Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn dochter maakt zich heel apart op

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

24-10-2008 om 08:50

Notice

Mijn zoon van 16 draagt oa: If you notice this notice,you will notice that this notice is not worth
noticing.
Maar het allerliefste draagt hij zijn bandshirts,zonder satan overigens.
Bastet

Tinus_p

Tinus_p

24-10-2008 om 17:54

Loesje

Tonny:
"Uitdragen van een mening via shirts is dat een groot goed? Nastrevenswaardig? 'Meningen' op shirts zijn per definitie kreten, er past geen compleet boekwerk op. Er is geen nadere uitleg, geen gelegenheid om in gesprek te gaan, het komt mij wel wat onbevredigend over, dit uitdragen van een gedachtengoed."
Ik heb hier lang over nagedacht, en toen besloten dat jij een probleem ziet dat er niet is.
dat wordt duidelijk, als je in deze context het woord 'shirt' vervangt door 'Loesje-poster'.

Loesje posters zijn per definitie kreten, er past geen compleet boekwerk op. Er is geen nadere uitleg, geen gelegenheid om in gesprek te gaan, het komt mij wel wat onbevredigend over, dit uitdragen van een gedachtengoed.

http://www.loesje.nl/posters/archief/2008/08-10-5.gif

tonny

tonny

24-10-2008 om 19:56

Probleem?

Nou nee, ik zie niet zozeer een probleem. Ik vroeg me gewoon af of iemand wel eens in gesprek gaat met iemand anders die een T-shirt draagt dat tot zo'n gesprek zou kunnen uitnodigen. Doet iemand dat wel eens, of gebeurt het je (als drager van zo'n shirt) wel eens? Daar ben ik gewoon benieuwd naar.

Een Loesjeposter hangt aan een muur, met een muur ga ik niet praten

Pas als je gaat praten, kunnen eventuele vooroordelen veranderen.

Mijn zoon en schoondochter zien er in het prot. chr. dorpje waar zij vandaan komt soms wat 'anders' uit. Bij het diplomazwemmen van haar jongste zusje merkten ze overduidelijk dat een moeder van SGP-gezindte, qua uiterlijk, moeite had hen aan te spreken omdat ze even wat in haar blikveld stonden.
We denken wellicht heel verlicht 'niet meer in hokjes te denken' maar dat doen we bijna allemaal nog steeds. En écht ruimdenkend en open - ach, dat valt vaak zo tegen...

tonny

Tonny

Tonny:Nou nee, ik zie niet zozeer een probleem. Ik vroeg me gewoon af of iemand wel eens in gesprek gaat met iemand anders die een T-shirt draagt dat tot zo'n gesprek zou kunnen uitnodigen. Doet iemand dat wel eens, of gebeurt het je (als drager van zo'n shirt) wel eens? Daar ben ik gewoon benieuwd naar.

ja hoor ,mijn dochter wordt weleens aangesproken op haar aparte kledingstijl,vooral door oudere ( 70+)mensen.
die vragen haar rustig waarom ze zich zo kleedt,wat de betekenis is,en de meesten van hen vinden het prachtig.
of ze zeggen,ik vind het niet mooi maar je ziet er wel heel bijzonder uit.
het zijn de jongere mensen ( jeugd en dertigers ,veertigers)die haar veroordelen en uitschelden.
best apart eigenlijk,je zou verwachten dat ouderen mensen er meer moeite mee hebben,juist omdat zij het veelal niet gewend zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.