Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn zoon heeft zweetvoeten


Mijn zus had vroeger vreselijke zweetvoeten. Als je de trap op liep, kwamen de walmen van stank je gewoon tegemoet, echt verschrikkelijk. Als geurverlies door corona toen een ding was geweest, had ik het gewild.

Het werd beter toen ze ouder werd. Ze klaagt nu over de zweetvoeten van haar man en dat valt vergeleken bij haar vroeger gigantisch mee. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

10-02-2023 om 11:04

SuzyQFive schreef op 10-02-2023 om 09:53:

Ik merk trouwens dat het soort sneakers ook veel verschil maakt in de puberzweetvoetengeuren.
Mijn dochter heeft Adidasschoenen waar het na een week al de tent uitstonk en Nikes waar ze geen last mee heeft.

Leuk woord voor scrabbele, puberzweetvoetengeuren🥴

oké dan volgt nu DE lifehack, ik garandeer je dat dit DE oplossing is: strooi regelmatig een lepeltje baking soda in de schoen. Het neemt de geur weg. Het voorkomt het zweten niet, maar wel de geur.
Heel makkelijk en kost echt maar paar euro zo'n potje waar je lang mee doet.

Ik doe dit nu al jaren en werkt echt als een tierelier.

Wat Mick87 zegt 

Ik denk vaak wassen, insmeren met voeten-antitranspirant (waarschijnlijk in spray of anders met een watje aanbrengen).

De geur komt van bacteriën dus die moet je het leven onmogelijk maken.

Poezenmeisje schreef op 09-02-2023 om 22:34:

Laten nakijken bij de huisarts of hij geen schimmeltje heeft.

Mijn broertje heeft hierdoor jaren lopen stinken, maar gaat nu als mens door het leven.

En natuurlijk wassen, goed afdrogen en elke dag schone sokken.

Schimmels zijn vaak goed te herkennen. Roodheid, schilfers en open kloven tussen de tenen zijn symptomen van een schimmel. Als de huid normaal van kleur is en er zijn verder geen klachten behalve een geur lijkt me een bezoek aan de HA tamelijk overbodig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.