Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mar

Mar

26-05-2020 om 14:17

Kleding zoon

Waar kopen jullie de kleding voor je zoon (16)? Zelf ga ik vaak
naar een herenmodezaak en neem mijn zoon dan mee. Kleding interesseert hem niet veel en mijn vrouw en ik vinden de kleding daar wel mooi en netjes. Hij draagt vaak een nette broek met daarboven een overhemd. Eigenlijk altijd van Ralph lauren. Als het koud is draagt hij vaak een wit overhemd met een trui eroverheen. Dragen jullie zoons ook dit soort kleding?


rode krullenbol

rode krullenbol

26-05-2020 om 14:22

Neen

Mijn zonen geven hartgrondig de voorkeur aan kleding van Zeeman. Dat zal nog wel verband houden met hun nautische afstamming, vermoed ik zo.

Rode krullenbol

Hier ook niet

Zoon droeg op die leeftijd bij voorkeur bandshirts en shirts met een opdruk van Southpark figuurtjes met tekst.
De 'nette' kleding kwam pas bij de studie, met name vanwege de bestuursfuncties.

Tango

Tango

26-05-2020 om 14:45

Wat vindt hij zelf mooi?

Heeft hij daar al een beetje een idee over? Je vertelt nu vooral wat jullie mooi vinden. Is het een idee om hem evt. voor een deel kleedgeld te geven waar hij bijvoorbeeld shirts voor kan kopen en broeken. Zodat hij een beetje zijn eigen smaak kan ontdekken.
Hier een zoon van 15 die ook niet veel interesse heeft in kleding, maar wel steeds meer gaat aangeven wat hij wel en niet mooi vindt. Hij heeft een hekel aan winkelen. We kopen dus veel online. Ik laat hem dan zelf kiezen wat hij mooi vindt of leuk. WE heeft hele leuke kleding voor jongens en volgens mij ook wel voor jonge mannen. Zoon hier valt echter nog in de grootste jongensmaten.
Vanaf 16 wil ik hem ook iets meer zelf laten kopen, dus hem af en toe wat geld geven om wat shirts of broeken te kopen. Die interesse heeft hij ook echt nog niet. Zijn zus was hier met 13 al mee bezig, die kreeg al veel eerder kleedgeld.

Zonne

Zonne

26-05-2020 om 14:46

Nou

Mijn neefje van 4 draagt dit. Zijn moeder is best een snob. Of ze dit nog voor elkaar krijgt als hij 16 is kan ik niet inschatten.

Met 16 zou je verwachten dat een kind iets meer inbreng wilde.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-05-2020 om 15:15

Leuk hoor

Als ik een zoon had zou die ook spencertjes en V-halstruien aan krijgen, zolang hij dat accepteert.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-05-2020 om 15:17

Amai!

Je (ik) mocht willen dat "iets meer inbreng" zou betekenen dat onze zonen collectief zouden gaan voor de spijkertuinbroek met houthakkersblouse! Maar dat zie ik somber in.

Misschien toch maar eens een speciale dag in het jaar ervoor laten uitroepen door ons kabinet.

Rode krullenbol

juf Ank

juf Ank

26-05-2020 om 15:34

uh...

Kleding interesseert hem niet zo... Prima, maar geef hem gewoon kleedgeld zou ik zeggen. kan hij het helemaal zelf betalen en regelen. Is een stuk leerzamer dan met papa en mama mee naar de winkel die zij hebben uitgekozen.
Je klinkt een beetje als te sturende ouder, daar waar je alleen nog moet coachen.

ElenaH

ElenaH

26-05-2020 om 16:31

Mar

'Dragen jullie zoons ook dit soort kleding?'

Kom jij nooit buiten? Kijk eens om je heen, zou ik zeggen.

