Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Logeren


Bijtje82 schreef op 10-07-2022 om 21:29:

[..]

Tja, weet je.. Zolang jij je er goed bij voelt heeft niemand anders er iets van te vinden. Als je haar maar meegeeft dat er ook nog andere mensen in die straat wonen die niet perse zitten te wachten op de herrie van 12 pubers in het holst van de nacht.

Dan krijgen ze vast de smeris wel op hun dak en is het feestje helemaal geslaagd 🤣

bij mij thuis is zo’n feestje weleens gierend uit de klauwen gelopen. Toen ik thuis was lagen de eieren door de kamer, plakte alles van de drank en waren er spullen weg. Hier dus geen feestjes oid als ik er niet ben. 

Marty1984 schreef op 10-07-2022 om 19:08:

Ja, als ze aan de anti-conceptie gaat.

Ik zou geen zin hebben in cadeautjes van zulke feestjes achteraf. Waarbij die 15-jarige puber-jongen uiteraard geen enkele verantwoordelijkheid opneemt.

Want elke 15 jarige jongen is onverantwoordelijk en egoïstisch? 


To, als je je dochter vertrouwt in die zin dat je denkt dat ze voor zichzelf op kan komen (en dan heb ik het niet alleen over de seksuele kant) dan lekker laten gaan. Laat haar herinneringen maken. Als ze weet dat ze jou ALTIJD mag bellen, dan is het toch prima?

MissBobby schreef op 10-07-2022 om 22:16:

bij mij thuis is zo’n feestje weleens gierend uit de klauwen gelopen. Toen ik thuis was lagen de eieren door de kamer, plakte alles van de drank en waren er spullen weg. Hier dus geen feestjes oid als ik er niet ben.

Maar had je dat totaal niet verwacht bij je kind? En wilde je kind nog wel met die 'vrienden' omgaan? 

MissBobby schreef op 10-07-2022 om 22:16:

bij mij thuis is zo’n feestje weleens gierend uit de klauwen gelopen. Toen ik thuis was lagen de eieren door de kamer, plakte alles van de drank en waren er spullen weg. Hier dus geen feestjes oid als ik er niet ben.

Spullen weg is natuurlijk heel fout. Om die eieren moet ik wel grinniken. 

MissBobby schreef op 10-07-2022 om 22:16:

bij mij thuis is zo’n feestje weleens gierend uit de klauwen gelopen. Toen ik thuis was lagen de eieren door de kamer, plakte alles van de drank en waren er spullen weg. Hier dus geen feestjes oid als ik er niet ben.

Mijn zoon gaf zo eens stiekem een feest met oud&nieuw terwijl wij dus elders waren… Zoon zou bij vader zijn. Hij had eerder Al wel gevraagd of het mocht, dat mocht niet. 

Mijn tante appte mij ‘s ochtends van 1 Jan. of ik mijn neefje naar huis wilde sturen (neefje is drie maand jonger dan mijn zoon). Toen dacht ik: hu?  Stik… ik gauw in de auto. Ik naar huis, de voordeur zat op slot. Kom ik binnen, zitten er zo’n 14 stinkende jongens in mijn woonkamer. Zijraam naar de tuin open. Achterdeur nog op slot. 
Had zoon dus dat raam vlak voor ie ‘naar zijn vader ging’ zo van het slot gehaald dat het leek of ie dicht was maar in feite kon ie dus open. Dus al die jongens ging door dat raam van buiten naar binnen. Bank ranzig, vensterbank afgebroken, overal shag op de grond. Smurrie op de grond enz. 

Ik tegen al die jongens: vonden jullie het niet raar dat je door het raam naar binnen moest? Daar hadden ze niet echt over nagedacht 🤦🏼‍♀️. Maar echt dingen kapot, in de meisjesslaapkamer lagen condooms en door het hele huis zakjes met gesmolten ijsjes 🤷🏼‍♀️. Bende was het. Ik heb ze drie uur gegeven om alles op te ruimen, schoon te maken en de schade te herstellen. Mafklappers… 

Nope, niets van zulke feestjes in mijn huis zonder mij/ouder en andersom dus ook niet. Kinderen 14 en 15. Nee, dat wil ik niet hebben.

ja dat zou ik goed vinden. En fijn dat ze het aan je vraagt en je kan vragen wie er zijn en nog even over door kan praten (seksuele voorlichting) en ze ook terecht bij je kan als er wat mis zou gaan want je weet waar ze was 

als je het haar verbied dan denkt ze volgende keer, prima ik vraag het niet en ga wel zogenaamd logeren bij sophietje en gaat ze stiekem en mocht er dan iets gebeuren wat niet fijn is dan is de drempel te hoog om erover te praten 

Dat ligt maar aan je kind en dat zien we dan wel weer, dat is 1x en dan mag ze helemaal nergens tijdje logeren. dat doen alsof nee altijd tot ongehoorzame stoute kinderen leid is al raar. En dat je daar dan ook nog niets tegen zou kunnen beginnen, ook raar.

