Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
an mien

an mien

01-09-2009 om 10:32

Lunch op school

Zoon gaat volgende week naar de brugklas maar wat nemen ze dan mee voor de lunch een broodtrommel met brood?? maar wat voor drinken nu neemt hij een pakje wikkie en een pakje sultana mee voor in de pauze maar wat is op het vo gebruikelijk?

An mien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

01-09-2009 om 10:39

Zoons nemen geen trommel meer mee.

In klas 1 en 2 namen ze nog braaf de Tupperware brooddoos mee, maar dat vinden ze nu teveel ruimte innemen en blijkbaar niet cool genoeg.
Meestal een pakje sap en een schoolkaak.
M.

Minet

Minet

01-09-2009 om 11:33

Brood in trommel

Hier nemen beide zoons van 17 nog altijd dagelijks hun broodtrommel gevuld met boterhammen mee. Daarbij 1 of 2 halve literflesjes drinken (water/sportdrank), die op school vaak weer worden gevuld met water.

En hier

wordt de lunch door de zonen van 13 en 14 iedere dag zelf klaargemaakt, in een zakje en een mueslibar of andere snack en pakje drinken mee. eens per week krijgen ze van mij geld om lunch te kopen in de schoolcanteen. heel gewoon, heel gemakkelijk - alleen de alleroudsten op school (laatste jaar) mogen tussen de middag het dorp in om daar lunch te kopen/eten (en doen dat meestal dan ook !)

koentje

koentje

01-09-2009 om 11:55

Rembrand

wat eten ze dan verder?

Het verschilt vast per school wat normaal is...

maar het lijkt me dat je kind mee moet nemen te eten wat hij of zij lekker vindt. Toch?

En ik hoorde mijn brugklasser er ook al over dat de meeste klasgenoten brood in een zakje bij zich hadden ipv en iin bakje. Is dat weer iets a la 'geen regenpak aan als het hoost'? is er iets uncools aan een brrod-bakje? Zoon vroeg het zich af, en ik ook. Boterhammen in een zakje, die een paar uur tussen een stapel boeken worden geplet...getver! Een brooddoos pas makkie in zoon zijn tas en weegt (leeg) bijna niks. Hij blijft hem voorlopig gebruiken!

neteret mut

neteret mut

01-09-2009 om 13:34

Doos en flesje

geld ook voor die van 16 en 17 . Af en toe een nieuw flesje en verder steeds thuis vullen met ...

Yta Chalne

Yta Chalne

01-09-2009 om 14:04

Flesje en brood

Hier gooi ik elke week de vriezer vol met per stuk verpakte krentenbollen. Die nemen ze bevroren mee, zodat ze niet vies en geplet aankomen, en een flesje water. Soms ook gesmeerd brood, in een zakje. Geen trommels, op de basisschool al niet (maar mijn oudsten zijn dan ook meisjes, da's geloof ik weer heel anders dan bij jongens)
Verder hebben we altijd een flinke verzameling andere dingen (koek-achtige producten) die ze mee kunnen nemen. Ik bemoei me er trouwens nooit mee, als ze niks willen meenemen is het weliswaar niet verstandig maar ook best (beter dan op school weggooien

Tirza G.

Tirza G.

01-09-2009 om 15:02

Doos

Hier nog altijd een gewone broodtrommel, alhoewel die vaak maar met moeite in de tas past (dat is de reden dat er zakjes gebruikt worden volgens mij). Géén pakjes, pakjes zijn een enórm risico in een tas. Als die kapot gaan, heb je geheid een kledderbende. Hier dus altijd van die flesjes water, zelf refillen Als die kapot gaan of lekken, zijn je spullen wel nát, maar dan plakken ze tenminste niet zo. O, en een koekachtig geval. Meestal een time-out naturel

Tirza

Judith

Judith

01-09-2009 om 15:39

Geplet brood

Hier:

3 geplette boterhammen in een zakje (perse met vleeswaren), mueslireep en pakje chocomel dat in apart vak van de tas gaat.

Succes met de brugger,

Judith

Mari

Mari

01-09-2009 om 17:24

Geen trommel

Mijn nieuwe brugklasser kwam vandaag thuis na de eerste dag, met de mededeling dat hun 4e jaars brugklas begeleiders hadden gezegd om geen trommels mee te nemen. Is kennelijk niet cool. En beker mag ook niet meer. Ze zei zelf al dat een trommel niet meer past in haar tas. Als zij geplet brood lekker vind, dan gaat ze maar haar gang. Vanaf morgen moet ze toch zelf haar brood klaarmaken.

