Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
donna ro

donna ro

29-07-2015 om 22:41

makkelijke boeken jongen 15 jaar

Zoon kan best lezen, las als kleine spruit veel, zelfs begonnen op jonge leeftijd aan lotr, wel niet afgelezen, maar een hoop boeken wel.
Nu, door diverse redenen denk ik, leest hij al jaren niet meer. Alleen dd.
Begint nu weer een heel klein beetje, wil het nu ook wel, maar vooral iets als leven van een loser. Heel luchtig en simpel dus. Plaatjes. Daar ben ik al blij mee.
Maar merk dat er weinig te krijgen is wat vergelijkbaar is. Voor meisjes is er op dit gebied meer volgens mij, maar daar hoef ik bij zoon niet mee aan te komen. Qua inhoud mag het ook niet al te kinderachtig. En eigenlijk houdt hij niet van realistische verhalen, hoewel leven van een loser dat wel is.
Iemand nog tips op dit gebied? (leestips dan, niet over hoe zoon aan het lezen te krijgen, want dat is een lang ingewikkeld verhaal en lopende)
Hoewel hij als klein kind veel las was de fantasia reeks ook 1 van zijn favorieten, heeft hij tig keer gelezen, dus plaatjes doen het blijkbaar goed bij hem.

boeken

Dag Donna,

Mijn zoon van 16 leest om die reden de grijze jager, broederband etc. Dus boeken voor iets jonger, wel zonder plaatjes. Met plaatjes weet ik het niet. We hebben sinds kort een Ipad en deze vakantie heeft hij ebooks gekocht en dat beviel goed.

Verder leest hij alle Donald Ducks, we hebben stapels pockets. Stripboeken hebben natuurlijk wel plaatjes, realiseer ik mij nu,

veel succes!

donna ro

donna ro

30-07-2015 om 00:30

grijze jager

Ja, daar was hij ook dol op, heeft hij jaren geleden gelezen, volgens mij laatst nog herlezen, was ik alweer vergeten.
Heb daarna nog deel 1 voor hem gekocht van broederband maar die heeft hij gek genoeg nooit gelezen. Misschien toch minder leuk of toeval, dat hij net met zijn niet-lezen periode begon, zou kunnen. Ik heb het zelf niet gelezen, grijze jager wel; leuk! (Hoezo voor kleinere kinderen-))
Maar misschien kan ik hem broederband nog eens tippen.
Donald duck heeft hij enorm veel gelezen, andere strips niet zo. Maar volgens mij wil hij nu (ook) echt wat meer tekst, beetje tussen strip en boek in eigenlijk.
,

Heeft hij al die graphic novels al gehad?

Behalve Het leven van een loser heb je nog Tom Groot (van Liz Pichon), Niek de Groot (van Lincoln Peirce), Nurdius Maximus (van Tim Collins) en de boeken over Het orakel Yoda van Tom Angleberger. Vooral die laatste vindt mijn zoon erg leuk. Die Angleberger heeft nog meer geschreven wat wellicht de moeite waard is geloof ik, maar dat is nog niet vertaald.

donna ro

donna ro

30-07-2015 om 12:05

leuk dank!

Alleen Nurdius Maximus heeft hij al gelezen, ik ga kijken bij de rest!

mijk

mijk

30-07-2015 om 13:54

in de grijze jager serir

Zijn afgelopen jaren ook nog boeken verschenen is misschien mooie start. Iets dat je al kent maar wel nieuw.

Mijk

Donna

Mijn zoon vond Tom Groot ook nog leuker dan de Loser-reeks. Als jouw zoon dat ook vindt, kan hij lekker ff vooruit. Er zijn al 7 (soms forse) delen.

Hier vind je nog een paar series, maar wellicht te kinderachtig.
http://www.graphic-novels.nl/

Syl

Syl

31-07-2015 om 11:18

boy 7

van Mirjam Mous. Spannend en leest heel vlot. Mijn zoon heeft het in 1 ruk uitgelezen! Houdt eigenlijk ook niet van realistische verhalen maar wel van de loser.
De grijze jager verhalen zijn best lastig om te lezen en doorheen te komen. Tekst staat dicht op elkaar en het zijn dikke pillen zonder een plaatje. Zou ik dus niet aanraden in jouw geval.

donna ro

donna ro

31-07-2015 om 13:16

grijze jager

Wist ik niet, dat er nieuwe waren, ga ik achteraan. Denk wel dat hij het leuk kan vinden omdat ze idd erg bekend zijn voor hem. Hoef je toch minder moeite te dien 'erin te komen'. Bovendien heeft hij ze ooit met heel veel plezier gelezen.
Het is gewoon een moeilijke lezer. Dochter leest ook graag heel makkelijk, (als ze al leest) maar dat is nooit een lezer geweest. Zoon dus wel dus ligt wat ingewikkelder.
Kan weer even vooruit met jullie tips, super!

Mijntje

Mijntje

31-07-2015 om 18:21

en Harry Potter?

Hiervan wordt mijn zoon (10) opeens een boekenwurm, is bezig met deel 7.

donna ro

donna ro

01-08-2015 om 02:04

favoriet

Ja, heeft hij gelezen (en gelezen, en gelezen..) maar dat was dus in zijn lees periode, inmiddels lang geleden.
Was ook echt jarenlang favoriet, films ook helemaal stukgekeken, en luistercd wordt nu nog veel beluisterd.
Ik vind de boeken zelf ook erg leuk! En misschien zoek ik wel iets in dat kaliber voor zoon; heel goed leesbaar maar toch leuk. Maar aan het meeste begint hij niet eens dus tsja.

Mijntje

Mijntje

01-08-2015 om 07:07

dan

beginnen aan de Hobbit en In de ban van de ring?

donna ro

donna ro

01-08-2015 om 08:47

Mijntje

De hobbit heeft hij toen geloof ik wel gelezen, aan lotr is hij begonnen maar niet afgemaakt, was toen wel heel jong nog. (Vind het zelf ook wel héél taai, heb het pas de vijfde poging ofzo uitgelezen, wel de moeite waard.) Films ervan zijn wel jaren favoriet geweest hier, dus genre houdt hij wel van. (Vond bijv klifkronieken ook erg leuk)
Maar op dit moment leest hij dit soort boeken gewoon echt niet, te moeilijk, te veel etc. Zelfs artemis fowl oid begint hij niet aan.
Hij zoekt echt iets dat in één ruk uitkan ofzo, geen inspanning kost. Is echt al heel wat want jaren was het alleen dd.

olivier b bommel

Vond mijn zoon ook leuk als hoorspel.

De hongerspelen

Mijn zoon (ook niet echt een lezer) kon niet meer stoppen in het boek De Hongerspelen. Dus ook deel 2 en 3 gelijk gehaald.

donna ro

donna ro

03-08-2015 om 11:41

thanks

Oliver b bommel, valt best te proberen! Anders kan ik misschien hoorspel proberen te krijgen. Als luisterboek luistert hij alles. (Er is alleen niet zo heel veel te krijgen als luisterboek, heeft zo'n beetje alles gehad, alleen nog geen volwassen literatuur, maar denk dat dat nog niet aanslaat) (heb stephen king geprobeerd omdat hij voorheen wel van griezel hield en het goed leesbaar is wel, maar wil hij nog niet.)
Hongerspelen kan ik ook eens tippen, hoewel hij films heeft gezien. Hebben we trouwens gewoon hier liggen, voor dochter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.