Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

04-11-2013 om 13:23

leuke uitspraken pubers

Ik zit blazend op de bank met zoon, ik heb een opvlieger. Zegt zoon meelevend:'Uh, mam, ga je al landen?'


Astrid

Astrid

11-01-2014 om 11:30

Suze

dat hoop ik ook want ik heb erg kunnen lachen om die opmerkingen!

Ik woon sinds korte tijd alleen en mijn zoon kwam op bezoek. Ik maakte wat drinken en wat lekkers te eten en hij zei: Jee wat word ik verwend, dat is zo leuk, als je ergens op visite komt word je verwend en thuis moet je dat meestal zelf doen.
Ik zei: ja, dat klopt, het moet ook nog een thuis worden, dan doe je het zelf weer
Krijg ik als reactie: ik denk dat het erg lang kan duren eer ik me hier thuisvoel!

Dalarna

Dalarna

11-01-2014 om 19:49

Suze

Het is al vaak genoeg gezegd tegen AnneJ en ja ze verziekt dit draadje, ik kan het niet anders noemen. Als je bij alles zo verschrikkelijk paranoia reageert heb je geen leven meer, prima als je daarvoor kiest maar houd het lekker bij je eigen draadjes en ga geen onzin verkondigen als iemand gewoon iets leuks wil vertellen.

Joop

Joop

12-01-2014 om 02:44

Dalarna

Tja, Dalarna, de fouten die je in een ander ziet zijn vaak je eigen zwakke kant. Want dit draadje was net weer op dreef met een on-topic reactie, kom jij weer de boel verz.…. Nee, hoewel je het wel doet, wil ik dat woord niet gebruiken, ik vind dat respectloos. En dat hoort naar niemand toe.

Het lijkt mij een verstandig voorstel om ervoor te zorgen dat deze reactie de laatste off-topic reactie is, dan kunnen we weer on-topic verder.

Op mijn lip

Hier natuurlijk de geijkte letterlijkheidsmoppen.
Ik had iemand met autisme aan de lijn en dochter zat mijn aandacht te trekken. Dus ik probeerde haar weg te wimpelen en ondertussen uit te leggen aan degene die ik aan de lijn had waarom ik afgeleid werd: dochter zit op mijn lip.
Tegelijk zeiden ze: niet op je lip hoor, dat kan niet!

Evanlyn

Evanlyn

12-01-2014 om 21:59

AnneJ

Wat schattig! Vooral dat het van allebei kwam.

caton

caton

13-01-2014 om 22:06

opschonen

We moeten op het werk onze computer opschonen en dat is een behoorlijke klus waar ik tegen opzie. Reactie van puber, 12: nou dat is toch niet zoveel werk. Gewoon een doekje erover.

Inanna

Inanna

14-01-2014 om 15:23

glijmiddel

Zoon van 12 vertelt dat hij een reclame op tv had gezien voor glijmiddel met een smaakje: "Wat moet je dááár nou mee? Wie gaat daar nou aan likken?!?"
Nou zoon, ik denk dat die markt groter is dan jij wilt weten

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

14-01-2014 om 18:21

verlliefd visje

Zoon loopt stage bij dierenweinkel. Hij moest de vissen verzorgen vandaag. Vertelt dat een van de visje wel een beetje opdringerig was.... ze zat steeds kusjes naar het te sturen door het raam....

