Cora Creukel
31-12-2013 om 14:08
pa en ma in het diepe: waar slaapt 'vriendinnetje'
Feestjes, logeerpartijtjes en vrienden/vriendinnen heeft onze puber nooit gehad.
Dit jaar is hij blijven zitten en na een langzame start heeft hij feestjes (met drank) en ook een vriendinnetje (het wordt nog ontkend ).
Nu komt het meisje vanavond hierheen en blijft slapen. Eerst zou haar broer ook meekomen en dan vond ik het geen probleem om ze alletwee in de kamer van onze puber te laten slapen.
Nu komt meisje alleen. Zijn wij erg ouderwets dat wij willen dat ze niet bij elkaar slapen? Op dit moment zal er nog niets gebeuren ('wat zouden wij dan moeten doen????') maar ook vooruitlopend op wat nog gaat komen (?).
Het meisje is 15 en die van ons is bijna 17.
Alvast bedankt voor jullie kijk op de zaak.

voorlijk
02-01-2014 om 13:19
gepraat
De moeder van de jongen en ik hebben met de kinderen gepraat. De kinderen hebben nu zelf ingesemd met verschillende kamers. De ouders van het vriendje zijn ook in de war van dit geheel, want de kinderen knuffelen wel maar niet echt op een sexuele manier, meer als broertje en zusje en zo gaan ze ook met elkaar om. Meestal zijn ze lekker aan het spelen. Ze zijn echt dol op elkaar, op een hele rustige manier.
Ik blijf het lastig vinden, want dit is nu de situatie, maar hoe is het over een jaar? Ze zijn in elk geval uitgebreid voorgelicht. Is er literatuur over de vraag of te jonge sex (zonder dwang) schadelijk is?

Kaaskopje
02-01-2014 om 19:45
Is het wel 'verkering' dan?
Mijn dochter heeft ook vrienden waar ze heel erg goed mee om gaat, maar het is platonisch. Ik heb het mij vaak afgevraagd of er toch niet meer speelde, maar nee, echt niet. Nu ze dan wel echt verkering heeft is dat ook zo klaar als een klontje.

voorlijk
03-01-2014 om 00:29
Kaaskopje, verkering?
Zij zegt van wel, hij zegt van niet. Dus daar word ik niet veel wijzer van. Vanavond was hij hier en ik keek eens goed naar hem. Hij ziet er echt uit als een kind, een jongetje, maar dochter is wel echt een vrouwtje. Misschien maak ik me wel druk om niks en is het eerder achterlijk dan voorlijk. Pfff...wat een gedoe zeg.
Maar fijn dat je zegt dat het bij jou toch echt wel duidelijk was toen het verkering was. Dat geeft me ook weer wat houvast. Ik wil ook niet te paniekerig doen, dochter wordt erg gelukkig en stabiel van deze vriendschap.

Kaaskopje
03-01-2014 om 19:04
Zolang
hij zegt van niet, dan zéker niet in een bed bij jouw thuis (vind ik). Zolang mijn dochters onder ons dak wonen, vind ik dat er meer moet zijn dan alleen seks. Van twee kanten dus. Wat ze doen als ze op zichzelf wonen, moeten ze zelf uitzoeken.

voorlijk
06-01-2014 om 11:00
bed
Bij ons in één bed zou niet eens kunnen, want ze deelt haar kamer met haar zusje. Dat wordt dus het logeerbed. Maar gelukkig hebben de kinderen zelf al tot verschillende bedden besloten vanwege al het ouder-gedoe. Ik hoop maar dat ik nou niets moois kapot maak, maar ik neem aan dat ze daar wel tegen moeten kunnen. Ze kunnen nog makkelijk hun diamanten bruiloft halen, dus tijd zat
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.