Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
thirteen

thirteen

08-11-2011 om 22:06

Moet ik er iets mee? zoon van 13 en voetbal

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
thirteen

thirteen

14-11-2011 om 22:16

Benieuwd

want zoon moet morgen weer trainen.

Thirteen

Ik heb niet alles woordelijk gelezen, maar ik mis de leider van het team in dit verhaal. Mijn wederhelft heeft als leider op dit moment te maken wat wat onvrede onder de spelers en heeft de coördinator gevraagd om het functioneren van de trainer te komen bekijken. Zo ook pesten in de kleedkamer: "als je praatjes hebt, ga je maar aan de zijlijn staan". ( of is trainer en leider dezelfde persoon?)
mamsa

Puck

Puck

15-11-2011 om 09:39

Mamsa

Maar wordt jouw man dan als leider door anderen aangesproken over de onvrede. Ik ben ook leider maar ben niet bij de trainingen aanwezig en heb dus wat dat betreft geen idee wat er gebeurt in de kleedkamer. Ik weet ook niet of ouders dan een leider aanspreken. Als de leider een ander persoon is dan de trainer dan zou het idd een mogelijkheid zijn om die over het gedrag in de groep en van de trainer zelf aan te spreken, maar eerlijk gezegd zou ik ook direct hogerop gaan, zeker als een trainer zo slecht funtioneert en zo belachelijk reageert en 1 kind de schuld durft te geven.
Ik ben heel benieuwd dertien, hoe de training vanavond gaat, ik hoop dat je zoon jouw rustige en kalme manier van reageren heeft geerfd en dat dit stomme gedrag niet zijn voetbalplezier verknalt. Zodra ik dat zou merken bij mijn kind dan mag hij acuut naar een andere vereniging, ook al zou ik dat zelf niet leuk vinden.
Wat ik me verder afvraag. Het probleem ging erom dat je zoon door de trainer afgeserveerd werd en de schuld kreeg. Maar nu hoor ik dat hij in de kleedkamer gepest werd door zijn teamgenoten. Is dat nieuw? Of speelt dat ook al langer. Ben ik erg slecht als ik denk dat als dit volslagen nieuw is dat die trainer ook nog eens de rest van het team tegen jouw zoon aan het opzetten is met subtiele en minder subtiele hints naar de andere jongens?

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 10:03

Mamsa leider en coach

is dezelfde persoon.

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 10:10

Puck

dat pesten is nieuw. tot nu toe kreeg hij niet veel commentaar, maar nu dus wel. Ze verweten hem niet te kunnen scoren, van mijn man begreep ik dat er een paar goede kansen waren waar een goede spits ongetwijfeld gescoord zou hebben. Maar dan verwacht je scherpte van hem die hij niet heeft, en daar zit hem de kneep. Alleen, zijn team ging nu opmerkingen maken als, mijn neefje van 3 had die nog gemaakt enzo. Wat misschien nog wel het meeste pijn deed bij hem, zijn beste maatje, die hij al kent van baby af, deed net zo hard mee. Ik denk dat dat de grootste klap was.

En ja, ik denk dat de trainer/coach daar zeker een aandeel in heeft gehad. Zijn zoon zit ook het team, is ook geen ster, maar ongetwijfeld zal trainer/coach weleens een opmerking maken thuis.
En zoals ik geloof ik al eerder zei, er is al een knul weggepest door deze man, vond ook dat die jongen te weinig inzet toonde, daarnaast was deze jongen ook jeugdscheids en toen heeft de trainer gezegd, als je niet voldoende inzet laat zien is het misschien beter dat je alleen nog maar gaat fluiten, zo hebben we niks aan je! en die jongen heeft dat dus gedaan.

Ik twijfel nog over vanavond, of ik of man niet toch even mee moet. Hij heeft zoon ook voor de voeten geworpen dat hij zijn vader op hem afgestuurd heeft. nu moet je weten dat mijn man helemaal geen agressieve man ofzo is en ik dus zeker weet dat hij op een normale toon die coach heeft aangesproken. Maar goed.

Puck

Puck

15-11-2011 om 10:11

Thirteen

Het is vast geen goede optie (ik zou tenminste nooit met zo'n type trainer willen samenwerken) maar kun jij je niet aanbieden als leider van het team? Onder het mom van: voor 1 persoon is het best veel en laat de trainer trainen en dan neem ik wel andere taken op me.

