Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-01-2011 om 19:42
Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van de mentor van onze jongste zoon dat zij zich zorgen maakt over de vriendschap van onze zoon met een klasgenoot.
De mentor is bang dat dit meisje onze zoon teveel beïnvloedt op een negatieve manier. Ze komen te laat in lessen, zijn druk in de klas, en door hun gedrag in de klas keren klasgenoten zich tegen hen.
Jongste is al afwijkend van de groep v.w.b. kleding, haar en gedrag (is homo en is wat vrouwelijker dan de gemiddelde puberjongen).
Ik heb jongste er op aangesproken, maar die ziet het probleem niet. Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet (en de mentor ook niet).
Van jongste begreep ik dat als ze volgende maand nog zo druk zijn in de klas een van hen naar een andere klas moet. Ik denk dat dit niet zo'n goed idee is voor mijn zoon. Hij is de afgelopen drie jaar van gymnasium 1 naar havo 2 en nu vmbo 3 gegaan. En om dan nu weer van klas te moeten veranderen?
13-01-2011 om 11:31
Vreemd
leraren hebben toch zat mogelijkheden om ze aan te pakken zonder dat er een uit de klas moet? Ik zou de leraren adviseren om ze op alle overtredingen flink aan te pakken
Te laat komen: niet meer naar binnen, briefje halen, nablijven.
Per definitie voorlopig niet bij elkaar laten zitten of samenwerken wanneer dat aan de orde is.
iedere overtreding in de klas direct bestraffen met strafwerk nablijven of iets.
ze een contract laten tekenen dat ze voorlopig geen rottigheid uithalen; en welk gedrag wel verwacht wordt.
Op school moeten ze ook proberen jouw zoon meer op zijn eigen gedrag aan te spreken en niet te doen alsof het door dat meisje komt: dat zij hem negatief beinvloedt. Hij kiest zelf voor omgaan met haar dus hij beinvloedt haar net zop goed als ze samen vervelend zijn. Dit zeg ik omdat het gevaar bestaat dat hij zich nauwelijks verantwoordelijk hoeft te voelen als zij dit zo stellen.
16-01-2011 om 18:03
Koentje
Dat contract vind ik wel een goed plan, zal het er met de mentor over hebben. De rest gebeurt allemaal al, maar heeft geen effect.
Ik begreep van jongste dat mentor dus de ouders van het betreffende meisje verteld heeft dat onze zoon een slechte invloed op het meisje heeft.
Dinsdag hebben we 7-minuten gesprekken dan zal ik toch eens vragen waarom ze dan niet gewoon tegen de ouders zegt dat ze een slechte invloed op elkaar hebben.
16-01-2011 om 18:06
Hakoffie
Er mag op deze school niet gedoubleerd worden, wij hadden dat ook liever gehad.
19-01-2011 om 16:25
..school?
hoi; wat mij verbaasd in je verhaal: van gymnasium naar vmbo???? wat ging er mis!!!