Yep

Mijn zoon loopt ook altijd in een chino met een overhemd, in de winter een trui er overheen. Eigen keus. We shoppen bij de H&M, Zara , Sting enzo. Meestal een hele seizoensgarderobe bij elkaar in een uurtje.

skik

vlinder72

vlinder72

26-05-2020 om 16:50

Nee

Oudste draagt van alles. Hij zoekt al jaren zelf zijn kleding uit. Geen overhemden en ook geen nette broeken . Hij ziet er overigens meestal ook keurig uit.

De enige reden waarom hij mij mee vraagt om kleding te kopen is omdat hij kleurenblind is en iemand nodig heeft om de kleuren te beschrijven. Anders komt hij thuis met een paarse trui en een knal oranje broek omdat hij denkt dat die bruin en groen zijn.

Zoon 2 draagt het liefste chino broeken van H&M

rode krullenbol

rode krullenbol

26-05-2020 om 16:55

Overigens ...

Ik overweeg om voor mezelf een comfortabele 'onesie' te vervaardigen van schapenvachten. Voor als het weer wat kouder wordt. Iemand daar ervaring mee?

Rode krullenbol

Pirata

Pirata

26-05-2020 om 16:57

Skinny

Hier alleen skinny jeans met voornamelijk merkpoloshirts (17 jaar).
Gelukkig regelt hij dat allemaal zelf, online.

Biebel

Biebel

26-05-2020 om 17:51

Is hij fan van Tom Jones?

Want op je verhaal moest ik als eerste aan deze carlton denken.


https://youtu.be/Lxqa2Haf8lo Die gaat ook zo gekleed.

Dus nee. Wat je je kind aantrekt is niet standaard of doorgaans voor een 16 jarige. Laat hem lekker zelf over zijn kleedgeld beslissen en schrik je rot van de trainingsbroeken (ik zie echt niets anders) en comfortabele Corona shirts (Tye and dye of ineens een joy division shirt) die hij aantrekt.

molletje

molletje

26-05-2020 om 17:57

haha

Het vriendje van mijn dochter loopt altijd in een spijkerbroek met tshirt, in de winter met een vest er overheen. Inmiddels is hij zo ver in zijn studie dat hij ook wel eens dingen moet presenteren aan mensen van buiten de universiteit en dan moet hij een overhemd aan. Kregen we een keer een foto te zien van zo'n presentatie: de vouwen van het kartonnetje uit de verpakking waren nog duidelijk in het overhemd te zien

Misdreavus

Misdreavus

26-05-2020 om 17:59

zwart, zwart en meer zwart

Mijn zoon van 18 gaat al een paar jaar voor deze look:
Een zwarte zo skinny mogelijke jeans met een zwart bandshirt en hoge, zwarte Dr. Martens of zwarte Skechers, afhankelijk van het weer.
Als het te koud is voor een T-shirt, draagt hij er een vest overheen, zwart natuurlijk, soms van een band.
Als het heel warm is, worden de skinny jeans verruild voor een korte spijkerbroek, een grijze, van de Zeeman, die heb ik een paar jaar geleden voor hem gekocht.
En als het koud is en hij hoeft de deur niet uit, dan draagt hij een grijze joggingbroek, die heeft hij dan weer zelf gekocht.

Hij koopt zijn kleding doorgaans zelf, meestal online, maar als ik toevallig iets bestel bij de Large, dan bestel ik vaak ook een shirt mee voor hem, wat hij dan wel zelf uitzoekt, want hij gaat natuurlijk niet met eender welke band rondlopen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

26-05-2020 om 19:03

pfoe

een wit overhemd met een trui eroverheen. Het idee alleen al, hoe houd je dat netjes. En al die overhemden netjes wit houden en strijken ---

Ik moet nu erg denken aan iemand die ook zo netjes werd aangekleed door zijn ouders. Later kwam er een dag waarop hij ontdekte: ik heb me altijd geschikt, maar ik vond het hélemaal niks.

Het lijkt me wijs hem kleedgeld te geven om te gaan shoppen met een vriend/vriendin. Het is van belang dat hij zelf ontdekt wat hij graag draagt en waar hij blij van wordt.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-05-2020 om 19:09

Volstrekt 'off topic' of toch niet?

