Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
margje van dijk

margje van dijk

04-12-2009 om 14:06

Leuke film gezocht voor 12-jarigen

Volgende week houdt mijn brugklasser zijn verjaardagsfeest. Da's geen kinderfeestje meer natuurlijk. Hij heeft 7 jongens uitgenodigd, die eerst komen eten en daarna bij ons thuis met de geleende beamer een film gaan kijken.

Alles is geregeld, behalve de film. Ik zoek een film die 12-jarigen boeit, maar waar je zeker niet veel ouder voor hoeft te zijn. Enge of al te gewelddadige films wou ik maar niet doen. Ik heb Ice Age 3 op DVD in huis, maar die is heel recent dus hebben de meesten misschien al gezien.

Zijn er andere toppers uit het verleden die nog wel kunnen, en die ze dan wellicht niet kennen? Ik dacht zelf aan zo'n oude Indiana Jones, is dat wat?

Of anders: elke tip is welkom! (En wat verder maar ter tafel komt).

(Het is trouwens geen slaapfeestje, we brengen ze 's avonds weer naar huis).

Alvast dank,
Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

04-12-2009 om 14:08

Het zijn bijna allemaal 'gymnasium-nerdjes', als ik het even oneerbiedig mag uitdrukken. Maar dat uit zich volgens mij vooral in het feit dat ze nog wel enigszins 'kinderlijk' zijn en een brede interesse hebben. Het hoeft dus geen film te zijn die aan stoer-zijn appeleert, of zo.

Met je aanvullende bericht

is de 1e klassieker die me te binnen schiet: Back to the Future, met Michael J Fox. Maar da's misschien wel erg jaren 80

misschien hebben ze die nog wel niet gezien, blijf ik geweldig vinden.

groetjes van Purk

Nee, platvoet kan nu echt niet meer. Hier wat favorieten van onze zoons:
jumanji
a night at the museum
around the world in 80 days (met Jackie Chan)
asterix & obelix
narnia
dragonheart
George in the jungle
spy kids

Ik heb zelf goede herinneringen aan dragonheart. Tijdens het kijken ervan ben ik bevallen. Ik heb net de aftiteling gemist, prima afleiding tijdens weeën, dus een clubje 12 jarigen houd je er ook wel mee stil. Verder vinden zoon hier Lotr, pirates of the carribean,the mummy, en alle Jackie Chan films leuk. Maar ik weet niet hoe dat bij jou valt.

Iets recenter

Iets recenter: die met Tom Cruise... 'War of the worlds', geloof ik. Wat actie, maar toch niet té.

Bastet

Bastet

04-12-2009 om 14:45

En hier.....

Hier zijn de scary movies een groot succes,vooral deel 1 en 2.
Groetjes,bastet

balletschoen

balletschoen

04-12-2009 om 15:12

Apollo 13

of Star Wars, ET, the Blues Brothers.
Veel plezier!

Bastet/scary movie

Vind je die films niet plat? Ik vind de sexinsinuaties echt tè. Maar ze zijn wel grappig

Bastet

Bastet

04-12-2009 om 17:40

Tuurlijk olief

Ja,tuurlijk,ik kijk er ook liever niet naar.Maar veel 12 jarigen,zeker jongens,vinden het helemaal te gek.
Groetjes,bastet

Maylise

Maylise

05-12-2009 om 01:31

Ideën

Indiana Jones lijkt me een heel goed idee.

Anders misschien:
Star Wars
ET
The Goonies
The Gremlins
Back to the Future
Liar Liar
The Mask
Ace Ventura
Alvin and the Chipmunks
Terminator
Stargate
Rocky
Rambo
True Lies
The Mummy
Gladiator

Maylise

Suzanne

Suzanne

05-12-2009 om 06:51

Crocodile dundee

Hier vinden de zoons van 16 en 13 Crocodile Dundee nog steeds geweldig. (Film over een Australische krokodillenjager die op uitnodiging naar New York komt en nogal wat hilarische aanpassingsproblemen heeft)

Blikspoes

Blikspoes

05-12-2009 om 22:13

40yr old virgin

Ik belandde met zoon in een bioscoop vol gillende pubers maar ik moet zeggen: Na de eerste verbazing heb ik heeeeel erg moeten lachen.
Crocodile dundee is overigens ook erg leuk.

