Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lizelot

Lizelot

06-01-2012 om 11:26

Meidengedoe

Mijn dochter en vriendinnen,het is altijd wat.Ik weet ik mag me er niet mee bemoeien,ik moet het loslaten maar toch......zou ik wel kunnen als mijn dochter haar schouders op zou halen,maar ze is iedere keer weer gekwetst,laat zich kwetsen,heeft dan buikpijn,nu weer een soort eczeem,van de zenuwen....kan niet slapen,wordt moe,school gaat dan niet goed enz enz.Allemaal door meidengedoe.
Ze gaat oo kmet meiden om die altijd ruzie hebben of met iemand ruzie zoeken,dochter is schijnbaar een gewild peroon om ruzie mee te maken.
Zelfs vanaf vakantie wordt er gepinkt met dochter over iets wat ze niet gedaan heeft,maar zich niet kan verdedigen.Ga maaer eens zeggen dat je iets niet doorverteld hebt terwij leen ander volhoudt dat dit wel zo is.Dus wer ruzie,omdat mijn dochter haar belofte niet gehouden heeft.....wat wel zo is,maar ze wordt niet geloofd.Echt meidengedoe.Hoe zouden jullie hiermee omgaan.Ik sta nu op het punt dat ik die meiden niet meer in huis wil zien.Kan ik weer een masker opzetten en vriendelijk gaan doen tegen meiden die mijn dochter alleen gebruiken om ruzie mee te maken,zo voelt het op het moment.Het vervelende is dat we op een dorp wonen,de jeugd is 1 kliek.Dus dochter maakt het altijd maar goed ,bied excuses aan voor iets wat ze niet gezegd of gedaan heeft,anders is ze bang dat ze alleen staat.Over een paar maanden heeft ze examans ,dit gedoe iedere keer kan ze er echt niet bij hebben dan.Ze snapt zelf ook niet waardoor ze steeds ruzie heeft.Waar het nu over gaat kan ze echt niets aandoen,ik weet nu zeker dat het ruzie zoeken is,want m'n dochter zou iets doorverteld hebben aan mij en dat had ze niet gedaan.Nu weet ik het ondertussen wel,omdat ik merkte dat er iets was en haar gevraagd heb wat er aan de hand was.
Het moelijke is dat m'n dochter hele leuke contacten zou kunnen hebben met meisjes om samen te sporten,maar die meisjes vind ze te serieus,ze gaat met hittepetitten om,meiden die voorbeelden nemen aan Gossip Girls,Holland Next Top Model ,GTST,een dag geen ruzie is een dag niet geleefd lijkt het soms.Prima,maar dochter neemt het te serieus op,voelt zich echt gekwetst.Lastig ,hoor,ik weet dat jullie niet kunnen helpen,maar moest even m'n ei kwijt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Ik denk dat deze 'vriendschappen' je dochter toch genoeg opleveren om de ruzies en beschuldigingen voor lief te nemen. Ze wil er graag bijhoren en biedt excuses aan voor iets wat ze niet gedaan heeft. Dat heeft ze er klaarblijkelijk voor over om bij die groep te kunnen horen. Zolang zij zich dat meidengedoe laat aanleunen zal het blijven voortbestaan. En daar moet ze zelf achterkomen.

skik

Lizelot

Lizelot

08-01-2012 om 10:16

Inderdaad skik

Zo is het,maar ik vind het zo jammer.Het enige wat mijn dochter doet op het moment is twitteren,whats-appen????en winkelen,verder is ze met alles gestopt.Dat is sinds ze deze vrienden heeft.Ze heeft nog 4 maanden dan is ze klaar met het middelbaar,maar ze doet niets.Sommige vriendinnen zitten nu op hun derde midelbare school,steeds niveau lager.Mijn dochter is zo veranderd,ik kan dan zo boos worden op haar.Maar daar schiet ik niets mee op,daarom luchte ik m'n hart hier even.Ik snap niet wat deze vriendschappen haar oplevert,alleen problemen,hoofdpijn,slapeloze nachten.Terwijl het zo anders kan zijn,al haar ,in mijn ogen,fijne vriendschappen die ze had door haar hobby is ze kwijt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.