Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn zoon is uit de kast

ik weet niet goed wat ik moet doen accepteren of over praten. Ik weet het echt niet!. Mijn zoon kwam naar mij toe en ik moest samen zitten zij hij .en toen vertelde hij het ik heb wat tips nodig en hij vertelde dat hij ook bepaalde dingen heeft gedaan bij een andere j.en daar ben een beetje van geschonken. Hoe ga ik hier mee om?.


duizel schreef op 27-01-2023 om 14:53:

[..]

Dat bericht vind ik niet terug. Wel een topic van augustus waarin het over zijn/ haar vrouw gaat en een bericht van september waarin hij/zij schrijft met een man in Duitsland te wonen.

Ook lees ik ergens dat ze bij zijn dat zoon eindelijk een vriendin heeft. Uit de woordkeuze lijkt dat wel belangrijk te zijn.

Kennelijk heeft dit bericht wat context nodig want als iemand zelf homoseksueel is, vraag je je toch echt af wat er aan de hand is dat je schrikt dat je kind dat ook is. 

Het is ook wel een beetje de vraag wat er klopt als de informatie steeds anders is. Ik vind het helemaal geen punt dat je in verschillende topics omwille van de herkenbaarheid de feiten wat anders voorstelt, maar hier staat het het beantwoorden van jouw vraag in de weg. Dus Raymy, als je hier persoonlijke, voor jou relevante feedback op wil is het belangrijk dat je wat meer achtergrond deelt waardoor we het wat beter kunnen begrijpen wat nou je vraag is, waar je mee worstelt.

Sja, aangezien TO zijn/haar zoon in augustus nog een 'zoontje' noemde en onlangs een topic opende over hoe zoon ineens van een baby in een puber is veranderd, kan ik me voorstellen dat de combi zoon en seksualiteit voor TO sowieso al lastig te behappen is. 

Ik denk dat je wel zult moeten accepteren TO. Je zoon is groot geworden en op wie hij verliefd wordt kiest hij zelf. Voor zover je daar überhaupt keuze in hebt natuurlijk. Praten als zoon dat wil. En de tip van COC vind ik een goede. Als je het zelf lastig vindt.

duizel schreef op 27-01-2023 om 14:53:

[..]

Dat bericht vind ik niet terug. Wel een topic van augustus waarin het over zijn/ haar vrouw gaat en een bericht van september waarin hij/zij schrijft met een man in Duitsland te wonen.

Ook lees ik ergens dat ze bij zijn dat zoon eindelijk een vriendin heeft. Uit de woordkeuze lijkt dat wel belangrijk te zijn.

Alles wat iemand anoniem op internet schrijft is waar? 

Dat je voor de herkenbaarheid af en toe wat aanpast is prima, maar de ene keer een puber hebben en de volgende dag een pasgeboren baby, dan een zoon, dan een dochter en zelf en je partner ook laten wisselen van geslacht, dat wordt wel ingewikkeld om te volgen. 
Als vaste bezoeker neem je bepaalde info gewoon mee en dan zijn zoveel wisselende signalen wel verwarrend.

MamaE schreef op 27-01-2023 om 17:52:

Dat je voor de herkenbaarheid af en toe wat aanpast is prima, maar de ene keer een puber hebben en de volgende dag een pasgeboren baby, dan een zoon, dan een dochter en zelf en je partner ook laten wisselen van geslacht, dat wordt wel ingewikkeld om te volgen.
Als vaste bezoeker neem je bepaalde info gewoon mee en dan zijn zoveel wisselende signalen wel verwarrend.

Ik had die historie niet zo helder op mijn netvlies maar als je het zo op een rij zet is het inderdaad wel een beetje rommelig.

Tja, to zou ook stoppen vanwege reacties. Ik lees wat mee maar ik kan het ook moeilijk inschatten met de info die ik heb onthouden.
Bovendien las ik in de OP het in eerste instantie als dat er iets seksueels is gebeurd. Ik heb geen leeftijd voor ogen maar los van de geslachten kan ik ook weinig op de summiere bewoordingen die de titel en de OP heeft. 

Erover hebben kan op zich geen kwaad maar in welke zin? Bepaalde dingen is zeer ruim begrip dus het kan wat mij betreft heel veel kanten op. En wat voor tips vraagt hij dan? 
En wat zou je niet mogen accepteren? Ik zie dan dingen voor me die niet leuk tot strafbaar zijn.

Ik heb dus eigenlijk geen idee wat de vraag is en dat had ik bij de voorgaande Posts volgens mij ook. En toen leek het er op dat dit meer een soort blog voor to was.

rebmaaviv schreef op 27-01-2023 om 17:43:

[..]

Alles wat iemand anoniem op internet schrijft is waar?

Het maakt me niet uit. Ik ben ook niet van het loepen normaal gesproken maar omdat er gezegd werd dat to zelf had aangegeven homo te zijn heb ik daarnaar gekeken. Dat is niet gezegd maar geslacht partner is wel gewisseld. Dat vind ik verder prima. Ik doe ook mijn best anoniem te blijven. 

