Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marmar

Marmar

19-10-2009 om 02:28

Meiden, meiden en nog eens meiden....

Dochter (12jr) zit nu net in de brugklas. In haar groep zitten maar een paar jongens (die ze ontzettend vindt) en verder alleen maar meisjes. Ze zit op turnen: ook alleen maar meisjes. En paardrijden: allemaal 'paardemeisjes'. Een cursus techniek 'voor meiden'. Haar uitlaathond: een teefje. Ze heeft twee (half)zussen, en gelukkig naast een moeder ook een vader die zich goed staande houdt tussen allemaal vrouwen (hij had vroeger alleen zusjes dus zal het gewend zijn).
Er bekruipt me nu het gevoel dat dochter wel heel erg in een vrouwenwereld leeft. Ze klaagt daar zelf niet echt over, alleen haar 'meisjesklas' vindt ze zelf wel wat eenzijdig. Ze heeft ook nog geen echte interesse in het andere geslacht maar dat zal wel gaan komen. Alleen, hoe leer je daar mee om te gaan als je nauwelijks jongens meemaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-10-2009 om 08:05

Geen zorgen

voor de dag van morgen. Volgend jaar zomer gaat ze zwemmen met haar vriendinnen, daar zijn echt ook jongens Ook zal ze in de toekomst uitgaan en feestjes hebben, ook daar zijn jongens. Op haar school zal haar belangstelling verder gaan dan haar eigen klasgenoten, zodra ze haar draai gevonden heeft op haar nieuwe school, en daar lopen vast meer jongens rond dan die paar uit haar klas.
Ik zou me echt geen zorgen maken, die jongenswereld wordt vanzelf ook de hare.

Brianna F

Brianna F

19-10-2009 om 12:58

Gaat vanzelf

Hier drie dochters, 2 vrouwelijke knaagdieren, 2 vrouwelijke schildpadden.
Een zangkoor met 16 meiden en 1 jongen, op examenreis met 17 meiden en 1 jongen. Etc.
Maar het gaat allemaal vanzelf hoor, buiten school en clubjes lopen meer jongens rond zoals Minet al aangaf.

Tirza G.

Tirza G.

19-10-2009 om 18:48

Hahhahaha

Dat komt goed meid. Nog even, en er lopen meer jongens door je huis dan je ooit wilde

Tirza

Zoons

Ik heb drie zoons, het woord meisje is hier in huis een scheldwoord En meisjes op school zijn ook erg stom en vervelend

Meiden of in jouw geval jongens komen vanzelf!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-10-2009 om 01:05

Inderdaad

Als het gewoon is geworden om ook vrienden van het andere geslacht te hebben kan het zomaar zijn dat ze meer vrienden dan vriendinnen heeft. Mijn oudste dochter gaat bijvoorbeeld met veel plezier volgend jaar op vakantie met een stel jongens en ik meen maar 1 meisje. Gewoon omdat ze het leuk hebben met elkaar.

yelle

yelle

21-10-2009 om 13:53

Hier ook alleen meisjes

Onze dochter van 13 heeft twee grote zussen,een paar vriendinnen,een mama uiteraard,een nichtje...dus ook allemaal van het vrouwelijke geslacht.Spelen deed ze vroeger dus met zussen,vriendinnen en nichtje.Héél veel meisjesgedoe dus.Ondertussen zit ze in't tweede jaar en heeft ze het andere geslacht ook wel leren kennen hoor.
Maak je dus maar geen zorgen.Er komt misschien wel een tijd dat je denkt...oooh had ze die jongens toch maar nooit ontdekt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.