Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Logeren


Kimdekim

Kimdekim

11-07-2022 om 14:06 Topicstarter

Er is 1 meisje bij die mij iets te vrij is.  Maar dat vindt dochter, haar vriendin en sommige van de jongens ook.  Ik heb gemerkt dat zij ook gwoon door de rest wordt aangesproken.  Zo was ze een keer bij een van de jongens gebleven na een feestje en zette ze de muziek aan terwijl die jongen had gezegd dat ze zachtjes moesten doen omdat de buren de kleinkinderen te logeren hadden.  Zij is er dan ook zonder pardon uitgezet.  

Ik hoop wel dat niemand aan het zuipen slaat. Ze zijn allemaal nogal ongeoefend en dan gaat het sneller mis.  

Met een (klein) groepje mag dat wel. Maar in een groep slapen zonder ouders, nee dat mag nog niet.
Dochter bleef laatst bij vriendin slapen, waarvan ouders niet thuis waren.
Die vriendin kennen wij. Ouders 1 a 2 x gezien. Maar die ouders namen van te voren contact met ons op, dat zij een nachtje weg waren en dochter graag met onze dochter dan thuis wilde blijven. Dus voordat onze dochter deze uitnodiging ontving. Vond ik erg prettig.
Hier wordt regelmatig door een gemixt groepje geslapen.(wij zijn dan gewoon wel thuis) Hiervan kende ik de ouders ook niet. Maar dan is de regel dat ik een telefoonnummer van de desbetreffende ouder wil hebben, in het geval dat. Die ouder stuur ik dan altijd even een berichtje met ook mijn gegevens. 

Kimdekim schreef op 11-07-2022 om 14:06:

Er is 1 meisje bij die mij iets te vrij is. Maar dat vindt dochter, haar vriendin en sommige van de jongens ook. Ik heb gemerkt dat zij ook gwoon door de rest wordt aangesproken. Zo was ze een keer bij een van de jongens gebleven na een feestje en zette ze de muziek aan terwijl die jongen had gezegd dat ze zachtjes moesten doen omdat de buren de kleinkinderen te logeren hadden. Zij is er dan ook zonder pardon uitgezet.

Ik hoop wel dat niemand aan het zuipen slaat. Ze zijn allemaal nogal ongeoefend en dan gaat het sneller mis.

Je kent ze niet, want nieuwe vriendengroep, maar je weet wel precies hoe ze zijn.

Wat is het probleem dan precies?

Kimdekim

Kimdekim

12-07-2022 om 21:35 Topicstarter

Valeria schreef op 12-07-2022 om 21:25:

[..]

Je kent ze niet, want nieuwe vriendengroep, maar je weet wel precies hoe ze zijn.

Wat is het probleem dan precies?

Ik ken ze van verhalen. En nieuw is niet een paar dagen,  maar eerder een paar maanden. Mijn dochter is vrij open en checked bij mij of dingen "raar" zijn in de omgang. Daarbij zijn dochter en haar vriendinnen vaak bij mij en hoor ik zo ook nog behoorlijk wat. 

En het betreffende meisje heb ik overigens wel een paar keer bij mij thuis gezien.  

Er is geen probleem,  ik wilde gewoon de mening van andere ouders weten.  Tot nu toe kende ik al haar vriendinnen en ook het "nest" waar ze uit komen.  Ik weet dan wat ik kan verwachten.  Bij deze vriendengroep is dat anders.  Dat maakt gevoelsmatig toch verschil. 

MissBobby schreef op 11-07-2022 om 08:58:

[..]

Totaal niet verwacht nee. Er zouden twee vriendinnen komen maar er stonden onverwacht vrienden van één van die meisjes voor de deur die ze dus maar binnen hadden gelaten. Toen liep het uit de hand. Ik heb aangifte gedaan en de waarde van de spullen is verhaald. Einde vriendschap met dat ene meisje. Stevig gesprek gevoerd met dochter en andere vriendin. Nu wil dochter niet eens meer alleen thuis zijn. Heeft veel impact gehad.

Jee wat vervelend. Zowel voor jou als voor je dochter. 

Kimdekim schreef op 12-07-2022 om 21:35:

[..]

Er is geen probleem, ik wilde gewoon de mening van andere ouders weten. Tot nu toe kende ik al haar vriendinnen en ook het "nest" waar ze uit komen. Ik weet dan wat ik kan verwachten. Bij deze vriendengroep is dat anders. Dat maakt gevoelsmatig toch verschil.

Maar wij kennen ze helemaal niet en kunnen niet zeggen, nou met díe groep durf ik het wel aan. Zoiets is toch afhankelijk van de groep?

Mijn 15-jarige heeft 2 keer een verjaardag gehad bij een klasgenoot; dat was om 22.00 afgelopen en werden de jongens opgehaald door hun vaders. Als dat groepje zou voorstellen een heel lange film te gaan kijken en daarna blijven slapen, zou ik zeggen ja. 

Kimdekim

Kimdekim

13-07-2022 om 12:31 Topicstarter

Valeria schreef op 13-07-2022 om 08:26:

[..]

Maar wij kennen ze helemaal niet en kunnen niet zeggen, nou met díe groep durf ik het wel aan. Zoiets is toch afhankelijk van de groep?

Mijn 15-jarige heeft 2 keer een verjaardag gehad bij een klasgenoot; dat was om 22.00 afgelopen en werden de jongens opgehaald door hun vaders. Als dat groepje zou voorstellen een heel lange film te gaan kijken en daarna blijven slapen, zou ik zeggen ja.

Dat snap ik maar dat is toch altijd bij een forum dat je niet de precieze situatie of karakters van de betrokkenen kent?

Dan kan je dus geen vraag meer stellen. 

Ik vind het fijn om algemeen te lezen hoe mensen erin staan. 

Prima toch, wel duidelijke afspraken maken en zorgen dat ze haar gsm mee neemt, als er iets is wat haar niet bevalt en tegen haar wil is kan ze alarm slaan via app of sms en kan je er heen gaan als ouder zijnde en ingrijpen, die afspraak hadden wij altijd met onze dochter, maar nooit iets gebeurt, onze dochter heeft ook wel eens pyjama feestjes bij ons thuis gegeven ook nooit iets bijzonders gebeurd.

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 12:03

Ik vroeg me af of het logeren inmiddels al heeft plaatsgevonden en het afgelopen is. Heeft ze het naar haar zin gehad? En is het voor jullie voor herhaling vatbaar? 

Kimdekim

Kimdekim

29-07-2022 om 16:05 Topicstarter

ja inderdaad, feestje was geweest en het was heel fijn geweest.  Niks geks gebeurd.  Ze heeft wel bij een jongen in bed geslapen omdat ze geen zin had om haar luchtbed op te blazen maar het feit dat ze het zo onbevangen verteld maakt me dan ook niet zoveel uit.  En volgens mij was er sowieso amper geslapen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.