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 10:23

Wel over gedacht

maar ik kom dan echt in de knoei met tijd. Heb nog een zoon op voetbal, die is jonger en kan echt nog niet alleen naar de vereniging enzo. Vaak zijn de wedstrijden gelijktijdig en dan de 1 uit en ander thuis, dus dat wordt lastig. Mijn man werkt onregelmatig en ook in het weekend, dus die kan ook niet bijspringen bij onze jongere zoon.
Ik persoonlijk vind de combi trainer/coach ook niet zo handig inderdaad, bij overige teams staan die dingen inderdaad los van elkaar, maar ook niet bij alle. Ik weet bij een F-team dat het daar ook 1 persoon is.
Voorlopig heb ik met zoon wel afgeproken dat hij vanavond gewoon gaat, hij wilde dus al niet gaan. Maar ik heb gezegd, je gaat met opgeheven hoofd. Vanavond zal ik nog wel even met hem afspreken wat hij eventueel kan doen, bijvoorbeeld gewoon naar huis komen als het hem teveel wordt.
Het is wel triest, hij had zich zo verheugd op eindelijk mogen voetballen, en nu dit.

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 16:17

Dat een trainer

zo nu en dan bij een wedstrijd is, ja, maar of het wenselijk is dat het 1 en dezelfde persoon is? Ik vraag het me echt af. Zag wel dat het voor meer teams bij ons van toepassing is en dat deze trainer ook nog een E-team traint. Toevallig ken ik 1 van die ouders daar ook en ik begreep van haar ook al dat de meeste ouders ook hun vraagtekens bij deze man hadden.

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 18:17

Hij is naar training

niet dat hij er echt zin in had, wat ik me ook kan voorstellen. Ik heb gezegd, als het team vervelend doet ga je eerst naar trainer, als die er dan niks aan doet, kom je maar naar huis. Dan ben ik er klaar mee.

Overigens, ik zou het nog beter vinden als zowel trainer als coach niet een vader van 1 van de spelers is, maar ik snap ook dat dat onmogelijk is. Lang geleden ben ik ook nog leider geweest, van een meisjesteam. Ik had met geen van de meiden een familiare band. Dat scheelt enorm in sentimenten kan ik je vertellen. En je kan ook niet snel van partijdigheid beticht worden.

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 20:27

Pfffff

nou, dat ging helemaal fout, zoon werd meteen "op het matje" geroepen, en niet lang daarna werden wij gebeld door Bullebak. En flink de oren gewassen en dat zoon hem voor leugenaar had uitgemaakt en dat hij dat niet pikte enzenzenz. Zoon is de wijste geweest, is naar huis gekomen. En ik heb net met hem afgesproken, hij wil wel blijven voetballen, dat ik het volgende voorstel naar de vereniging doe: Hij blijft lid, gaat trainen bij de D's, geen wedstrijden, want dat schijnt niet te kunnen omdat hij al bij de C's heeft gespeeld, en in het nieuwe seizoen gaan we dan kijken in welk team hij een nieuwe start kan maken. Dan komen er weer D's over naar de C's natuurlijk, en wellicht gaat het dan wel.
Overstappen midden in het seizoen is ook niet mogelijk uiteraard.
Bah, wat een nare en vervelende vent is het zeg. Nee, in zijn team werd niet gepest zei hij, want daar maakte hij korte metten mee. Tja, als je er zelf niet bij bent in de kleedkamer, hoe kun je dat dan weten?

thirteen

thirteen

15-11-2011 om 20:34

En ook nog

man zette zijn telefoon op speaker en ons andere kind zei later nog, wat deed die mijnheer brutaal tegen jullie zeg!

Tijgeroog

Tijgeroog

15-11-2011 om 23:26

Andere vereniging

Heb je al een reactie van de coordinator gekregen?
Is er geen andere club in de buurt waar hij kan gaan spelen? Als dit het beleid van de club is zou ik er geen vertrouwen meer in hebben en op zoek gaan naar iets anders. Waar hij wel lekker kan spelen.

Stenna

Stenna

16-11-2011 om 01:04

Zeker

naar andere club gaan. Het moet wel leuk blijven, hij doet het voor de ontspanning! En zijn geluk/plezier in de sport gaat voor jouw hang aan deze club, sorry dat ik het zo zeg

Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

16-11-2011 om 08:25

Wat een eikel

Er wordt niet gepest? Haha hij is zelf de grootste pestkop, maar deze man loopt duidelijk niet over van intelligentie en empathisch vermogen, dus dat heeft hij niet eens door. Ben wel benieuwd naar de reactie van het jeugdbestuur. Overigens denk ik niet dat er iets verandert dan, want ze kunnen geen blik trainers open trekken. Hooguit kunnen ze met hem gaan praten, maar deze man ziet toch niet wat het probleem is dus zal ja zeggen en nee doen. Bij onze vereniging hebben ze wel wat trainers die niet ook de leider zijn of de vader van een kind in dat team. Een enkeling wil juist niet het team van zijn kind trainen wat ik heel verstandig vindt en die trainen dan het team op het veld ernaast. Daarnaast hebben we nog wat spelers uit het eerste seniorenelftal die training geven, maar dat is meestal in de hogere teams en wat stagiares van het ROC en bij de jongste jeugd wat maatschappelijke stagiaires uit de B of de C die bij de training helpen. De leider is bijna wel altijd een van de vaders uit het team, behalve een aantal wat hogere elftallen, waar dan die jongens uit het eerste ook leider zijn. Klinkt wel leuk, maar is het ook niet altijd hoor, zijn toch jonge fanatieke jongens, zelf net puberaf en die willen maar 1 ding en dat is winnen, het educatieve aspect verliezen ze uit het oog, waardoor de mindere spelers in zo'n team ook niet altijd even lekker in hun vel zitten.
Ik denk dat de optie die je nu wilt doen wel een goede is, meetrainen bij de D en dan volgend jaar wedstrijden bij de C. Maar hij moet dan toch na 1 jaar weer mee naar de B en komt weer bij ditzelfde team dan, hij mag echt niet zomaar wedstrijden doen bij een jongere leeftijdscategorie, de vereniging moet daarvoor dispensatie aanvragen en dat is alleen op medische indicatie. Sterkte ermee.

Sahara

Sahara

16-11-2011 om 10:09

Helemaal geen goede optie

Meetrainen met de D en geen wedstrijden? Dat is helemaal niet leuk. Nee hoor, gewoon gaan informeren bij een andere club. Natuurlijk is het mogelijk om na 1 januari ergens te beginnen. Dan begint toch een nieuw seizoen.

En laat hem nou niet bij die club omdat je daar zelf zo geweldig vindt. Mojn ouders hebben dat ook altijd gedaan. En ik was als kind diepongelukkig bij die ene korfbalvereniging. Maar ja, mijn ouders kenden daar iedereen en korfbalden daar zelf ook. Pas toen ik 16 was durfde ik te zeggen dar ik wou stoppen maar daarvoor was ik echt niet gelukkig daar.

Wat wil je zoon? Wil hij op voetbal blojven dan zou ik op zoek gaan naar een leuke club met een leuk team. Bij ons spelen de beginnende E teams trouwens 7e klasse. En de iets betere teams 3e of 4e klasse.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 11:30

Tijgeroog

nee, ze hebben de mail besproken met de trainer/coach en die heeft het dus als "klacht" ervaren, een woord welke ik nergens in de mail gebruikt heb overigens.
Er is nog wel een andere club, maar daar hoor je dezelfde verhalen over, ook veel pesten ed. Er zijn juist kinderen van daar naar ons gekomen vanwege dat pesten.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 11:32

Stenna

je hebt gelijk, het is puur sentiment, maar nogmaals, ik vind het ook niet reeel om voor 1 zo'n eikel de hele club de schuld te geven. Mijn andere zoon heeft het wel prima naar de zin, nu heeft die overigens wel voetbaltalent, en speelt dus ook in een hoger team, nog wel bij de F-jes, maar wel in de 2e klasse.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 11:34

Voetbalbestuurder

Misschien kan ik daar nog wel wat mee, hij heeft namelijk wel een medisch iets, dus wellicht kan ik hem daardoor nog een jaar langer bij de C houden waardoor hij bij dat team kan blijven, gesteld dat dat wel goed gaat natuurlijk.
Ik heb nog geen reactie op ons voorstel overigens.
En ja, hij is zelf verantwoordelijk voor het gepest door een niet ervaren en getalenteerde jongen in de spits te zetten en vervolgens te mekkeren als hij dan de bal mist!
en dat hij dat zelf zo niet ziet, hij noemt het wat geplaag van de andere jongens. Maar waar is de grens van plagen en pesten?

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 11:36

Sahara

nee, je kan niet zomaar overstappen, aangezien deze leeftijd een hele competitie speelt. Bij de F-jes spelen ze vaak een halve competitie, maar ook dan is overstappen niet zomaar mogelijk. Dat ene jongetje waar ik in mijn andere bericht aan Tijgeroog over spreek, die van die andere club is overgekomen, die was daar nog lid, het is dat hij een half jaar niet in een wedstrijd gespeeld had voor die vereniging, daarom kon hij toch overstappen, anders had dat dus niet gekund.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 11:44

Foutje

"En ja, hij is zelf verantwoordelijk voor het gepest door een niet ervaren en getalenteerde jongen in de spits te zetten en vervolgens te mekkeren als hij dan de bal mist!"

moet natuurlijk zijn: En ja, hij is zelf verantwoordelijk voor het gepest door een niet ervaren en NIET getalenteerde jongen in de spits te zetten en vervolgens te mekkeren als hij dan de bal mist!

