Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Leeftijd alcohol naar 18?

Gaat de leeftijdgrens op 1 januari nu naar 18 jaar? En hoe zit het met de jongeren van 16 en 17 die nu al wel alcohol mogen drinken mogen die dat dan ineens niet meer?
Wie weet hoe het zit?

Lisetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn dochter beweert......

Uit zeer onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat kinderen die na 1 januari 1997 zijn geboren geen alcohol meer mogen kopen of geschonken krijgen in de kroegen. Dus toch een overgangsregeling.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar iets officiëler bericht.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2012 om 00:05

Nog niet tot 18 jaar

Voor zover ik van de info van de overheidsoverheid begrijp wordt het per 1 januari strafbaar voor jongeren onder de 16 om alcohol te bezitten, zelfs als het zwakalcoholisch is. Voor 16 en 17 jarigen is nog geen verbod op alcoholbezit en -gebruik. Voor zover ik begrijp moet het nog door de Tweede Kamer. Maar ik kan er naast zitten...

P

P

28-12-2012 om 07:40

Grappig

Dit is de meest gestelde vraag op goeievraag.nl (en dan wordt die vraag ook nog steeds meteen verwijderd).

Er verandert niet zo heel veel en al helemaal niets voor 17 en 18 jarigen. Kaaskopje heeft gelijk, het moet allemaal nog door de kamer (al zal dit regeringsvoorstel wel door de eerste kamer komen vermoed ik....).

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/alcohol-in-de-wet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.