Conference
04-09-2012 om 17:42
Mars versus venus
Mijn zoon (net 15) heeft een vriendinnetje overgehouden aan zijn vakantie. Hij geeft hun "relatie" een iets andere invulling als het meisje. Ze smst hem iedere dag, hij antwoord haar niet iedere dag. Hij laat ook haar sms-en zien aan mij. Ze smst lieve dingen als: "ik mis je zo, ik wil je zien!" of zoiets als "je bent om te zoenen". Mijn zoon, de hork, stuurt haar smsen als: "o ok. ik heb zo'n coole wolk gezien, het was net een volvo" of "hoe vet, heb net een ferrari voorbij zien rijden".
Mijn conclusie is dat mijn zoon niet goed snapt hoe meisjes in elkaar steken. Komt het vanzelf goed of moet ik hem nog eens uitleggen, hoe het precies in zijn werk gaat op Venus?

Marjolein
04-09-2012 om 18:01
Proest
Ik vind het geweldig! Een wolk als een volvo.... Toch ook wel romantisch, op zijn heel eigen wijze
Tja, je zou in heel algemene termen wat kunnen vertellen over dame/heer verschillen. Maar aan de andere kant, laat hem het lekker zelf uitzoeken, hij heeft daar toch ook de leeftijd voor. Dus alle tijd nog.
Grinnik nog even na....

koentje
05-09-2012 om 09:51
Als je hem
nu influistert wat voor sms jes zij terugverwacht, wekt hij misschien verwachtingen die hij niet waar gaat maken.
Maar een beetje uitleg is niet slecht. Maar eigenlijk liever als hij ernaar vraagt. Stelt hij ook vragen aan jou?

Conference
05-09-2012 om 14:09
Nee vragen stelt hij helemaal niet, volgens mij komt dat niet eens in hem op. Ik vind het zo sneu voor haar. Al die moeite en al dat beltegoed wat ze er doorheen jast, gewoon zonde. Ik had al aangeboden dat hij haar kon bellen op onze kosten of haar uitnodigen evt. met haar ouders. Haar bellen vindt hij niet nodig, maar haar uitnodigen vond hij best wel een goed idee... natuurlijk wel op voorwaarde dat ze haar hond meeneemt.
Op julie aanraden kijk ik het nog maar even aan, hopelijk heeft ze snel genoeg van hem. Een man weet tenslotte pas wat'ie mist, als ze er niet is

Mach
05-09-2012 om 15:32
Ze komt er wel achter
He' s just not that in to her! Geweldige film trouwens

Paal
05-09-2012 om 15:43
Influisteren
Ik gok dat hij minder verliefd is. Of gewoon minder romantisch. Maar dat weet ze dan toch al?
Hier zoon voor het eerst een vriendinnetje. Compleet met kaarsjes aan haar gevraagd. Hele gesprekken op de app. En na 6 weken is het gewoon klaar.
Niet gaan influisteren. Hij red zich wel.

rugby
05-09-2012 om 15:55
Ze is nog steeds verliefd, op hem zoals ie is!
ze weet toch wel nu hoe hij is, en ze smst nog steeds en ze is nog steeds verliefd? Dan valt ze wellicht juist op t type wat hij is? Ja kan er toch gewóón over praten, niet adviserend, maar gewoon vragen: stuur jij ook wel eens zulke romatische sms-jes terug? (mss laat ie zn romantische smsjes niet aan zn moeder zien?). Ik denk als je er gewoon over praat, er heus wel n goed gesprek kan komen, en wie weet pikt ie wat tips op, maar nogmaals: ze is nog steeds verliefd, dus zij heeft er kennelijk geen probleem mee? En anders zegt ze t mss vanzelf wel, zo van: zeg jij nou ook s wat liefs?
Maar wat leuk dat ie het met je wilt delen, een goed teken, dat vertrouwen!!

Jip
05-09-2012 om 16:45
Grappig
Ik herinner me nog mijn dochter met haar eerste serieuze vriendje allebei net 15. Dochter hevig verliefd, de hele dag sms-en en op MSN. De reakties van desbetreffend vriendje waren ongeveer vergelijkbaar met die van Conferencez-zoon. Dochter was daar niet altijd blij mee maar ik legde haar uit dat hij het allemaal nog een beetje moest leren. Gelukkig leerde hij snel doch de verkering heeft het uiteindelijk niet overleefd. Waarschijnlijk had zijn volgende vriendinnetje meer geluk.

Snuggle's
08-09-2012 om 18:23
Lol
Echt heel grappig die wolk!
Hier heb ik toch wel regelmatig gesprekjes met puber zoon over dit soort dingen. Uiteraard vertel ik hem niet wat hij moet sms'en, maar wel een beetje over wat meisjes vaak verwachten of wat de verschillen kunnen zijn. Dat vind ik toch ook wel belangrijke dingen om mee te geven. En als hij zijn sms'jes laat lezen is dat al een mooi begin voor een gesprek.

Snuggle's
09-09-2012 om 01:10
Ook
Dat zou ik bij mijn dochter net zo goed doen. Beetje uitleggen hoe het werkt (kan werken). Als er als ze jonger zijn dingen gebeuren in een vriendschap praat ik daar ook over. Vind ik net zoiets.

Evanlyn
11-09-2012 om 21:16
Hier ook zo'n onromantisch tiep..
Ik deel er al jaren huis, haard en gezin mee. Misschien moet dat meisje er wel stiekem een beetje om lachen? ik vind het iig wel grappig.