Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mar

Mar

26-05-2020 om 14:17

Kleding zoon


ElenaH

ElenaH

13-06-2020 om 08:32

Maar Vissertje

'Dat past ook in de lijn van onze opvoeding, om onze zoon rustig en heel zacht op tevoeden. en niet militaristisch en stoer'

Maar dat doe je niet. Jouw manier van opvoeden komt juist heel streng en geforceerd over, met weinig ruimte voor de kinderen zelf.

40er

40er

13-06-2020 om 10:38

Vissetje

Tot ze ouder zijn en compleet in Sabaton tenue gaan.... 😉.
Met 9 jaar kun je er misschien nog iets aan sturen, maar geloof me, dat gaat over.

(Helaas was die van mij met 9 ook al niet meer te sturen en begon zijn liefde voor de large catalogus, vandaar ook Sabaton tenue)

40er

40er

13-06-2020 om 10:39

Ik bedoel

Met het laatst tussen de haakjes niet dat ik er niet achter sta hoor. Kleding mag je zelf uitkiezen en het is des pubers eigen om dat ook flink te doen!
Aan de andere kant, lekker makkelijk in de was.

Misdreavus

Misdreavus

13-06-2020 om 11:01

haha 40er

Ik heb er meteen een beeld bij.
Sabaton leverde mijn zoon nog wel wat voorkennis op toen ze met school naar Ieper gingen, dus het heeft ook nog zijn voordelen.

Vissertje

Het lijkt me slimmer om je ideeën over “zacht en rustig” en “stoer en militair” een beetje los te laten en wat meer te kijken naar wie je kind zelf is. Ik vind je erg star en normatief klinken.

40er

40er

13-06-2020 om 13:05

Misdreavus

Hier ook veel geschiedenis geleerd door oa Iron Maiden en Sabaton. Waar muziek al niet goed voor is hè 😉

Het ziet er misschien stoer en militair uit, maar da's dus uiterlijke schijn. Ik weet hoe zacht en rustig hij echt is. Innerlijk is belangrijker dan uiterlijk!

rode krullenbol

rode krullenbol

13-06-2020 om 13:34

Nee ...

Innerlijk en uiterlijk houden naar alle waarschijnlijkheid verband!

Goede kans dat als een zacht en rustig persoon zich hult in stoere kleding met een militaristische uitstraling, die kleding dan een verhullend karakter draagt.

Rode krullenbol

Pennestreek

Pennestreek

13-06-2020 om 15:31

Vissertje

Maar júllie bepalen dus voor jullie kinderen wat ze moeten dragen en wat voor speelgoed ze moeten spelen. Dat is leuk en aardig als ze 2 zijn, maar met 9 varen ze toch al behoorlijk hun eigen koers. Tenminste, dat is mijn ervaring met mijn kinderen. En dat is nou precies wat IK belangrijk vind voor mijn kinderen, dat ze de ruimte voelen en krijgen om dingen zelf te bepalen. Op die leeftijd kozen de kinderen en ik/mijn man samen kun kleren, speelgoed en hobby’s/sporten uit. Binnen de financiële grenzen die wij stelden, dat wel.

Lou

Lou

14-06-2020 om 10:32

Bont is bloed

In aanvulling op het belangrijkste argument, namelijk je kinderen vrijheid gunnen in kledingkeuze: hoe kun je bont nou zacht en vriendelijk vinden? Ook al is het nep, de uitstraling is er eentje van dierenmishandeling, dus wreedheid en bloed.

Guera

Guera

14-06-2020 om 11:16

Triva groeien

Mijn zoon heeft wel fases gekend waarin groei met spurten ging. In september nieuwe sportschoenen bij start seizoen. Na winterstop pasten ze niet meer.
Broek van januari paste na de zomer niet meer.
En nee ik koop geen kleding op de groei. Dat ziet er niet uit. Gewoon goed passend.
Maar bij dochter heb ik dit nooit gehad. Die groeit zo traag dat ze 2 seizoenen met hetzelfde doet en dan kopen we maar nieuw voor de afwisseling en niet omdat het te klein is.

Amie

Amie

14-06-2020 om 12:56

Past totaal niet bij me

maar ik vind het een super schattige jas, leuk hoor!

En zelf vind ik het wel mooi, die meer gender neutrale kleding, ben blij dat daar eindelijk (sinds een jaar of 3?) wat in is gebeurd.
Ik vind Stromae ook zo mooi, in zijn meer 'vrouwelijke' kleding.