Nieuwe trommel voor brugsmurf

Hier een nieuwe coole (lees: simpele grijze van de blokker) broodtrommel gekocht, want een Ajax/FC Utrecht etc. broodtrommel kan natuurlijk écht niet meer (volgens puber). Daarin gaan 2 boterhammen in een plastic zakje en iets koekachtigs. Flesje drinken mee en eventueel zelf vullen met water indien nodig (meer dan 1 flesje vindt hij te zwaar worden). Ik had bij kennissen al eens gevraagd wat de tendens was op deze school. Bekers zijn uit maar broodtrommels worden normaal gevonden was de mededeling.

Meen je dat nou mari?

Belachelijk zeg, dat zo'n begeleider dat zegt. Ik heb mijn kinderen altijd verplicht een broodtrommel mee te nemen, met het oog op het milieu. Elke dag opnieuw zo'n plastic zakje mee is natuurlijk ontzettend vervuilend. Gelukkig hebben mijn kinderen er geen problemen mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2009 om 22:30

Zakje

Hier een zakje met twee boterhammen voor de jongste en vier voor de oudste, pakjes, een koek (iets met ... Continue)

Maylise

Maylise

01-09-2009 om 22:48

Brood in doos

Mijn jongste dochter zit net in de brugklas en ze wil brood mee van huis. Tot nog toe mag het ook in een broodtrommel. Ze krijgt mee: flesje water (op school koopt ze soms nog een blikje sap of fris), 2 broodjes met gevarieerd beleg afhankelijk van wat ik in huis heb (vandaag bijvoorbeeld twee x turks brood, 1x met humus en 1x met tonijn, sla, kleine stukjes tomaat en ui + mayonaise) en daarnaast vaak nog wat lekkers en/of fruit (vandaag nammoura (soort cake/koek uit Libanon))

Mijn zoon in VWO4 neemt ook meestal brood mee van huis en vaak ook in een broodtrommel maar ook wel eens gewoon in een zakje.

Mijn oudste twee dochters wilden nooit brood mee nemen van huis. Dan was het niet vers meer en dus niet meer lekker volgens hun. Zij kochten altijd lunch in de pauze ergens. In de stad of op school. Het liefst hadden ze elke middag een drie gangen menu in een restaurant gegeten maar daar waren de pauzes natuurlijk te kort voor Dus ze kochten maar gewoon een broodje ergens.

Maylise

Rembrand

Rembrand

01-09-2009 om 23:26

Koentje.

Ik was niet duidelijk. Ze nemen wel brood mee, maar in een boterhamzakje en niet meer in een brooddoos
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2009 om 00:43

Maylise

Elke schooldag iets kopen is een dure hobby, betaalden ze dat zelf of jij?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-09-2009 om 08:25

Broodtrommel

Ik heb gisteren met verbazing dit draadje gelezen. Waar een puber zich al niet druk om kan maken...
Tot gistermiddag zoonlief van zijn eerste dag in de brugklas thuiskwam. Een nuchtere jongen die zich niet zo druk maakt om wat anderen vinden. Maar nu met de boodschap: ik heb een nieuwe broodtrommel nodig. Die spongebob-broodtrommel is wel heel leuk, maar kan toch écht niet meer op de middelbare school. Ha ha!

an mien

an mien

02-09-2009 om 10:15

We zijn er uit

hij neemt dus om te beginnen maar een broodtrommel mee en een flesje wat we vullen met drinken en een sultana kan dus gewoon nog, verder mag hij een keer per week iets kopen in de kantine dat leek ons redelijk, iedere dag leven op sausijzenbroodjes is niet zo gezond maar een keer moet kunnen toch.

bedankt An mien

Roos Vicee

Roos Vicee

02-09-2009 om 13:14

Aha vandaar!

Ik voel me nu net een nieuwbakken VO-moeder want ik heb hier nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd. Mijn dochter (17 en alweer van het VO af) nam wel altijd gewoon broodtrommels mee naar school. Zoon van 15 (klas 4) is wat dat betreft heel anders. Als het aan hem ligt neemt hij dus helemaal geen brood mee, maar hij moet van mij (dus ik smeer voor hem). Probleem is alleen dat ik vaak volle trommels op zijn kamer tegenkwam (al dan niet met een beschimmelde inhoud overigens ) Aangezien ik geen onbeperkte hoeveelheid broodtrommels heb, werd het ook nog wel eens een zakje dus. Tegenwoordig geef ik hem dus brood mee in een zakje (omdat ik gek werd van die beschimmelde volle broodtrommels). En gekgenoeg gaat het brood nu wel op, want ik kom lege plasticzakjes tegen op zijn kamer. Hoe dom kun je zijn?! ;$

Maylise

Maylise

02-09-2009 om 20:19

Kaaskopje

Eh uiteindelijk betaalde ik het natuurlijk. Ze betaalden het gekochte eten van hun zakgeld maar de bron van dat zakgeld dat was natuurlijk ondergetekende. Dus indirect betaalde ik.

