Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Elise

Elise

18-12-2011 om 22:22

Mis/viering kerstavond in zeist e.o.?

We gaan jaarlijks op kerstavond naar de avondviering in Zeist met de kinderen (van nu 12 en 9). Dochter van 12 is een beetje uitgekeken op de avondviering in onze kerk. Ze doen natuurlijk hun best, maar het is toch elk jaar min of meer hetzelfde, en meer gericht op jongere kinderen. Ik begrijp het wel.
Ik wil wel graag naar een viering gaan op kerstavond, bij voorkeur geen nachtmis, maar vroeger op de avond.

Wie weet een kerk waar er op kerstavond een leuke viering is voor kinderen van 12 en 9 jaar? Maakt dus wat minder uit van welk geloof, daar wil ik dit keer wel flexibel in zijn.

Zeist en omgeving komt in aanmerking.
Ik hoop op enthousiaste tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

20-12-2011 om 12:58

Je zit in

de vrkeerde rubriek denk ik. In de rubriek over religie hebben ze vast meer tips dan hier...

Sahara

Sahara

20-12-2011 om 20:05

Reguliere kerkdienst

Wij gaan met onze kinderen gewoon naar de reguliere kerkdienst op eerste kerstdag. De kinderkerkdienst op kerstavond vinden wij als ouders vreselijk. Onze kinderen doen toch niet mee met de musical dus als het even kan slaan wij zo'ndienst altijd over.

Wel gaan wij naar de dienst van negen uur 's morgens. Die is vaak iets rustiger. Verder mogen de kinderen zelf kiezen of ze naar de kindernevendienst gaan. De middelst twee van 7 en 6 doen dat wel. De oudste van negen meestal niet.

Wij gaan naar een PKN kerk.

Vroegah....

was er altijd een speciale kinderdienst in Slot Zeist. Ik bewaar daar warme herinneringen aan. Kregen de kinderen een krentenbol en warme choco tijdens de dienst, en een kaarsje. Maar ja, dat was zo ongeveer tig jaar geleden

Geen idee of dat nog bestaat?

Vic

Vic

21-12-2011 om 20:13

Regionale media

Hebben jullie geen regionale krant of website? In ons plaatselijke weekblad stond een overzicht met alle diensten rondom de Kerst.

Elise

Elise

22-12-2011 om 21:49

Vic

ik zoek niet EEN dienst, maar een LEUKE voor een 12-jarige . Dat haal je niet uit het locale blaadje, vandaar dat ik hem hier post...
De vraag is natuurlijk: is er een leuke dienst voor een 12-jarige in Zeist en omgeving...

tonny

tonny

23-12-2011 om 20:10

De ene 12-jarige is de andere niet

en sowieso is dit een moeilijke leeftijdsgroep, ook voor kerken en kerkdiensten. Tieners van 12 zijn geen kinderen meer, maar vallen voor het kopje 'jongeren' nog wat beneden de maat. Jongeren vinden evenementen waar 12-jarigen komen kinderlijk.

In de kerk zijn de kindernevendiensten meestal tot en met groep 7, daarna is er een paar jaar basiscatechese - om een voorbeeld te geven.

Als het om kerstvieringen gaat, zal een kerk eerder inzetten op gezinnen met jongere kinderen dan op tieners van 11-14, bijvoorbeeld, al is het maar omdat die doelgroep groter is.

Wake-upcall Xmas van JOP (jongerenwerk Protestantse kerk nederland) is op 18 december al geweest, misschien kun je dat voor volgend jaar op de planning zetten.'Kerst is voor veel jongeren een hoogtepunt van het jaar. En wat is er mooier dan het feest van Jezus' geboorte met elkaar te vieren in een inspirerende en ontspannen sfeer? Dat kan met WAKE UP CALL X-MAS Edition: een bijzonder evenement met muziekoptredens en een interactief programma met actieve, bezinnende en creatieve activiteiten waaruit jongeren zelf een keuze kunnen maken. De X-Mas Edition is ook een ideaal evenement om te bezoeken met jongeren die weinig hebben met geloven.Dit jaar is WAKE UP CALL X-MAS Edition in Dronten.'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.