Niet dat ik jullie altijd en eeuwig maar wil doorzagen over Elvis Presley – zo’n dweper wil ik helemaal niet zijn – maar de mare gaat dat Tom Jones mede groot is geworden door toedoen van de ‘King of Rock’. Net toen hij ‘on tour’ was in de buurt van zijn ouderlijk huis en daar niet even op bezoek mocht gaan van zijn manager ‘Colonel Parker’, werd het nogal sentimentele ‘Green Green Grass Of Home’ van Tom Jones de ether in gestuurd door een plaatselijk radiostation.

Door die samenloop van omstandigheden zat de gehele crew – die nota bene ‘The Memphis Maffia’ als bijnaam droeg omdat het nogal een stelletje rouwdouwers betrof – al snel onbedaarlijk te grienen. Keer op keer liet Elvis de bus stoppen bij een telefooncel om het radiostation te verzoeken het nummer opnieuw te draaien. Hetgeen uiteraard steevast gebeurde, omdat het de toen al bekendheid genietende zanger uit die contreien was die erom vroeg.

Tom en Elvis kenden elkaar toen overigens al enkele jaren; getuige de ‘bromance’ waarover de uit Zuid-Wales afkomstige zanger vertelt in:


https://youtu.be/mKC6p4Nl9NM. De anekdote onderstreept in zekere zin nog maar eens het belang van een juiste kledingkeuze.

Rode krullenbol

Bennikki

Bennikki

26-05-2020 om 23:35

Nou ja

Fantastische anekdote RK, met mijn held Conan nog wel, maar ik zie echt het verband niet met de keurig geklede zoon van TS., of bedoel je dat het handig is om kleren te dragen die je snel zelf aan en uit kan trekken? Nouja maakt ook niet, ik heb me even goed vermaakt, dank daarvoor.

Peer

Peer

26-05-2020 om 23:44

Mijn zoon

draagt het liefst oranje wijde broeken en strakke groene shirts.
Met rode sokken, natuurlijk.

Biebel

Biebel

27-05-2020 om 07:25

Benniki - mijn schuld want ik legde de link

Maar RK had het filmpje vermoedelijk niet bekeken. Als ik nette chino, gestreken bloesjes en spencers hoor, moet ik aan Carlton van ‘the fresh prince of bel air’ denken, omdat echt de enige puber is die ik ken die dit soort kleding draagt. De meeste mensen kennen carlton van zijn geheime tom jones dansjes. Zie daar; het filmpje dat ik postte.

Hangkous

Hangkous

27-05-2020 om 07:40

Hoe???

Krijg je het voor elkaar dat een 16 jarige nog gedwee als een maak schaap de kleding aantrekt die zijn ouders voor hem uitzoeken?

Mijn zoon was 3 toen ik niet meer kon kopen wat ik leuk vond, want verkeerde kleur (er zat een streep roze in het felgekleurde jongens T-shirt.)/ want fout materiaal (die broek kriebelt lijnen broek in de geweldige kleur rood.)
Nu hij weert is kan ik op mijn kop gaan staan maar iets anders dan zwart, grijs en spijker stof komt er niet in zijn kast.

@nnemoon

@nnemoon

27-05-2020 om 07:48

Wit

Zoon draagt het liefst super skinny broeken of van die strakke trainingsbroeken met een wit shirt er boven. Wit is makkelijk, dan zie je het niet zo goed als hij zweet. Bij gekleurde shirten zie je bij hem gelijk zo'n natte plek. Voor de rest grijze en zwarte truien.

Zonne

Zonne

27-05-2020 om 07:58

sowieso apart

1. een man die belangrijk vindt wat zijn zoon draagt en het initiatief neemt tot winkelen
2. een jongen van 16 die braaf meegaat met winkelen én aantrekt wat vader kiest
3. vader ziet nooit andere kinderen en dat ze blijkbaar ook niet in die winkel zijn doet geen belletje rinkelen?

