Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-05-2016 om 16:51
Heyhoi,
Een puber hier. Ik weet niet of dit hier een goede plek voor is, want het gaat over kinderen zelfs, maar ik zit met een probleem met mijn moeder.
Ze stalkt mijn social media, niets is veilig voor haar. Als ik mezelf prive maak (alleen mijn vrienden kunnen dan berichten zien die ik plaats) krijg ik opmerkingen als 'mag ik niet weten wat je post dan?' En 'probeer je iets voor me te verbergen?' Naar mijn hoofd geslingerd. Ik word er gek van!
Ze heeft zelfs een keer een nep account gemaakt op instagram om mijn te kunnen volgen toen ik 'prive' was.
Weet een van jullie beroeps-ouders misschien hoe dit voor mijn moeder is en hoe ik hier met haar over kan praten?
23-05-2016 om 17:55
moeders
Ik heb ooit ergens een tip gelezen over veilig internetten: als je NIET wilt dat je moeder het ziet moet je het NIET plaatsen. Ik vond het eigenlijk een maffe tip maar als je erover nadenkt zit er wel wat in hoor.
Ik ben op facebook ook met mijn kinderen bevriend maar ik denk heel goed na voordat ik reageer op hun posts. Ze zitten er niet op te wachten dat hun schoolvrienden mijn moederreacties zien!
Ze zijn ook bevriend met een tante van ze; die reageert echt overal op zoooo irritant, een van beide kinderen heeft overwogen om de tante te ontvrienden omdat het soms echt te is. Hoe goed bedoeld ook.
Over het plaatsen van foto's waar anderen op staan hebben we duidelijke afspraken: alleen als de ander accoord gaat. Dus altijd eerst vragen aan die vriend(in). Zo hoor ik mijn kinderen ook weleens onderling: he ik heb die leuke foto waar jij ook op staat, vind je het goed als ik die plaats? En dat wordt niet altijd toegestaan.. en dan dus ook niet geplaatst.
Ik denk dat in jullie geval met betrekking tot facebook het handigst zou zijn om elkaars account te kunnen zien, dus vrienden blijven. Maar dan met duidelijke afspraken 'alleen kijken' dus geen idiote commentaren online of offline.
Wat betreft instagram daar heb ik geen ervaring mee (een van mijn kinderen plaatst tekeningen, verder niks). Ik denk sowieso dat het heel verstandig is om tien keer na te denken over de foto's die je plaatst, waar dan ook.
Moeders zijn lastige wezens, maar meestal bedoelen ze het wel goed hoor
04-06-2016 om 16:48
Domme moeder
Die moeder moet gewoon niet overal op reageren maar zich beperken tot discreet meelezen.
Degenen die zeggen dat er een onbekende is geaccepteerd via dat nep-account, weten niet wat daarin stond. Misschien gebruikte die moeder wel een naam die betrouwbaar overkwam. Van een kennis of een beroemdheid ofzo.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.