Ook leuk

idd back to the furure (zeker voor nerd-ige types)

Wat hier typische favorieten zijn: Beverly hills cop (met eddie murphey). A fish called wanda (heeft oudste net op sinterklaas gescoord, maar dat gaat een topper worden)/ Narnia. Harry Potter. Home alone (kerstfim, maar dat kan wel qua timing. er zijn trouwens veel meer hilarische kerstfilms vol flauwe humor voor deze leeftijdscategorie). Lord of the rings (maar vast te eng of bombastisch) Pirates (idem).

Wat overigens verbazingwekkend goed viel bij onze kroost was een DVD box van de catweazle serie. heb ik zelf ook met heel veel plezier naar gekeken. Heel oud, maar zo leuk. Zelfs onze brugklasser heeft zitten gernieten. Maar wsch wil je een lange film ipv korte deeltjes.

Uit de oude doos is 'Willow' ook heel leuk. Typisch LOTR achtig goed-en-kwaad verhaal, maar met humor (rare elfjes), en niet zo eng qua special effects en zo. En Night at the museum (al vaker genoemd) is ook hilarisch. Deel 2 is ook al op DVD uit geloof ik.

Veel plezier!

margje van dijk

margje van dijk

07-12-2009 om 14:43

Ok!

Bedankt voor de fantastische tips!

Ik ga kijken of ze hebben (in volgorde van prioriteit):
1) Back to the future
2) Crocodile Dundee
3) Indiana Jones.

En de rest hou ik ook op een lijstje erbij, voor later nog eens.

Helemaal super, dat jullie zo meedenken.

Margje
PS En als ik dan gewoon cola en chips erbij regel dan is het klaar toch? Of heersen er op dat gebied tegenwoordig ook nieuwe/hippe regels?

Tja

dat moet dan natuurlijk caipirinhee met versgemaakte tapas worden

margje van dijk

margje van dijk

07-12-2009 om 22:25

(pffffft)

Vraagt zoon mij net hoe laat zijn feestje ook al weer begint. "Weet je dat zelf dan niet, want jij hebt toch de uitnodigingen gemaakt?", reageer ik. (Ik had een voorzet gedaan met volgens mij 18:30 erin, maar hij had alles naar zijn hand gezet en er een andere layout en zo van gemaakt).

Nee. Hij wist het echt niet meer. Zes uur? Zeven uur? Toch half zeven? Geen idee. En alle uitnodigingen zijn de deur al uit. "Nou, open het document dan nog even op de computer", opper ik. Heeft hij het document niet gesaved. "Dat leek me niet nodig voor zoiets eenmaligs", sprak hij wijs.

Dus ja. Wat nu Ik denk dat hij maar even zelf aan een van zijn klasgenoten moet gaan vragen hoe laat hij hen ook al weer had uitgenodigd.

Zullen we net doen alsof de rest helemaal vanzelf goed komt?

Margje

Bastet

Bastet

08-12-2009 om 07:12

Tuurlijk

Komt goed,je ziet ze vanzelf wel verschijnen,toch?
Bastet

Suzanne

Suzanne

08-12-2009 om 10:33

Lol.. hoezo puber..

Hahaaa Margje.. echt zo'n puberding, zelf niet meer weten hoe laat je feestje begint en de uitnodiging niet saven.
Wat betreft de hapjes: hier doen een enorme bak chips, een flinke bak borrelnootjes en diverse frisdranken het prima. Vergeet ook vooral de popcorn niet en zet er voor de zoetekauwen nog een bak spekkies bij en klaar. Later op de avond een schaal bitterballen of worstjes, meer hoeft het niet te zijn. Prima toch! (Was het 'feestmenu' van jongste toen hij 13 werd, hij wil dit jaar hetzelfde recept

margje van dijk

margje van dijk

12-12-2009 om 23:23

Update: het was een succes!

Ze zijn net weg! En het was leuk!

In het begin ging het allemaal vanzelf. Ze kwamen binnen, wat onwennig, want ja, het was geen kinderfeestje meer. Maar ze hadden wel kadootjes. Toen sprak mijn man de onsterfelijke woorden: "Eehm, en nu, gaan jullie nu nog langzalzeleven zingen of zo?". Toen moesten ze heel hard lachen en was het ijs wel gebroken.

