Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
lies

lies

04-08-2013 om 16:00

Middelbare school: laptop, mobiel

69er

69er

07-08-2013 om 09:52

Puck

De Gio heeft een intern geheugen van ongeveer 0,15 gb. Om een voorbeeld te geven..., whatsapp, mailprogramma, internet, google play store en services, navigatieprogramma. Dit zijn mijn grote geheugengebruikers en daarmee zit ik op de grens met conitue waarschuwingen dat mijn geheugen vol is en er geen updates ed. binnenkomen. Ja, er zit een sd kaart in, maar daar kan je niet veel naar toe schrijven tenzij je de gsm gaat rooten en dat gaat me te ver. Misschien heeft je kind dit wel gedaan, dan kan je volgens de fora je apps gewoon op de sd kaart kwijt) Ik wil er gewoon mee kunnen bellen, een whatsapp versturen, de weg kunnen vinden in noodgevallen, indien nodig mijn mail kunnen checken en dat lukt met deze net. Mijn jongste lukt het niet en spaart nu heel hard voor een nieuwe.
De oudste heeft een gsm dat toen het dubble van de gio kostte en een intern geheugen van 8 GB heeft, geen enkel probleem, het extra geld echt waard.

Ely

Ely

07-08-2013 om 17:45

Jutta

Ah, dank
Ik davht dat jullie niet meer konden whappen maar dat kan natuurlijk wel, je kunt m alleen niet controleren

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Prakje

Prakje

07-08-2013 om 19:20

Mobi

Op een smartphone kun je de wifi inschakelen en daarmee dus op internet. Daarvoor heb je geen abonnement nodig. Geen idee wat er mis is met jouw smartphone dat dit niet werkt, kan het zo nog even aan de mannen hier vragen.

Onze zoon heeft overigens het 2e abonnement van hollandsnieuwe 175 minuten was nu 5,- p mnd voor 2 jaar.

Prakje

Prakje

07-08-2013 om 19:32

Mobi

Lees nog even je vraag maar begrijp ik goed dat je geen smartphone hebt, en wel op internet wilt?

Wat wil je dan op internet doen? Je zult ook iets van een app moeten hebben waarmee bijv. Je mail opgehaald wordt of waarmee je kunt browsen.

Misschien begrijp ik het niet goed hoor... Dat kan

mobi

mobi

07-08-2013 om 22:09

Prakje ot

ik heb geen smartphone idd, gewone mobiel (alcatel) gekocht met daarna een hollandse nieuwe abo van 5 euro per maand.
Ik heb wel een internetknop op mijn mobiel zitten zag ik, maar als ik daarop voor de grap eens klik zegt ie dat ik geen GPRS abo heb. Geen ideeee wat dat inhoudt trouwens.
Ga ik in de toekomst eens voor een smartphone kijken en dan gebruiken als er wifi is.
Het is voor mij idd hooguit een keer email kijken, facebook bekijken of een spelletje spelen, niet om de hele tijd te surfen, meer om de tijd te doden of wanneer ik geen laptop/pc in de buurt heb en iets moet controleren of de tijd moet doden.

mobi

mobi

07-08-2013 om 22:11

Ps haha

ik dood wel heel veel tijd

Rooster wie wanneer op pc

Er staat een goede PC op onze studeerkamer op zolder, naast de slaapkamer van de beide meiden. Hierop hebben ze elk een eigen account met een tijdslot. Zodat ze per dag tussen 15.00-21.30 uur elk 2 uur op de pc kunnen werken (+ tussen 7.00-8.30 uur om eventuele roosterwijzigingen in te kunnen zien). De dames hebben onderling een schema afgesproken wie wanneer, hoe laat en hoe lang op de pc mag. Tot nu toe heeft dit heel goed gewerkt. Nu de 2e dochter naar het VO gaat hebben we voor de oudste van 15 (gaat naar 3 Havo) een laptop gekocht als cadeautje voor haar rapport.
Zelf hebben we als ouders één laptop beneden in de woonkamer.
Wat betreft de mobiele telefoons hebben de damens allebei een samsung galaxy met een prepaid abonnement. Oudste had eerst een ander toestel, maar heeft zelf de samsung bij elkaar gespaard. 2e dochter wist dat ze een mobiel zou krijgen, is gaan sparen en heeft het bedrag wat wij er voor uit wilden geven (€ 50,-) zelf aangevuld tot ze genoeg had voor het toestel wat ze wilde. Toestellen worden vooral veel voor whatsapp met vriendinnen gebruikt. Ze vinden dat ik eigenlijk ook een dergelijk toestel moet, zodat ik ook met ze kan whatsappen, maar ik vind het wel prima zo met m'n oude vertrouwde nokia 6230i .

maan.

maan.

10-08-2013 om 11:40

Beide een smartfoon

hier beide kinderen een smartfoon. is handiger dan elke dag de pc te moeten aanzetten voor roosteruitval en huiswerkcheck. en contacten onderling verlopen ook voornamelijk via whapp- afspreken, huiswerkinformatie, kletsen (tijdens huiswerk wel uit).

ik heb zelf nog een 'ouderwetse' foon gewoon omdat ik hem niet gebruik; eenmaal per maand eens opladen en daarna in de jaszak of tas voor het geval iemand me echt nodig heb.. en mobiele zaken en whapp pak ik de tablet voor.

computer was niet de bedoeling maar dankzij familie die viavia goedkoop tweedehands konden krijgen hebben ze nu een (beperkte) computer staan. en is wel fijn hoor! geen gedoe met roosters beurten en afspraken.

Maylise

Maylise

13-08-2013 om 12:20

Wel leuk natuurlijk

Zo'n smartphone is natuurlijk wel heel leuk. Mijn jongste kinderen hebben het geluk dat ze oudere broers en zussen hebben met dure telefoon abonnementen die regelmatig een nieuwe telefoon krijgen/kopen. Hun oude smartphones worden dan doorgeschoven naar de jongste kinderen. Mijn jongste dochter heeft nu zelfs twee smartphones. Volkomen overbodig natuurlijk. Ze gaat er nu een verkopen en het geld aan een goed doel geven.

Kees Jansen

Kees Jansen

14-08-2013 om 10:37

Nodig & handig

Twee kinderen op vo, en beide kunnen simpelweg niet zonder computer. Laptop is niet nodig, maar wel handiger. Een "gewone" PC hebben we niet eens meer in huis. Maar een eigen laptop is niet nodig, ze kunnen er prima samen mee werken.

Smartphone hebben ze ook, de "afdankertjes" van pa en ma (dwz: prima toestellen). Navraag leert dat je geen outcast bent zonder smartphone, voor je scoiale status maakt het niets uit wat je hebt, maar praktisch is wel dat de communicatie binnen de klas grotendeels over whatsapp loopt. Zonder smartphone val je daar dan wel buiten.

Voor de communicatie binnen het gezin vind ik het ook wel erg handig dat ze een smartphone hebben. Niet alleen geeft het rust dat ze ons kunnen bereiken in noodgevallen, maar het is vooral handig dat we zo allemaal bij een gedeelde gezins-agenda kunnen. Geeft erg veel overzicht en daarmee rust.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.