Saartje
01-10-2008 om 12:18
Leuke boekentips gezocht
Het is weer kinderboekenweek. Dan krijgen mijn kinderen altijd een boek. Maa ze vallen niet meer in de echte doelgroep van de boekenweek.
Hebben jullie tips voor leuke boeken voor een 12 jarige jongen (liefhebber Tonke Dragt en Torak en wolf) en 14 jarige dochter.
Beiden geen grote lezers.
alvast bedankt
Saar
Genista
01-10-2008 om 13:09
Paul biegel
De tuinen van Dorr, het sleutelkruid, als puber vond ik dat ook nog altijd schitterend.
wil40
01-10-2008 om 21:19
Genista
Ik ben nu "De kleine Kapitein" van Paul Biegel aan het voorlezen aan mijn 9-jarige zoon. Zijn de titels die jij neerzet voor wat oudere kinderen? Of ook leuk voor 9-12 jarigen?
Genista
02-10-2008 om 09:12
Wil
Het ligt er een beetje aan hoe "sprookjesachtig" je zoon uitgevallen is, maar aan de mijne van 8 kan ik deze boeken al voorlezen. "Ik wou dat ik anders was" hebben we al gehad en dat vind ik net wat meer passen bij de leeftijd van 8, 9 jaar. Het leuke van de titels die ik noemde is, dat er heel veel losse verhalen in het hoofdverhaal geweven zijn. Dat maakt die boeken heel goed voor te lezen voor het naar bed gaan.
Genista
02-10-2008 om 10:14
Saar
Nog wat: Het wonderlijk verhaal van Hendrik Meijer van Roald Dahl, een boek vol verhalen.
Saartje
02-10-2008 om 11:40
Geen klassieke boeken
Hoi Genista
Bedankt voor je tips maar ik zoek vooral naar nieuwe boeken die we nog niet kennen. Ik ben zelfs wel een echte lezer en boeken van Paul Biegel en Roald Dahl heb ik bijna allemaal al voorgelezen toen ze nog jonger waren.
Dus wat vinden jullie pubers leuk om te lezen wat niet behoort tot wat al echt populair is.
groet
Saar
rosa
03-10-2008 om 09:34
Dit?
Mirakelse Maurits, van Terry Pratchett
Artemis Fowl, van Colfer
Web van inkt, van Funke
boeken van Ulysses Moore
Rosa
Petr@
03-10-2008 om 15:45
Is dit wat?
Jongste (12) zit net in de brugklas en kreeg een folder mee met boeken gerangschikt op leeftijd. Ik heb het volgende lijstje voor hem en zijn broer (14) gemaakt, als ik dan naar de bieb ga neem ik steeds één of twee boeken mee:
voor 12 jaar:
Marijn Bakker - Kijk niet om
Elle van den Bogaart - Duizend kilometer
Joyce Pool - Groeten uit Londen
Jan Terlouw - Koning van Katoren
David Almond - De vuurvreter
Corien Botman - Schaduwspits
Khalid Boudou - Pizzamaffia
Caja Cazemier - Geen bericht goed bericht
A. Horowitz - Stormbreaker
Joyce Pool - Blauw
voor 14 jaar:
A.L. Bondoux - De tranen van de moordenaar
J.Heijink - De indringer
B. Moeyaert - Lang zal hij leven
L. Rood - Sprong in de leegte
Hopelijk heb je hier iets aan!
gr.
Petr@
Saartje
06-10-2008 om 13:57
Dank en vraagje
Hoi Genista, rosa en Petr@
dank voor jullie inbreng.
Ik heb een lijstje en nu maar eens kijken of ze kunnen kiezen. En Genista het is niet zo dat mijn kinderen geen klassieke boeken willen lezen maar dat ik deze boeken zelf al kende.
Welke van deze boeken vonden jullie kinderen nog echt leuk?
groet
Saar
Genista
07-10-2008 om 09:13
Saar
Mijn oudste is pas acht. Maar ik heb van iemand een hele kist vol boeken gekregen voor de onderbouw van de middelbare school. En zelf vind ik een aantal daarvan wel spannend.
Lynna
14-10-2008 om 21:52
Eeuwig en altijd tuck
Dit boek heb ik dus net uit, wat een prachtig boek. Hoe het geschreven is, de sfeertekening en het verhaal. Afgelopen weekend was de film op tv, heb ik niet gezien omdat ik wist dat bij de bieb dit boek voor me klaarlag.
Tis geen dik boek, 143 pagina's. Wel indrukwekkend.