Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn zoon heeft zweetvoeten

hallo

Mijn zoon van 15 heeft vreselijke zweet- en stinkvoeten. Als hij zijn schoenen ( sneakers) uitdoet durven mensen niet te klagen.

Wie heeft een oplossing?

Groeten. Jeroen


ouder worden.
Veel puber jongens hebben hier last van, rond gierende hormonen. Niet echt een oplossing anders dan regelmatig van sokken wisselen, niet elke dag dezelfde sneakers aan en de schoenen goed laten drogen. Het gebruik van schoen deo en dan goed laten drogen kan wat verlichting brengen.

Thuis meteen schoenen uit, voeten wassen, goed afdrogen, schone sokken aan. Thuis op sokken of goed ademende pantoffels lopen. Minstens twee paar schoenen afwisselen. Misschien ook even checken op voetschimmel. Meestal gaat het wel over.

IMI-x2 schreef op 09-02-2023 om 20:08:

Thuis meteen schoenen uit, voeten wassen, goed afdrogen, schone sokken aan. Thuis op sokken of goed ademende pantoffels lopen. Minstens twee paar schoenen afwisselen. Misschien ook even checken op voetschimmel. Meestal gaat het wel over.

En liefst sokken van natuurlijke materialen, wol, katoen of bamboe. Mijn jongste had dat ook maar is inmiddels een stuk minder. 

pedicure zalf.
4 dagen smeren na het wassen en daarna 1 a 2 keer per 2 weken.
Voor de schoenen is er een poeder voor 4 dagen 1 theelepel in elke schoen. 

Mijn voeten stinken nog steeds, maar niet zo erg als vroeger. 

Jeroen20

Jeroen20

09-02-2023 om 21:59 Topicstarter

ik heb ook zweetvoeten 

Hier helpt om de dag/paar dagen de voeten insmeren met odorex extra dry deo

Het is een fase. 
Ik kan me van kamp herinneren dat voor de jongenshuisjes de schoenen buiten stonden 🤣

Peaches schreef op 09-02-2023 om 22:20:

Het is een fase.
Ik kan me van kamp herinneren dat voor de jongenshuisjes de schoenen buiten stonden 🤣

Zeker is het een fase. Mijn moeder ging wollen sokken breien voor mijn broer in die fase. En warempel, dat hielp! En wassen, schoenen afwisselend dragen en laten drogen onder het afdakje buiten 

Laten nakijken bij de huisarts of hij geen schimmeltje heeft.

Mijn broertje heeft hierdoor jaren lopen stinken, maar gaat nu als mens door het leven.

En natuurlijk wassen, goed afdrogen en elke dag schone sokken.

Boorzuurschilfers of poeder. In België in elk geval verkrijgbaar bij de apotheek. Probaat middel. 

In de sportschoenen van mijn zoon spuit ik schoenenspray, gekocht bij kruidvat. 

Voor de schoenen zelf is deze echt geweldig!
https://www.shoefresh.eu/nl/
Mijn man gebruikt dat ding nu een paar maanden en zelfs de schoenen die stonken, zijn nu weer lekker fris. Hij zet ze er na een dag dragen weer op en dan ruik je niks meer. Zijn voeten zijn zelf ook minder gaan stinken hierdoor, want de geur uit de schoenen bleef ook aan zijn voeten hangen. Dat is nu verbeterd.
En ik zou inderdaad ook even langs de huisarts gaan om te checken of het een schimmel is ofzo. 

BlairW schreef op 10-02-2023 om 08:03:

Voor de schoenen zelf is deze echt geweldig!
https://www.shoefresh.eu/nl/
Mijn man gebruikt dat ding nu een paar maanden en zelfs de schoenen die stonken, zijn nu weer lekker fris. Hij zet ze er na een dag dragen weer op en dan ruik je niks meer. Zijn voeten zijn zelf ook minder gaan stinken hierdoor, want de geur uit de schoenen bleef ook aan zijn voeten hangen. Dat is nu verbeterd.
En ik zou inderdaad ook even langs de huisarts gaan om te checken of het een schimmel is ofzo.

Zie dat je hem 90 gratis kan proberen dus dat is wel de moeite waard. 

Ik merk trouwens dat het soort sneakers ook veel verschil maakt in de puberzweetvoetengeuren.
Mijn dochter heeft Adidasschoenen waar het na een week al de tent uitstonk en Nikes waar ze geen last mee heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.