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 12:21

Welke p?

welke sport doet jouw kind?

Andere sport?

Misschien toch een goed idee om eens na te denken over een andere sport. Volgens mij is voetbal binnen jullie gezin de sport ( een aanname van mijn kant hoor) maar misschien is het eigenlijk helemaal niet zijn ding.

Er zijn nog zoveel andere leuke sporten.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 13:14

eh. Geen idee, maar ik snap het, ik wil ook liever niet alles vermelden.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 13:19

Avalon

dat heb ik ook bij hem neergelegd hoor, bij zoon. Want naast het ontbreken van talent hebben wij ook al meer aangegeven bij hem dat voetbal waarschijnlijk niet echt zijn ding was. Naast dat en nog wat andere dingen waren dat ook de redenen hem niet op voetbal te doen met 7/8 jaar, als de meesten toch zo'n beetje beginnen zeg maar.
Hij heeft ook een tijdje op badminton gezeten, maar dat was het ook niet. Ik zou ook eigenlijk zo niet weten wat wel bij hem past. Hij hoeft van ons echt niet op voetbal hoor (liever niet zelfs) maar hij wilde echt heel graag, nadat zijn broertje ook was begonnen. Maar wat ik al zeg, deze heeft dus wel voetbaltalent.

Het klopt wel dat voetbal erg in ons gezin is ingebakken, maar ik vind het de keuze van de kinderen zelf. Zelf mocht ik ook nooit voetballen als kind, en ik had me voorgenomen mijn kinderen niet tegen te houden in de sport die zij willen. Bij oudste hebben we dat deels wel gedaan, maar dat was vooral ter bescherming, van hemzelf, van het team, van de vereniging, en vooral, onszelf. Hij is nu echter zover in zijn ontwikkeling dat we het nu wel aandurfden met hem, helaas dat hij dan weer zo'n hork als coach treft.

Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

16-11-2011 om 14:17

Optie

Sahara, ik zei het wat ongelukkig. Natuurlijk is het geen goede optie en is een andere club beter, maar draadstartster had al duidelijk gemaakt dat niet te willen, dus binnen de overgebleven mogelijkheden was het dan een goede optie. Inmiddels heeft draadstrartster aangegeven dat het pestprobleem bij de enige andere club in de omgeving mogelijk nog veel groter is en dat het misschien op grond van een medische indicatie mogelijk zou zijn dat zoon langer bij een groep jonger blijft, dan lijkt het me toch een goed optie. En nee vaak is het niet leuk om met een jongere groep mee te trainen, maar de meeste klasgenootjes van zoon die van een geboortejaar eerder waren, dus van oktober/november/december in het jaar daarvoor die zijn inmiddels gestopt, want voor hun was er niks aan dat ze altijd met kinderen zaten uit een klas hoger en met oudere kinderen, dus als dat voor zoon van draadstartster ook geldt dan zou het wel een goede optie kunnen zijn om hem bij de D te plaatsen. En P. de knvb heeft zeer rigide regels en die kan alles maken, dus daar wordt geen uitzondering gemaakt, is mij onduidelijk wat zo'n bond voor belangen heeft eerlijk gezegd.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 15:36

Reactie van de jeugdcoordinator

heel verhaal, ook wel een beetje dat ze het eens zijn met de trainer wat betreft de opstelling van zoon in de spits, dit zou de meest veilige oplossing zijn voor een onervaren voetballer, tja, verder, dat zij ook tegen pesten zijn en daar hard tegen optreden, maar dat ze inderdaad ook het idee hebben dat zoon soc-emotioneel te ver van de anderen in dit team afstaat. En dat denk ik ook.
Conclusie, het voorstel dat ik gedaan heb vinden zij eigenlijk ook prima, en als zoon nog wil kan hij vanaf volgende week mee gaan trainen bij de D-pupillen. die betreffende trainer kent hij ook al, en wij ook, dus ik denk dat dat beter past bij zoon. Het is wel jammer dat hij daardoor een tijdje niet kan spelen.
Overstappen naar een andere club nu kan volgens mij ook niet, wat ik al eerder zei, als je al in een competitie bent uitgekomen mag je niet zomaar bij een andere club in de competitie uitkomen (behalve als je ver gaat verhuizen denk ik). dus in die zin zou het lood om oud ijzer zijn.

