Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Overstap van mavo-havo andere school lastig


MamaE schreef op 22-06-2023 om 00:58:

Ik ga in beginsel er altijd van uit dat mensen eerlijk zijn, maar wat ik in jouw verhaal zo vreemd vind is dat het zo allesoverheersend negatief is over deze school, maar dat je dochter ook absoluut niet naar een andere school wil, terwijl ze op haar vorige school wel al heeft ervaren dat het ook anders kan.
Ik kan me niet voorstellen dat alle docenten en leerlingen niet leuk zijn. En ook niet dat alle leerlingen het gewoon accepteren dat een docent ze uitmaakt voor domme sukkel.

Betrokkenheid is prima, maar van elke docent weten wat die precies doet en zegt en van andere ouders een woordelijk verslag krijgen van hun gesprekken met een docent valt daar mijns inziens niet onder.
Als een docent toegeeft dat hij leerlingen uitscheldt voor domme sukkel, maar vervolgens boos wordt als een ouder daar wat van vindt, en dat gedrag dus daadwerkelijk normaal vindt, dan zou ik het wel hogerop zoeken.
Ja, er zijn vast horken van leraren. Maar niet alleen maar. En het kan ook niet zo zijn dat de schoolleiding dat ook allemaal maar normaal vindt.

Dat zegt ze nergens. Nu wordt het uitvergroot en woorden in haar mond gelegd.

Deze moeder beschrijft een paar situaties. En lijkt niet zo tevreden te zijn over deze school.

Maar niet elk kind gaat goed op weer een grote verandering (andere school), dus dat kan een reden zijn waarom dochter niet op haar plek zit, maar weer opnieuw beginnen op een andere school een te grote stap vindt...

en ik begrijp de angst van moeder en dochter wel, dat als ze nu met die leerkracht in gesprek gaan, dit consequenties kan hebben voor beoordeling dochter.
Dit geeft alleen wel goed aan waarom die leerkracht zo fout zit. Machtspositie.

Dit moet ook hogerop aangegeven worden

Kleinduimpje

Kleinduimpje

22-06-2023 om 07:13 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 22-06-2023 om 07:07:

[..]

Dat zegt ze nergens. Nu wordt het uitvergroot en woorden in haar mond gelegd.

Deze moeder beschrijft een paar situaties. En lijkt niet zo tevreden te zijn over deze school.

Maar niet elk kind gaat goed op weer een grote verandering (andere school), dus dat kan een reden zijn waarom dochter niet op haar plek zit, maar weer opnieuw beginnen op een andere school een te grote stap vindt...

Precies, en de verandering is al zo niet fijn geweest op het begin schooljaar op deze school en nu voelt ze zich wat beter, dus ze wilt echt blijven en overgaan, vandaar mijn vraag waar het mee begon over de punten. 

BritgetJones007 schreef op 22-06-2023 om 07:09:

en ik begrijp de angst van moeder en dochter wel, dat als ze nu met die leerkracht in gesprek gaan, dit consequenties kan hebben voor beoordeling dochter.
Dit geeft alleen wel goed aan waarom die leerkracht zo fout zit. Machtspositie.

Dit moet ook hogerop aangegeven worden

Eens. Dit soort dingen moet echt gemeld worden, zodra de dochter geen last meer kan hebben van de beoordeling. Zo pragmatisch moet je dan ook wel weer zijn. Maar leerlingen “domme sukkels” noemen en smijten met bepaalde woorden kan écht niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.