Puck
09-01-2013 om 11:12
Laat of valt dat wel mee?
Even meningen peilen...
Mijn zoon gaat met zijn sportteam een avondje bowlen. Er zijn 2 kinderen van 13, de rest is 14 en 15 jaar oud.
Ze gaan bowlen van 10 tot half 12 's avonds? Ik vind dit rijkelijk laat, ook al is het op een vrijdagavond en hoeven ze zaterdag geen wedstrijd te spelen. Schoolfeestjes voor de onderbouw stoppen ook eerder. Wat vinden jullie: ook laat of valt het wel mee. Kinderen mogen hun fiets op het sportterrein zetten en vandaar gaan ze met de auto naar de bowling. Oke, moeten al die kinderen dan tegen een uur of 12 weer op de fiets naar huis? Zouden jullie dat goedvinden in een rustig boerendorp?

Ginny Twijfelvuur
09-01-2013 om 11:18
Valt wel mee vind ik
Vanaf groep 8 heeft oudste verschillende keren een feestje gehad dat tot een uur of 11, half 12 duurde en ook de schoolfeesten op de middelbare zijn hier meestal rond die tijd afgelopen.
Dat fietsen zou ik trouwens niet doen. Ik zou hem halen en brengen, of naar de bowling of naar het sportterrein.

bibi63
09-01-2013 om 11:21
Moet kunnen
V.a. een jaar of 13 moet dat kunnen. W.b.t. het fietsen: óf met een groep die allemaal dezelfde kant uit moet, anders zelf daar op de fiets heen en samen terug fietsen.
Gr. Bibi

Knutselkei
09-01-2013 om 11:33
Vind t wel aan de late kant
van 21-22.30 had ik een betere tijd gevonden, zeker omdat er nog 13 jarigen zijn. Maar nu moe tik zeggen dat veel hier gelukkig neit laat is afgelopen( en dat vind moeder die graag om half 11 naar bed gaat heel fijn )

Arawen
09-01-2013 om 11:49
Hangt er van af
Half 12 is op zich niet bijzonder laat, mijn 13-jarige zou er echt geen probleem mee hebben.. Maar het idee van tegen middernacht nog even naar huis fietsen in een 'rustig boerendorp' (zie gelijk Marianne Vaatstra-taferelen voor me) zou ik wel een probleem vinden. En dan hangt het er van af.. gaan ze met z'n allen? Is er volwassen begeleiding bij (de trainers van het team b.v.)? Daar zou ik het dan van af laten hangen.

wil40
09-01-2013 om 13:19
Ja, moet kunnen
De eindtijd vind ik niet zo'n probleem, maar inderdaad, naar huis fietsen in een groep en anders zou ik hem ophalen.

Maylise
09-01-2013 om 14:05
Tijd niet het probleem
Ik vind 23:30 niet zo heel laat. Dat zou van mij wel mogen. Alleen naar huis fietsen niet. Of het nou om een stad gaat of een rustig boerendorp op dat tijdstip alleen fietsen vind ik wel eng. Overigens ook om 22h alleen fietsen zou van mij niet mogen.
Als ze met een grote groep fietsen en ze tot het laatste moment echt samen fietsen dan zou het wel mogen. Moet er echter (een stuk) alleen gefietst worden dan zou ik zoon ophalen.

Ilva
09-01-2013 om 14:07
Wel laat
Mijn oudste is dan pas 12 maar hij zal denk ik omvallen als hij tot half 12 moest blijven. Hij is dit jaar ook pas voor het eerst met oud en nieuw opgebleven en heeft een deel van de tijd liggend op de bank doorgebracht. Ik denk niet dat hij het zou trekken volgend jaar.
Maar inderdaad, mocht je het wel toestaan dan zal ik hem toch zeker ophalen.

Marit
09-01-2013 om 15:50
Valt mee
Hier duurt een schoolfeest ook tot 23.30 uur en fietsen ze gezamenlijk terug. Ophalen vind ik overbodig.
Groet,
Marit
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic
09-01-2013 om 21:59
Tijd is prima
Ik vind het geen gekke tijd voor 13-jarigen. Alleen naar huis laten fietsen zou ik dan weer niet doen.

Jip
10-01-2013 om 08:16
Tijd is prima
Alles is al zo'n beetje gezegd maar ik vind de tijd voor een 13-jarige ook prima. Maar zou hem ook niet laten fietsen, ook niet in een groepje. Er is er toch altijd een of meer die dan het laatste stuk alleen moet.

Puck
10-01-2013 om 09:00
Das dan duidelijk, dank
oke, qua tijd moet ik dus duidelijk meer met mijn tijd mee gaan. Er is ook nooit een seconde twijfel geweest overigens dat hij niet mee zou mogen vanwege de tijd hoor, het klinkt alleen zo laat vond ik. 10 uur beginnen met bowlen, wat is er mis met 8 uur of 9 uur dacht ik dan. En mijn kind trekt het ook wel, thuis zit hij in het weekend ook om 11 uur nog wel t.v. te kijken.
Dat fietsen zitten we allemaal wel op 1 lijn, echt niet dat dat ook gaat gebeuren, ik haal en breng hem wel naar het sportveld en ze vroegen ook nog ouders die wilden rijden, misschien doe ik dat wel.

P
10-01-2013 om 14:45
Puck
Tot mijn verbazing werd mijn toen iets van 9 jarige zoon (en de oudste toen daar) uitgenodigd voor een zwemfeestje tot 22:00 en hij was pas thuis om 22:40. Van die tijd kijk ik niet op nee

Puck
12-01-2013 om 00:18
Meeste kinderen gebracht en gehaald
het op de fiets laten gaan van de kinderen was voor de meeste ouders duidelijk een brug te ver. De meeste kinderen zijn door de ouders gebracht. Het enige meisje in het team was lopend! In d'r uppie. Die hebik toen maar thuis gebracht, wel zo veilig!

Fiorucci
12-01-2013 om 14:44
Hier....
Hier stoppen schoolfeesten voor onderbouw om 12 uur. Alle kinderen worden gehaald en gebracht door hun ouders.

Fiorucci
12-01-2013 om 14:45
Het terugfietsen zou ik alleen goed vinden als ze samen kunne fietsen met een groep ofzo.