Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
P

P

03-11-2011 om 08:36

Nog een boekentip gevraagd

Zoon moet een C boek over pesten of oorlog lezen. Nu schijnt hij hongerspelen te mogen lezen maar (het verbaast me niks) hij wil weten of hij niet een ander leuker (lees dunner) boek over het hoofd ziet.

Dus wie weet een echt pakkend C-boek over oorlog of pesten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjolein

Marjolein

03-11-2011 om 11:42

Eenvoudig communiceren

Hoi P, jij hebt toch ook een moeilijke lezer?
Dan zou je bijvoorbeeld "De Kloof" van Marian Hoefnagel of "De vergissing" van Helene Bakker kunnen kiezen. Deze zijn van uitgeverij Eenvoudig Communiceren en speciaal voor moeilijke lezers. Wel even vragen of het mag van school.
En heel belangrijk: Vragen of je kind het wil. Mijn moeilijke lezer wil graag boeken "net als de rest" en kiest voor dezelfde boeken die hij dan vervolgens niet kan lezen... Trieste spiraal waar ik hem nog niet uit krijg.

Vera*

Vera*

03-11-2011 om 18:35

Marjolein ot

Gebruikt jouw zoon een daisyspeler om te lezen?
Misschien maakt het dan wat gemakkelijker.

VEra

Marjolein

Marjolein

03-11-2011 om 19:06

P sorry, en vera (o.t.)

Sorry, P, Ik was het even kwijt, het was je jongste. Dus je oudste leest lekker. Fijn!
Hier slaat Artemis Fowl erg aan. Erg moeilijk maar ook niet geschikt voor Nederlands want het is vertaald. Jongste (12) leest graag Carry Slee, liefst verhalen waarin iemand dood gaat, "dan gebeurt er tenminste iets". (!?)
Vera, (o.t.), Ja, voor schoolboeken gebruikt hij Daisy en ook Sprint Plus. Voor gewoon lezen vindt hij het een straf. Ook luisterboeken vindt hij verschrikkelijk, hij gaat zich dan aan de stem ergeren. Ik heb hem gewoon teveel verwend, hij wil het liefst dat ik voorlees. Ook fijn 1 op 1 tijd natuurlijk.

kaatje43

kaatje43

03-11-2011 om 22:14

Niet origineel maarre

Oorlogswinter was hier favoriet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.