chocolade

Nu de kerst achter de rug is ligt er in de supermarkt in een bak chocoladeklokjes en van die suikerkransjes voor maar 50 cent per zakje. Prima chocolade, dus ik neem er wat van mee....
's avonds pak ik bij de koffie zo'n zakje. En bied het de pubers aan die op de bank hangen....Loop retour voor de koffie. Puber 1 roept en zegt dat er dan toch eigenlijk een schaaltje bij moet om t in te doen. Oke ze heeft gelijk dus ik geef haar een schaaltje omdat ze al zelf richting mij is gelopen. Ik hoor hoe ze de chocolade erin doet en ze richting de rest van de pubers loopt (nog wat extra want die zijn op bezoek) en uitdeelt. Ik doe de koffie in.
Bewust want ik heb geen zin in dat geknoei van hun omdat ik net het hele huis heb schoongemaakt.
Als ik alle kopjes heb ingeschonken én er suiker en melk in heb gedaan en ze op een blad binnenbreng en uitdeel en dan eindelijk ook zit valt me pas het lege schaaltje op dat op tafel staat.
"He waar zij die chocolaatjes nu??" vraag ik....
puber 1 zegt : "Welke chocolaatjes?" en kijkt er zeer onschuldig bij. Puber 2 vult aan "Ja welke eigenlijk?"
Ondertussen pruttel ik over kerstchocolaatjes...puber 3 " Nou kerst is allang voorbij hoor! Denk dat je in de war bent.." En puber 4 begint onder de bank zogenaamd te zoeken naar de chocolaatjes.
Zucht.........
Pubers wat moet je ermee!
groeten albana

Stenna

Stenna

15-01-2014 om 12:21

kerstkransjes

hihi, albana, dat lijkt wel erg op mijn puber + kerstkransjes anekdote stukje terug. Blij dat hij niet de enige is (of was hij misschien bij jouw dochter op bezoek?).

ow echt...?

Waar staat dat dan?? Nou dit gebeurde 3 dagen geleden...dus denk niet dat jouw zoon erbij was, hahaha.
Misschien lijken pubers gewoon erg op elkaar qua gedrag?
groeten albana

Druif

Druif

16-01-2014 om 14:39

Kleding

Puberella: 'Vandaag is me pas opgevallen hoe jeugdig de aardrijkskunde leraar zich kleedt. Zit hij in een midlife crisis of zo? Hij heeft geblondeerd haar en is zonnenbank bruin en zo. En dan heeft hij ook van die kleren aan, die jongens bij ons in de klas ook dragen. En van die gympen. Dat is echt raar van hem.'

Arme leraar.

Stenna

Stenna

16-01-2014 om 16:51

Albana

reactie #16, van 27 december. Bodemloze putten zijn het.

Hahaha

Thnx heb het gelezen...laatste tijd lees ik niet zoveel meer hier, druk met andere dingen
En inderdaad het lijkt er erg op.
Alleen had die van jouw nog wat overgelaten. Voor mij was er niks meer! Nou ja...het andere zakje dat nog op het aanrecht lag (en dat wisten ze).

En ze deden er zo komisch bij. Dat was denk ik wat ik het leukste vond eraan. Erna heb ik het overgebleven zakje natuurlijk opgehaald en ben ermee op de bank gaan zitten. Heb het met mijn 'leven' beschermd terwijl jongste het probeerde te veroveren van me. Voor het lukte had ik er al 4 op!
Grappig dat pubers zo op elkaar lijken.
groetjes albana

Tink

Tink

19-01-2014 om 18:13

Druif

Haha, zo herkenbaar. Grote kans trouwens dat die leraar nog helemaal niet aan zijn midlifecrisis toe is. In de ogen van pubers zijn die docenten immers allemaal stokoud

Dat viel me van de week weer op toen ik met zoon 2 naar de open dag van de school van zoon 1 was. Daar liepen nog docenten rond waar ik zelf les van gehad heb. Nu, bijna 35 jaar later, zijn ze inderdaad grijs en waarschijnlijk rond de 60, maar destijds begonnen ze net. En toen vond ik ze ook oud...