Puck

Puck

16-11-2011 om 16:51

Wat een ***

Wat een ongelooflijk walgelijke vent die trainer. En wat een lef om in eerste instantie je zoon de schuld te geven en uit te foeteren dat hij zijn vader erbij gehaald heeft. Overigens vind ik de reaktie van de coordinator ook erg zwak. Ik kan me voorstellen dat hij het met de trainer eens is om je zoon in de spits op te stellen, maar ik hij het er ook mee eens dat hij je zoon onderuitschoffelt en de schuld geeft van alles? Weet je, het zou heel bijzonder zijn als je zoon het in zijn eentje voor elkaar krijgt om een heel team te laten verliezen, dat bestaat namelijk niet bij voetbal. Dat doe je samen en het is nooit de schuld van 1 iemand. En om het pesten dan ook weer in de schoenen van je zoon te schuiven en het op zijn soc.emo-ontwikkeling te gooien vind ik ook heel raar. Als dat zo zou zijn dan geeft dat anderen nog steeds niet het recht om te gaan pesten.
En persoonlijk zou ik die leider/coach toch nog eens in een gesprek vertellen waar hij het lef vandaan haalt om je kind zo te vernederen en overal de schuld van te geven.
En als je zoon zich toch niet thuis voelt bij de D-tjes dan zou ik ook een andere sport overwegen: volleybal, handbal, atlethiek.... zoiets. Belangrijkste is dat hij lekker kan sporten zonder het gevoel te hebben dat hij minder is dan de rest van zijn team.

Annet

Annet

16-11-2011 om 18:06

In de spits zetten is nog niet zo vreemd

het gedrag van de trainer/coach is wel heel erg!

Bij het hockeyteam van oudste worden onervaren spelers meestal voorin gezet, meestal rechtsvoor. Dit is een overzichtelijke plek waar rustig gewend kan worden aan de opbouw van een aanval. En ja, dan komt een nieuwe speler inderdaad techniek te kort. Dat is op andere plekken ook zo, maar voorin heeft dat minder invloed op de rest (en vooral minder negatief effect) dan ergens anders in het veld.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat onervaren spelers negatief werden aangesproken op hun fouten, niet tijdens de wedstrijd en ook niet op andere momenten.
Wel krijgt een onervaren speler (zeker als er meerdere zijn) minder speeltijd. Dan delen ze bijvoorbeeld samen één plek en spelen daar om de beurt. Degene die aan de kant staat, krijgt tijdens de wedstrijd uitleg van de coach waarom wie wat doet en wanneer.
Na ongeveer 2 maanden ervaring met wedstrijden krijgen ze meer speltijd. (hier moeten nieuwe spelers ook ongeveer 2 maanden trainen voordat ze mee mogen doen met een wedstrijd, dat is vanwege de veiligheid voor zichzelf en anderen, zo'n hockeybal is erg hard als iemand die per ongeluk omhoog speelt!)

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 18:15

Annet

ja, als dat het geval was geweest had het misschien anders over gekomen. En op zich kan ik de gedachte van het in de spits zetten ook nog wel snappen, maar ga dan niet zoon aanspreken op het missen van goals, want die scherpte mist hij gewoon om een doelpunt te maken. Persoonlijk zou ik iemand eerder op de half plek zetten, je moet zowel verdedigen als aanvallen, wat erg overeenstemt met het pupillenvoetbal, en je hebt zowel voor je als achter je iemand staan die het kan overnemen als het misgaat. Maar misschien denk ik te simpel hoor.
Maar deze coach spreekt hem dus aan op het missen van de goals, terwijl hij weet dat zoon onervaren is. Bij vertrek van hem uit de kleedkamer zijn de teamgenoten daarmee verder gegaan. En dan kan hij het wel als "plagen" zien, bij zoon is het zo zeker niet overgekomen. En ik vind alleen maar dat hij het super heeft opgelost door weg te gaan en niet, wat hij dus vroeger gedaan zou hebben, de hele boel kort en klein slaan.
En inderdaad, LEG dingen uit, waarom dit, waarom dat. Waar moet je heen bij een pass, hoe kun je het beste richten bij een schot enzenzenz.

thirteen

thirteen

16-11-2011 om 18:17

Puck

ja, het is een nare man, wat ik al zeg, de manier waarop hij ONS al toesprak.

Voorlopig is zoon het even zat, hij wil nu nog niet zeggen of hij door wil met voetbal. Ik heb gezegd dat dat mag, de keuze is aan hem. wil hij stoppen, dan stopt hij, wil hij door, dan gaat hij door en kan hij bij de D gaan trainen. Nu wil hij gewoon even rust aan zijn hoofd, en dat snap ik ook nog wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.