Triva

Triva

14-06-2020 om 17:39

huh

"Ik heb de jas gekocht om dat hij hem als bontjas kan dragen dat is mijn opzet, want bont komt aardig en zacht over en is niet hard en confronterend zoals vele jongens kleding en de camouflage gedeelte van de jas wat als voering gaat dienen.'

Bont komt hard, meedogenloos en vooral heel erg dieronvriendelijk over! Ja ook nep-bont!

Lou

Lou

14-06-2020 om 17:46

Triva

Ja, dat vond ik nou ook (zie #70). Ik heb nog nooit gehoord dat bont of nepbont vriendelijk overkomt en dat vind ik zelf ook niet. Hard en wreed juist, dat is de uitstraling.

Zonnehoed

Zonnehoed

14-06-2020 om 23:04

Rustig en zacht

Als je wil dat je zoon rustig en zacht lijkt, zou ik niet zo’n jas voor hem kopen. Die associeer ik eerder met ordinair en agressief. Doet me denken aan een stroper.

Los daar van lijkt het me voor zoon niet zo prettig als zijn ouders hem in hun zelfbedachte hokje willen plaatsen. Laat hem gewoon lekker zich zelf zijn, daar wordt hij veel gelukkiger van.

Amie

Amie

14-06-2020 om 23:36

Huh

Maar dat is toch allemaal persoonlijk, je smaak en associaties die je ergens bij hebt?
Ik vind bont ook erg zacht, warm en vriendelijk ogen.
Ik zou dan ook echt niet weten wat er mis kan zijn met nepbont, behalve dat je het lelijk kunt vinden.
Op echt bont valt natuurlijk wel het eea aan te merken. Maarja, dat is niet zoveel anders dan bij het eten van vlees, drinken van melk, gebruiken van leer en nog vele andere voorbeelden.

Lou

Lou

15-06-2020 om 08:54

Amie

Het is inderdaad heel persoonlijk, en ook daarom al moet je er niet vanuit gaan dat je kind dezelfde kledingsmaak heeft als jij. Los daarvan IS bont gewoon wreed dus zal ook nepbont voor heel veel mensen die uitstraling hebben. Ook voor kinderen en jongeren.

Bont

Wil even aanmerken, op deze discussie dat ik ook met deze actie wil dat mijn kinderen vertrouwd raken en leren dat ze ook bont kunnen dragen, gezien het gebied in Zweden waar ik vandaan kom ( nordbotten, zweeds lapland ) dit weer zeer terug komt dat mensen weer bont gaan dragen vooral caribou kleding wordt weer steeds populairder dit van wege de hoge duurzaamheid en slijtvast en warmte en toch ademend is, en velemalen beter is dan kunst fibers.
En aangezien we misschien weer een kans krijgen om daar heen te verhuizen in de toekomst zijn mijn kinderen al gewend aan het dragen van bont zo dat ze er niet vreemd van zijn. Dat is de onderliggende gedachte ook eeen beetje

Lou

Lou

15-06-2020 om 17:24

Want?

"En aangezien we misschien weer een kans krijgen om daar heen te verhuizen in de toekomst zijn mijn kinderen al gewend aan het dragen van bont zo dat ze er niet vreemd van zijn."

Want? Het dragen van bont is zo naar dat je er maar beter vast aan kan wennen, voor het geval dat je wellicht ooit naar Lapland verhuist? Haha, wat een onzinargument.

bont

Is gewoon dood beest, ook nog eens alleen maar dood vanwege de pels.
Mooie gedachte om mee te geven aan je zachtaardige kindertjes. Beetje tegenwicht, heel goed!

ElenaH

ElenaH

15-06-2020 om 18:04

Jeetje

'En aangezien we misschien weer een kans krijgen om daar heen te verhuizen in de toekomst zijn mijn kinderen al gewend aan het dragen van bont zo dat ze er niet vreemd van zijn. '

Dat gaat wel ver. Dus wennen aan het man-zijn mag je zoon niet, maar wennen aan het dragen van bont wel? Nou, hij zal waarschijnlijk wel wennen aan het gepest worden op school, met zijn bontjas en tutu.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-06-2020 om 20:05

bont van een beest dat we opeten

vind ik wat anders dan speciaal voor het kledingdoel gefokt bont. Als je een beest dan toch doodt, maak het dan helemaal op, inclusief huid en haar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.