Druif

Druif

19-01-2014 om 20:39

Ja tink

Dat had ik ook. Leraren die ik vroeger dinosaurussen vond, lopen dertig jaar later nog vrolijk les te geven. Haha

Stenna

Stenna

23-01-2014 om 22:36

bril

Ik ben brillen aan het passen, altijd lastig om zelf te zien wat staat of niet. Man en zoon zijn mee. Ik zet er een op waarvan zoon erg moet lachen. Draai me om naar man: die vindt dat hij leuk staat. Waarop zoon zegt: dan heeft zij geen nieuwe bril nodig maar jij.

stenna

au, maar wel heel grappig! Hoe oud is dat exemplaar van je?
(de zoon, dan he?)

Stenna

Stenna

25-01-2014 om 20:11

Jons

Ik vond het ook gewoon grappig, maakt me verder niks uit. Juist heerlijk, zo eerlijk en duidelijk. Hij is ergens rond de 16.

Stenna

Stenna

29-01-2014 om 11:27

obsessive

Ik heb zo'n leuke puber he, hier is er nog een (en dan onthou ik de meeste dingen niet eens lang genoeg om ze op te schrijven).

Ik houd nogal van opruimen en ordenen e.d. Ergerde me enorm aan de overal rondslingerende opladers en onontwarbare knoop in de kast. Oplossing: heb opruimbox gevonden (hema) met vakjesindeling. Daar liggen nu keurig op een rijtje de opladers in, ieder netjes in zijn eigen vakje. Trots laat ik mijn nieuwe Ordnung aan gezin zien. Reactie zoon: "En dan noemen ze mij autistisch".

ja, Stenna

Ik vind die zoon van jou echt erg grappig!

(sorry)

Hadewich

Hadewich

29-01-2014 om 13:26

Taalvoutje...

Bij Taalvoutjes (op facebook) stond er een aanbieding: Aspergers, nu 500 gram voor €4,99! Reactie van puber met asperger (met grote grijns): 'Goh, ik weeg 60 kilo en ben onbetaalbaar!'

Whahahahaha!

Die was goed!
: )

hm

Ik heb een nieuwe broek aan. Zoon (bijna 13) komt thuis en zegt spontaan: "leuke broek mam", even later vertelt hij dat sommige meisjes uit zijn klas ook wel zulk soort broeken dragen. Ik vraag hem of hij het dan voor mij nog vindt kunnen, zo'n broek. Zoon: "ja hoor... zolang je er niet mee naar buiten gaat"

Stenna

Stenna

29-01-2014 om 18:37

Hadewich en Jippox

Jippox: die is erg leuk en ook erg herkenbaar

Hadewich: En dan zeggen ze dat autisten geen humor hebben!

Hadewich

Hadewich

29-01-2014 om 19:47

Stenna

Ik ken diverse jongens met asperger en zij hebben zeker humor!!

Stevie Wonder

Mijn zoon (inmiddels 21)kwam gisterenavond de keuken in om te helpen opruimen na het eten. Hij zag de puinhoop die ik gemaakt had en zei "Heeft Stevie Wonder vanavond gekookt " ?

Suze

Suze

29-01-2014 om 22:31

Haha

Leuk die van Stevie Wonder, die ga ik ook een keer gebruiken!

Hmmm

Ik moet zeggen dat ik de link naar Stevie Wonder niet echt heel grappig vind. Wat is precies de boodschap? Dat blinde mensen niet kunnen koken? Of dat ze hun werkplek niet kunnen inrichten zonder dat het een chaos wordt? Integendeel zou ik zeggen! Als er een groep is die noodgedwongen supergeorganiseerd en netjes moet werken, dan is het wel die van de visueel gehandicapten.

Ik pak het te zwaar op, dat weet ik wel hoor. Natuurlijk zal je zoon het veel onschuldiger bedoeld hebben. Of er is iets anders met Stevie Wonder en puinhopen zaaien dat ik niet weet. Maar als het met zijn gezichtsvermogen te maken heeft en daarmee de beeldvorming over blinden, dan is aan mij de humor in elk geval niet zo besteed.

Ja Nanny

Je neemt het veel te zwaar op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.