Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Saartje

Saartje

01-10-2008 om 12:18

Leuke boekentips gezocht

Het is weer kinderboekenweek. Dan krijgen mijn kinderen altijd een boek. Maa ze vallen niet meer in de echte doelgroep van de boekenweek.

Hebben jullie tips voor leuke boeken voor een 12 jarige jongen (liefhebber Tonke Dragt en Torak en wolf) en 14 jarige dochter.
Beiden geen grote lezers.

alvast bedankt

Saar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paul biegel

De tuinen van Dorr, het sleutelkruid, als puber vond ik dat ook nog altijd schitterend.

Genista

Ik ben nu "De kleine Kapitein" van Paul Biegel aan het voorlezen aan mijn 9-jarige zoon. Zijn de titels die jij neerzet voor wat oudere kinderen? Of ook leuk voor 9-12 jarigen?

Wil

Het ligt er een beetje aan hoe "sprookjesachtig" je zoon uitgevallen is, maar aan de mijne van 8 kan ik deze boeken al voorlezen. "Ik wou dat ik anders was" hebben we al gehad en dat vind ik net wat meer passen bij de leeftijd van 8, 9 jaar. Het leuke van de titels die ik noemde is, dat er heel veel losse verhalen in het hoofdverhaal geweven zijn. Dat maakt die boeken heel goed voor te lezen voor het naar bed gaan.

Saar

Nog wat: Het wonderlijk verhaal van Hendrik Meijer van Roald Dahl, een boek vol verhalen.

Saartje

Saartje

02-10-2008 om 11:40

Geen klassieke boeken

Hoi Genista

Bedankt voor je tips maar ik zoek vooral naar nieuwe boeken die we nog niet kennen. Ik ben zelfs wel een echte lezer en boeken van Paul Biegel en Roald Dahl heb ik bijna allemaal al voorgelezen toen ze nog jonger waren.
Dus wat vinden jullie pubers leuk om te lezen wat niet behoort tot wat al echt populair is.

groet

Saar

Sja

Hans Haagen, Evert Hartman, zijn die ook al te "klassiek"?

rosa

rosa

03-10-2008 om 09:34

Dit?

Mirakelse Maurits, van Terry Pratchett
Artemis Fowl, van Colfer
Web van inkt, van Funke
boeken van Ulysses Moore

Rosa

Petr@

Petr@

03-10-2008 om 15:45

Is dit wat?

Jongste (12) zit net in de brugklas en kreeg een folder mee met boeken gerangschikt op leeftijd. Ik heb het volgende lijstje voor hem en zijn broer (14) gemaakt, als ik dan naar de bieb ga neem ik steeds één of twee boeken mee:

voor 12 jaar:
Marijn Bakker - Kijk niet om
Elle van den Bogaart - Duizend kilometer
Joyce Pool - Groeten uit Londen
Jan Terlouw - Koning van Katoren
David Almond - De vuurvreter
Corien Botman - Schaduwspits
Khalid Boudou - Pizzamaffia
Caja Cazemier - Geen bericht goed bericht
A. Horowitz - Stormbreaker
Joyce Pool - Blauw

voor 14 jaar:
A.L. Bondoux - De tranen van de moordenaar
J.Heijink - De indringer
B. Moeyaert - Lang zal hij leven
L. Rood - Sprong in de leegte

Hopelijk heb je hier iets aan!
gr.
Petr@

Saartje

Saartje

06-10-2008 om 13:57

Dank en vraagje

Hoi Genista, rosa en Petr@

dank voor jullie inbreng.
Ik heb een lijstje en nu maar eens kijken of ze kunnen kiezen. En Genista het is niet zo dat mijn kinderen geen klassieke boeken willen lezen maar dat ik deze boeken zelf al kende.

Welke van deze boeken vonden jullie kinderen nog echt leuk?

groet
Saar

Saar

Mijn oudste is pas acht. Maar ik heb van iemand een hele kist vol boeken gekregen voor de onderbouw van de middelbare school. En zelf vind ik een aantal daarvan wel spannend.

Lynna

Lynna

14-10-2008 om 21:52

Eeuwig en altijd tuck

Dit boek heb ik dus net uit, wat een prachtig boek. Hoe het geschreven is, de sfeertekening en het verhaal. Afgelopen weekend was de film op tv, heb ik niet gezien omdat ik wist dat bij de bieb dit boek voor me klaarlag.

Tis geen dik boek, 143 pagina's. Wel indrukwekkend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.