Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Gelma

Gelma

10-01-2012 om 18:56

Liegen

Mijn zoon is 18 jaar en hij heeft heel veel gelogen. Over geld stelen, joyriden, werken etc. Hoe kan ik mijn zoon weer gaan vertrouwen.Iedere keer betrap ik mijzelf erop dat ik hem wantrouw. Dit is niet goed voor mij en voor hem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2012 om 21:32

Akelig

Het lijkt mij belangrijk dat je hem niet als leugenaar behandelt, dat je dat gedrag merkbaar van hem verwacht dus. Als je er toch al op rekent, waarom zou hij je daar dan niet voor 'belonen'?
Verder zal hij je vertrouwen terug moeten winnen door niet meer te liegen. Dat klinkt te simpel, maar hier komt het wel op neer. Ik zou daar als je niet boos bent eens over praten met hem. Laat merken dat je het graag anders wil, maar dat hij zich daar ook voor moet inzetten.

Negeren

Ik heb hier geen ervaring met liegen maar kan me wel voorstellen dat er zo teveel nadruk op komt, het zit vcoorin je hersenpan: liegt ie nu niet?
Misschien kun je proberen te bedenken dat het er niet toe doet, alsof dan, of hij liegt of niet het maakt niet uit, je rekent gewoon niet op hem en gaat het gewoon helemaal niet verwachten.
En als hij dan een keer te vertrouwen blijkt dat je dan opgetogen meldt hoe fijn je dat vind en wat hij precies deed waardoor je het gevoel kreeg dat je op hem kunt rekenen.

Tinus_p

Tinus_p

13-01-2012 om 12:12

Niet

gelma:
'Over geld stelen, joyriden, werken etc. Hoe kan ik mijn zoon weer gaan vertrouwen.Iedere keer betrap ik mijzelf erop dat ik hem wantrouw. Dit is niet goed voor mij en voor hem."
Je kunt hem blijkbaar niet vertrouwen. Dat zou naief zijn. Wat is er precies niet goed voor jou en hem vanwege dat wantrouwen??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.