(Overigens had ik 's middags nog een moeder aan de lijn, die ik besmuikt heb gevraagd of ze me kon vertellen hoe laat ons feestje begon. Dus toen wist ik dat ook weer).

Daarna gingen we op verzoek van mijn zoon Mexicaans eten. Was ook leuk.

En toen de film. Ik had de beamer al gisteravond aangesloten, met boxen, en alles werkte fantastisch. Een geweldige thuisbioscoop. We hadden er zo al twee films op gekeken. Maar op het moment dat ik hem aan zou zetten: "No Input". Ja hoor, dat heb ik weer. Ik heb op alle knopjes gedrukt en dat waren er natuurlijk weer teveel. Dus toen hebben we de jongens eerst maar het pleintje op gestuurd waar ze in het donker 'busbiet' gedaan hebben, en dat vonden ze fantastisch. Daarna had ik de zaak weer aan de praat gekregen en konden we Back to the Future gaan kijken.

Maar ach en wee. Van de 7 gasten riepen er 4 heel hard dat ze die al meer dan eens gezien hadden. Eentje had hem al 6 keer gezien. Pfffft. Dacht ik. Toch maar gestart. En wat denk je: bijna fluisterstil en ademloos hebben ze gekeken. Echt een groot succes! (En met de gewenste hapjes en drankjes).

Toen het om kwart over tien uit was, wilden ze nog een potje 'busbiet' op het pleintje spelen en daarna hebben we de jongens weer thuis gebracht.

Bedankt, bedankt, bedankt! Het is zo fijn om jullie dit soort dingen van tevoren te kunnen vragen. Zoon is helemaal gelukkig, hij vond het heel leuk, zei hij. En daar doe je het toch ook voor

Voldaan,
Margje

Leuk!

Dat was mijn voorgestelde film
Wat voor Mexicaans hebben jullie gegeten? Voor een volgende maaltijd heb ik een "killer" Spanish Rice recept! Laat maar weten of het je wat lijkt.
groetjes, Olief

Wat fijn

Geweldig dat het zo goed is gegaan!! Ik vroeg me alleen af wat Busbiet is.... Wij noemen dat Blikkie Trap.... Gr. Suus

margje van dijk

margje van dijk

13-12-2009 om 11:42

Ja, dat is het

Sus-anne, wij noemden dat zelf vroeger 'blikspuit'. Maar hier heet het 'busbiet'. Is erg leuk in het donker met een stelletje oefenpubers

Margje

margje van dijk

margje van dijk

13-12-2009 om 11:46

Olief

'Mexicaans' is bij ons bedroevend simpel, wij doen dan die TexMex-dingen. Van die kant en klare tortillas, guacamolemix-uit-een-pakje, gehaktmix-uit-een-pakje, salsa-saus-uit-een-potje en verder tomaatjes, paprikasliertjes, veldsla, en dat soort dingetjes. De tortillas beleggen ze zelf en vouwen ze op.

Groot succes, want iedereen lust dit (twee keer op een feestje gedaan). Wat je niet lust doe je er gewoon niet op. Gaat hier tot nu toe gewoon goed.

Maar jouw succesrecept wil ik natuurlijk hebben voor de volgende keer

Margje

Komt ie

En je hoeft niet eens te wachten op een volgend feestje is nl. ook gewoon lekker bij nachos etc.

1 uitje, 2 teentjes knoflook, 1/3 groene paprika, verse koriander, 1 klein blikje tom. saus, 3 volle eetlepels tom. blokjes, een stukje jalapeno voor de liefhebber (je kunt die uit een potje nemen, maar spoel ze dan even af) 1 kop rijst, zout, peper, komijn.
Neem 2 à 3 eetlepels olie en bak de ui, knoflook, paprika en wat koriander. Als de ui glazig is en de paprika ietwat zacht geworden is, gooi je de rijst erin op medium-high vuur. Goed blijven roeren. Kruiden erdoor (ik vind net zoveel zout als nasi goreng bijv. lekker), tom. blokjes + evt. jalapeno erdoor. Roeren, roeren , tom. saus en dan de hoeveelheid water die je rijst nodig heeft (dus neem niet de tom. saus als vocht in rekening) en nog een klein handje verse koriander, en kook af zoals je dat normaal doet. Als de rijst gaar is eerst 5 min. laten staan en dan omscheppen.
Et voilá!
groetjes, Olief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.