Mijntje

Mijntje

27-05-2020 om 08:58

wat maakt het uit

Wat maakt het uit wat je zoon draagt. Moet hij er bij lopen als zijn leeftijdgenoten om erbij te horen? Wil hij er wel bij horen? Eerder lijkt me praktisch gezien die witte overhemden lastig, althans dat zou het bij ons thuis zijn. Wij draaien geen aparte witte was.
Mijn zoon van 15 draagt geen overhemden, ook geen witte. Die zou hij overigens dan zelf mogen strijken, maar het zou mij echt niet uitmaken. Piercings en tatoeages zou ik pas vervelend vinden.
En ik lees een stukje onzelfstandigheid, alles doen wat papa doet. Dus ik zou in dit geval kleedgeld geven en hem het zelf laten uitzoeken, als hij dan dure merken wil, prima, kan ook tweedehands.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-05-2020 om 09:36

Beste Biebel,

Ik had het - erg leuke! - filmpje met Carlton van ‘The Fresh Prince of Bel Air’ wel gezien hoor. Net als jij associeer ik er gewoon vrijelijk op los. Op het door Mar aangedragen thema.

Rode krullenbol

Mijn zoon van 16 draagt flodderige korte broeken van joggingstof met (zeker sinds hij kleedgeld krijgt) oude, verwassen en vaak kapotte T-shirts. Oh en bij kou een inmiddels echt veel te klein vest of de sweater van de reis die hij in de 5e klas met school maakte.

Een heel enkele keer -als de gelegenheid zich daartoe leent- draagt hij een keurig donkerblauw pak met overhemd. Maar zelfs daarin weet hij er nog shabby uit te zien

Hangkous

Krijg je het voor elkaar dat een 16 jarige nog gedwee als een maak schaap de kleding aantrekt die zijn ouders voor hem uitzoeken? Mijn zoon was 3 toen ik niet meer kon kopen wat ik leuk vond, "
Is het je wel eens eerder opgevallen dat kinderen verschillen? Of zijn je eigen kinderen altijd de maat der dingen? En kom je dan altijd zo onaardig uit de hoek?
Er zijn jongeren die kleding echt matig interesseert. Die vinden het wel makkelijk als anderen het voor hen uitzoeken. Ik denk dat er ook genoeg volwassenen zijn die dit graag zo zouden doen.

Hangkous

Hangkous

27-05-2020 om 10:09

Jaloers😊😇

Mijn kinderen zijn absoluut niet de maat derdingen.
Ik ben misschien wat jaloers op ts. Een puber die zo netjes gekleed gaat is mijn ultieme droom. Zowel op het vlak van gedwee pubergedrag als financieel.
Ralph Lauren is nou niet het merk dat ook mij Kahn veroorloven nu puber nog ieder 2 maanden uit zijn kleren is gegroeid. Maar los daarvan, ook in budget winkels is die stijl wel te vinden alleen wil mijn puber knul dat niet aan.
Ik vraag mij dus oprecht af hoe je dat als ouder voor elkaar krijgt, en ruim 16 jarige kind zo netjes aankleden. Op kleding vlak is die van mijn nooit de peuter puberteit ontgroeid zeg maar.
Nee nee en nog eens nee bij alles wat ik leuk vind voor hem.

Hangkous

Hangkous

27-05-2020 om 10:11

O God auto correct is weer aan

Telefoon heeft update gehad.
Het merk dat ik mij kan veroorloven had er moeten staan.

Marinade

Marinade

27-05-2020 om 11:31

Ach ja

Zoon van ts doet aan wat zijn ouders voor hem kopen. En de rest doet aan wat de peergroup aandoet? Zwart grijs skinny is toch ook niet bepaald hyperindividueel.
Ik zou hem inderdaad toch kleedgeld geven. En dan blij zijn met wat hij zelf koopt, ook al is het 180 graden anders dan de Polo-stijl.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.