Mijn jongste dochter vind het niet erg dat de broodjes niet helemaal vers zijn maar vaak de vorige dag al zijn gekocht. Zij hoeft ook niet persé harde broodjes die inderdaad de dag na aankoop al niet meer lekker zijn. Mijn oudste twee dochters wilden (willen) alleen maar harde broodjes (liefst wit) en dan dus vers met vers beleg. Ze vonden het wel ok om een salade van huis mee te nemen (pasta salade of couscous salade bijvoorbeeld) ipv brood. Als het zakgeld dus op was maakten ze vaak een salade om mee te nemen.

Mijn jongste dochter krijgt in elk geval nog brood mee naar school zolang ze nog wil. Mijn jongens waren/zijn sowieso minder moeilijk op dat gebied.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2009 om 00:23

Turks brood

Mijn jongste dochter kon op haar school altijd een stuk Turks brood kopen. Dat werd door de bakker iedere dag voor lunchtijd geleverd en kakelvers. Ze kreeg van mij een paar euro per maand meer om dat soort lekkers te kopen. Mijn andere dochter ging vorig jaar iedere week naar Bakker Bart voor een 'aangekleed' broodje en dat sponsorde ik weer niet. Dat vond ik toch een te dure hobby worden.

Agnet

Agnet

03-09-2009 om 10:02

Pakjes invriezen

Ik maak altijd pakjes brood met vleeswaren voor man en die vries ik in. Oudste is nu net op de middelbare school begonnen en nu vries ik voor hem ook in. Gaat in een moeite door, met een kwartiertje werk ben je voor de hele week klaar. Het bevroren pakje brood gaat in het voorvak van zijn tas, samen met een flesje drinken.

Ik ben nog een beetje aan het uitproberen welk beleg je allemaal goed in kan vriezen, vleeswaren, pikantje en sandwichspread gaan goed.

Agnet

Dat is inderdaad een superhandige oplossing,ik weet een nog snellere oplossing,laat je man en oudste zélf hun brood klaarmaken en invriezen

Agnet

Agnet

03-09-2009 om 14:00

Sus-anne

dat is inderdaad nog sneller, haha. Maar weet je, ik doe vrijdagochtend alle boodschappen en dan gaat het in een moeite door. Ik weet het, ik verwen ze te veel.

neteret mut

neteret mut

03-09-2009 om 15:41

Och

de 1 verwend ze met pakjes brood klaarmaken ( doe ik niet , ze smeren vanaf dat ze smeren kunnen zelf) en een ander met bv kaften ( doe ik wel)

Moet kunnen

een beetje verwennen hoort er bij hoor.aangzien ik zelf een hekel heb aan brood smeren doe ik dat al niet meer vanaf groep 7,boeken kaften vind ik wél leuk,daar help ik ze enthousiast mee

Tirza G.

Tirza G.

03-09-2009 om 16:15

Maar, wat ik me dan altijd afvraag

Van dat ingevroren brood, hoe neem je dat dan mee? Ik heb hier wel eens een enkele keer als ik een heel brood uit de vriezer haal, dat er vocht of weetikveel aan de binnenkant zit en dan wordt de korst helemaal slap-nattig-week. Brrrrrr. Is dat dan ook niet als je dat pakje bevroren brood in een zakje in je broodtrommel stopt? Of doe je het zonder zakje zodat het uit kan wasemen ofzoiets?

Tirza

marie

marie

03-09-2009 om 17:15

Tirza - gewoon smeren

hallo
ik neem al jaaaaren bevroren brood mee voor de lunch in mijn broodtrommel. "Vroegah" naar school en daarna naar mijn werk.
Hoe?
Je haalt het aantal boterhammen wat mee moet uit de vriezer - de rest leg je terug.
Die boterhammen besmeer en beleg je dus als ze nog bevroren zijn. Zorg wel voor een scherp mes om ze door te snijden.
Resultaat - heerlijk vers brood tijdens de lunch.
Nog nooit last van slappe/nattige korsten gehad.
succes

Agnet

Agnet

03-09-2009 om 18:10

Tirza

Marie haalt boterhammen uit de vriezer en belegt die dan. Ik haal verse broden, veel vleeswaren, beleg de verse boterhammen (man wil ze graag ongesneden, bouwvakkersbrood, voor oudste snij ik ze wel doormidden), stop ze in een diepvrieszak, lucht er goed uit prutten en hup de vriezer in. 's Morgens halen ze een pakje bevroren brood uit de vriezer, stoppen dat in hun tas en tegen de tijd dat ze brood willen is het ontdooid en niet slap, net nog even gevraagd.

Het is net als niet-strijken, dat heb ik hier ook geleerd, ik kon me niet voorstellen dat het zou werken, maar het is echt zo.

Agnet

Agnet

03-09-2009 om 18:11

Nog even tirza

Jij zegt dat als je een heel brood uit de vriezer haalt dat de korst slap-nattig-week wordt bij het ontdooien. Doe je het brood wel in een diepvrieszak of laat je het in de zak van de bakker zitten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.