Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

04-11-2013 om 13:23

leuke uitspraken pubers

Ik zit blazend op de bank met zoon, ik heb een opvlieger. Zegt zoon meelevend:'Uh, mam, ga je al landen?'


nuchter

Ik moest laatst bloedprikken en ik moest nuchter zijn. Ik had voor de zekerheid een briefje op tafel gelegd de avond van tevoren. Stel dat ik per ongeluk toch aan mijn ontbijtje zou beginnen. Zoon (15) zag het allemaal eens aan en ik zag em niet aankomen. Zijn opmerking:" jamaar 's morgens ben jij toch nog niet aangeschoten"?

Emma

Emma

21-11-2015 om 20:08

Facebook

Dochter van 15 ziet dat ik iets heb geliket of Facebook. Roept meteen: "Wow, mam liket iets, sjongejonge, krijgt ze eindelijk een leven!"
)

Julia64

Julia64

24-11-2015 om 17:40

bejaardenhuis

Zoon (14) , zuchtend en ogenrollend nadat hij me iets technisch had uitgelegd op de laptop: "Nou, ik kan later wel in een bejaardentehuis gaan werken, ervaring genoeg opgedaan in elk geval...."

mijk

mijk

24-11-2015 om 22:28

Julia

Ik geloof dat ik hem meteen vrijwilligerswerk zou laten doen kan ie zien dat het nog erger kan!

monique

monique

24-11-2015 om 23:22

haar

Mijn haar zit wat warrig van de wind. Dochter, na mijn binnenkomst: "Ladies and gentleman, there he is: Edward Scissorhands!"

Elisabeth

Elisabeth

25-11-2015 om 14:13

Oh mam

Oh Mam, zei ze al zuchtend, ik begrijp best dat je je af en toe nog jong voelt...., maar geloof me, zo zie je er op dit moment niet uit!
"Kom even bij me zitten en luister hoe ik je kan helpen."

Ik voelde me net kind ipv moeder toen ze op zo'n toontje tegen me sprak

Die van mij....

....mocht iets niet omdat ik toch wel risico's zag, dingen die te maken hebben met wat er tegenwoordig toch allemaal gebeurt. Natuurlijk was puber het hier niet mee eens, er zou niets gebeuren, was oud genoeg, etc. Ik zeg: lieve schat, ik vertrouw jou ook wel, maar helaas zijn er echt genoeg mensen met slechte bedoelingen. Roept puber me met een zeer boos hoofd toe: Jij hebt echt een vertekend wereldbeeld mam!

Nog een. Puber, weer boos: ik zie je voorlopig alleen als huisgenoot. Verder hoef je van mij niets meer te verwachten....echt niets....half uur later. Mam, ik wil met ... naar het schoolfeest. Zou jij ons willen brengen?

Elisabeth

Elisabeth

30-11-2015 om 11:14

nog een

Deze vond ik wel heel erg schattig....

Vóór het eten (toen ik haar riep om te komen eten): Ja, ja, mens ik kom eraan,ik hoor je wel, mijn oren werken nog in tegenstelling tot die van jou, oud lijk! (Ze was ietwat geïrriteerd)

Ná het eten: Oh mama, kom je zo even gezellig op mijn kamer kletsen, ik heb je zoveel te vertellen, dat kan ik alleen aan jou kwijt, want jij luistert echt en mijn vriendinnen lullen alles door....

Tja...een oud lijk praat niet terug zei ik zachtjes

Lou

Lou

15-12-2015 om 22:01

Warm

Dochter van 14 en vriendje van 14 liggen vaak samen in bed. Gewoon 's middags, kleren aan, film kijken. Laatst wilde ze me iets vertellen.
"Het was zo gezellig mama. Maar we lagen dus in bed onder de dekens met onze dikke truien aan en toen kregen we het zo warm..."
Ik dacht, nou komt het. Kalm blijven kalm blijven.
"Dus toen deden we het raam open en gingen we naar buiten kijken."

Elisabeth

Elisabeth

16-12-2015 om 11:07

Hahahaha

dat vind ik grappig

moppie

moppie

16-12-2015 om 13:06

grappig

"Vóór het eten (toen ik haar riep om te komen eten): Ja, ja, mens ik kom eraan,ik hoor je wel, mijn oren werken nog in tegenstelling tot die van jou, oud lijk! (Ze was ietwat geïrriteerd) "

Grappig vind ik bovenstaande niet. Respectloos zelfs. Ik zou het echt niet waarderen als ik zo aangesproken zou worden. Onze kinderen doen dat ook echt niet. Ook niet als ze heel geïrriteerd zijn

Elisabeth

Elisabeth

16-12-2015 om 13:25

hmm moppie

Tja...ik hoor t aan haar intonatie en ken haar een beetje wat ik er dan niet bij zet is dat ze me daarbij ook knuffelt...als ze het serieus zou menen dan kan ze een draai om haar oren krijgen!
Ze weet dondersgoed wat wel of wat niet te zeggen...en hier kon ik vreselijk om lachen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.