Elpisto schreef op 27-01-2023 om 12:39:

Waar ik dan meer van schrik, als het bericht van TO klopt, dat er ouders zijn die zich nog afvragen of ze "het moeten accepteren". Dan ben je je kinderen onwaardig wat mij betreft.

Niet zo hard oordelen. Je weet haar achtergronden niet. Zelf kom ik van het woonwagenkamp, daar is het vrijwel ondenkbaar dat je thuis kunt vertellen dat je bijvoorbeeld homosexueel bent. Komt ook maar heel sporadisch voor. (Ja, heel vaak maar het wordt verborgen gehouden)

Bij moslims geldt dit ook vaak. Maar ook bij christelijken, of andere culturen. 


Pepperoni schreef op 27-01-2023 om 23:02:

[..]

Niet zo hard oordelen. Je weet haar achtergronden niet. Zelf kom ik van het woonwagenkamp, daar is het vrijwel ondenkbaar dat je thuis kunt vertellen dat je bijvoorbeeld homosexueel bent. Komt ook maar heel sporadisch voor. (Ja, heel vaak maar het wordt verborgen gehouden)

Bij moslims geldt dit ook vaak. Maar ook bij christelijken, of andere culturen.


Mag ik dat allemaal drogredenen vinden? In mijn ogen staat de liefde voor je kind en zijn/haar geluk voor al die zaken die je opnoemt.

Nou bij mijn ouders werd het niet geaccepteerd vanwege religie, resultaat dat het kind is weggelopen en heel lang is weggebleven. 

Elpisto schreef op 30-01-2023 om 10:46:

[..]

Mag ik dat allemaal drogredenen vinden? In mijn ogen staat de liefde voor je kind en zijn/haar geluk voor al die zaken die je opnoemt.

In een ideale wereld wel, maar helaas bepaalt een hoop van vroeger hoe veel mensen denken en die zijn "ook maar" zo opgegroeid. In die groepen duren veranderingen veel langer. Maar de beweging is er wel degelijk als ik kijk naar bv het christendom. Dat mensen iets afkeuren van een kind betekent lang niet altijd dat ze niet van hun kind houden overigens, ook niet dat mensen die niet uit die groepen komen geen afkeuring kunnen voelen. 


Elpisto schreef op 30-01-2023 om 10:46:

[..]

Mag ik dat allemaal drogredenen vinden? In mijn ogen staat de liefde voor je kind en zijn/haar geluk voor al die zaken die je opnoemt.

Ja in jouw ogen en de mijne ook. Maar bij een meerderheid van de wereldbevolking zal het anders liggen schat ik zo in.

Max88 schreef op 30-01-2023 om 10:56:

[..]

In een ideale wereld wel, maar helaas bepaalt een hoop van vroeger hoe veel mensen denken en die zijn "ook maar" zo opgegroeid. In die groepen duren veranderingen veel langer. Maar de beweging is er wel degelijk als ik kijk naar bv het christendom. Dat mensen iets afkeuren van een kind betekent lang niet altijd dat ze niet van hun kind houden overigens, ook niet dat mensen die niet uit die groepen komen geen afkeuring kunnen voelen.


Ik begrijp dat die mensen er zijn, maar ik vind daar gewoon wat van. De liefde voor mijn kinderen staat op 1. De rest komt daarna. Ook mijn eigen overtuiging of geloof of mening.

Elpisto schreef op 30-01-2023 om 12:16:

[..]

Ik begrijp dat die mensen er zijn, maar ik vind daar gewoon wat van. De liefde voor mijn kinderen staat op 1. De rest komt daarna. Ook mijn eigen overtuiging of geloof of mening.

Dan is de kunst dus hoe je je kind kunt helpen om met die boze buitenwereld om te gaan. Volgens mij was dat namelijk de aanleiding van dit stukje discussie: waarom zou TO moeten 'praten' met kind hierover? Niet omdat kind zou twijfelen aan liefde van zijn/haar ouders, maar om af te tasten hoe kind zich staande houdt? 

gr Angela

Max88 schreef op 30-01-2023 om 10:56:

[..]

In een ideale wereld wel, maar helaas bepaalt een hoop van vroeger hoe veel mensen denken en die zijn "ook maar" zo opgegroeid. In die groepen duren veranderingen veel langer. Maar de beweging is er wel degelijk als ik kijk naar bv het christendom. Dat mensen iets afkeuren van een kind betekent lang niet altijd dat ze niet van hun kind houden overigens, ook niet dat mensen die niet uit die groepen komen geen afkeuring kunnen voelen.


Ik als queer uit zo’n omgeving heb heel lang zo gedacht. “Ze kunnen er ook niets aan doen” “als ik geaccepteerd wil worden, moet ik hen ook accepteren”. Dat soort ideeen. 

Tot ik me een paar jaar geleden realiseerde hoe erg die (latent) vijandige/afwijzende omgeving impact op mij heeft gehad. Van kinds af aan. En dat is echt niet oké.

dus ik ben van gedachte veranderd en gun mezelf het afwijzen van de afwijzing. We zijn inmiddels ook 30 jaar verder en nog steeds zijn er allemaal conservatieven van wie hun vreselijke gedrag wordt goed gepraat. Terwijl ze er mensen enorm mee beschadigen. Is echt geen excuus voor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.