Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-09-2009 om 10:32
Zoon gaat volgende week naar de brugklas maar wat nemen ze dan mee voor de lunch een broodtrommel met brood?? maar wat voor drinken nu neemt hij een pakje wikkie en een pakje sultana mee voor in de pauze maar wat is op het vo gebruikelijk?
An mien
03-09-2009 om 20:06
Gewoon in de zak van de winkel
Ik laat het brood gewoon in de zak van de winkel zitten en we hebben nooit last van zompig brood als het uit de vriezer komt. Het soort brood kan ook bepalend zijn. Mijn dochter merkte vandaag nog op dat het duurdere brood, oerbrood, een veel krokantere stevigere korst oplevert na de diepvries dan simpel goedkoper witbrood.
03-09-2009 om 21:15
Hier ook bevroren....
Zoon haalt bevroren brood uit de vriezer, belegt het, stopt het in een lunchbox en mikt die weer snel terug in de vriezer. Brood is dan nog steeds bevroren.
Levert heerlijk verse boterhammen op bij de lunch. En je kunt er ook nog eens kaas of vlees opdoen op een warme dag. Ik vind het ideaal.
Ingrid
03-09-2009 om 22:43
Aha
Nou, dat ga ik dan eens proberen. Ik heb niet altíjd nattig brood, maar af en toe overkomt me dat. Meesta een hoekpunt van een korst ofzo. Ik koop altijd brood bij de echte bakker (ik wil een krokante korst en bovendien werkt mijn dochter er) en ik vries het in in de zak van de bakker Nogmaals, het is niet altijd zompig, maar heel af en toe aan een randje. Ik wijt dat altijd aan geresorbeerd vocht
Dank voor jullie reacties, misschien een goeie zet voor het nieuwe schooljaar!
Tirza
04-09-2009 om 13:01
Tirza,
ik haal ook altijd brood van de bakker. Soms is het nog een beetje warm als het in de zak gaat. Als je het dan invriest gaat het volgens mij mis. Beetje condens in de zak, en dat wordt natte kledder bij het ontdooien.
Dan kun je dus beter even wachten (en evt zak even open) voor je het in de vriezer mikt....
Ingrid