Kimdekim

Kimdekim

10-07-2022 om 23:57 Topicstarter

ik verwacht eerlijk gezegd geen hele rare dingen qua dingen stuk maken ofzo.   Ze zijn wel vaker bij 1 van de kinderen als die ouders niet thuis zijn.  Dan moeten ze wel om 1 uur thuis zijn maar ik heb het idee dat ze echt wel respect hebben voor elkaars huizen.  Na een feestje ruimt iedereen ook altijd mee op.  
En ze durven elkaar ook aan te spreken op bepaald gedrag. 

Toen mijn dochter me dat de eerste x vroeg heb ik blijkbaar wat bedenkelijk gekeken, want ze haastte me te vertellen dat het echt allemaal veilig en ok was.
Nuja, ik vertrouwde haar en koos ervoor haar hierin ook te vertrouwen. 
Ze is er nog geregeld naar toe gegaan en jk heb eigenlijk nooit iets geks gehoord. 
Nu vertelt dochter niet zo heel veel maar als er echt iets misgaat wel, hoop ik. (Doet ze normaal iig wel) 
Haar kennende zou ze ook niet vaker zijn gegaan als er gekke dingen zouden gebeuren. 
Hier kende ik ook de meesten niet. (Maar idd een enkele vertrouwde vriendin wel hetgeen me gerust stelde) 
Hier een gemiddeld groot huis (denk ik?) en daar een kast ve huis met vanalles erop en eraan dus vandaar daar en nooit hier. 

Je dochter klinkt als een normale verstandige meid. Ik zou het goed vinden.

Apiejapie schreef op 10-07-2022 om 22:18:

[..]

Maar had je dat totaal niet verwacht bij je kind? En wilde je kind nog wel met die 'vrienden' omgaan?

Totaal niet verwacht nee. Er zouden twee vriendinnen komen maar er stonden onverwacht vrienden van één van die meisjes voor de deur die ze dus maar binnen hadden gelaten. Toen liep het uit de hand. Ik heb aangifte gedaan en de waarde van de spullen is verhaald. Einde vriendschap met dat ene meisje. Stevig gesprek gevoerd met dochter en andere vriendin. Nu wil dochter niet eens meer alleen thuis zijn. Heeft veel impact gehad. 

Kimdekim schreef op 10-07-2022 om 19:07:

Niet perse bang, maar tot nu toe kende ik alle vrienden van dochter en hun ouders goed. Deze kinderen ken ik niet allemaal en hun ouders ook niet. Uiteraard heb ik dochter gevraagd ze hier uit te nodigen maar daar heeft ze dus geen zin in. Ze zegt omdat de andere kinderen allemaal zwembadenn in de tuin hebben en ze hier niks kunnen doen en de groep te groot is voor onze tuin. Ik heb eigenijk meer het idee dat ze dit gewoon nog even voor zichzelf wil houden.

Overigens heb ik gezegd dat ze mocht logeren. Maar mijn moeder en schoonmoeder vonden dat echt belachelijk en en collega zei ook al dat haar dochter dat ik niet had gemogen. Ik twijfel daarom of ik niet te gemakkelijk ben.

Waarom dan? 
wij hadden dat ook hoor, verjaardag van iemand die wat verdergegaan woonde en als service mocht iedereen blijven slapen. Je kent een deel van de groep wel en die zijn prima toch? 

MissBobby schreef op 11-07-2022 om 08:58:

[..]

er stonden onverwacht vrienden van één van die meisjes voor de deur die ze dus maar binnen hadden gelaten. Toen liep het uit de hand.


Dat is een veel realistischer scenario dan een groepsorgie met zwangerschappen achteraf.

Groepsdruk en sociale druk en hoe ga je ermee om als anderen andere dingen willen dan jij, dat lijkt me veel belangrijker dan nog eens een lesje condoomgebruik.

Anderen kunnen ook op het idee komen de drankkast van papa te plunderen, rauwe eieren te frituren, of onbekende extra "vrienden" uit te nodigen. En hoe stel je je daartegen teweer. Tuurlijk moet je ook meenemen 'wat doe je als iemand wil zoenen en vrijen en jij wil dat niet', maar de kans dat het een groot seksfeest wordt is kleiner dan de kans op troep en onbekenden in huis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.