou ik echt geen moment aarzelen.
Dat is bij uitstek dé situatie voor kleedgeld.
Hier gaat dochter (voor wie looks super belangrijk is) voor het goedkoopste dat ze kan vinden. Maar wel al heel vroeg kleedgeld.
Ze is nooit voor duur gegaan maar wellicht was dat gekomen als ze geen kleedgeld had gehad.

Stenna

Stenna

14-09-2016 om 23:01

mocht je dat toch nog willen: Wehkamp heeft vrijwel alle hier genoemde merken in de collectie, en nog meer. Goedkoop van c&a en coolcat maar ook Cars of Esprit. Ik bestel daar meestal broeken voor zoon. Je kan meerdere maten van een model bestellen, uitproberen en de rest weer op laten halen, gaat erg simpel en ik heb er nooit problemen mee. (Nee, heb geen aandelen).

Kniep

Kniep

15-09-2016 om 07:28

O wat fijn Stenna

Dat ik daar niet aan heb gedacht, good old wehkamp haha. Ik merk dat shoppen niet van komt, mede door het weer maar dat duurt geloof ik niet lang meer. Thanks!

Thomas

Thomas

06-10-2016 om 00:18

Misschien wat genant......

Veel vrienden van mij zijn lang , 180-190, en zijn écht skinny omdat ze nog groeien. Bij Coolcat zijn goede broeken te vinden voor deze lengte. Waarschijnlijk kotst uw zoon eerst even om weer naar deze groep 8 winkel te gaan, maar de broeken zijn soms oprecht mooi en de meiden hebben het echt niet door hoor!

Puck

Puck

06-10-2016 om 10:14

Missie

Ben het met je eens, herken het ook van eigen puberella. Wil eigenlijk ook het liefst merkkleding en zoekt op internet dan merkschoenen uit die haar kwartaalbedrag omvatten en als puntje bij paaltje komt haalt ze bij de primark schoenen, 2 broeken, 3 shirts, 1 trui en een toilettas voor 60 euro.

Puck

Puck

06-10-2016 om 10:15

Mijnnaamishaas

Ben het wel met je eens maar er zijn ook portemonnees die zich dit soort principes eenvoudig niet kunnen veroorlovern...

Lusithania

Lusithania

06-10-2016 om 12:01

Gruffalo

Bedankt voor de tip van Bershka en Pull and Bear. Dochter is daar ook leuk geslaagd.
En de mode valt dit seizoen weer wat wijder. Dochter heeft eindelijk een bloes die past (ze wilde al heel lang een bloes).

Kniep

Kniep

06-10-2016 om 18:11

Coolcat

Heb ik hier nog nooit iemand over gehoord, ook niet in groep 8. Ik heb laatst het lef gehad om wat dingen te kopen zonder zoon en hem thuis te laten passen. Over herkomst niks gezegd en hij vroeg ook niet naar een merk, vond gelukkig wel mooi wat ik had gekozen alleen had ik toch maat niet goed. Zucht, toch maar middagje winkelen inplannen, bleh.
Wehkamp vind ik heel weinig keuze in 27, wat ik denk dat nu een goede maat is.
Op zich is er even wat minder noodzaak omdat een broek die kwijt was stiekem toch weer terug is, en past. Een andere broek bleek toch wel weer cool, mits goed gedragen et voila, we kunnen weer even vooruit. Ik geniet volop

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.