Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
HSS

HSS

30-10-2013 om 10:12

Pakjesavond met pubers

Annet

Annet

08-11-2013 om 16:11

Niet zelf voorlezen hoor, laat dat de beste voorlezer maar doen.

En als je er niet uitkomt met je gedicht, dan open je hier bij OOL een vraag aan de Dichtpiet. Die is er elk jaar weer, in vele kleuren

Evelien

Evelien

09-11-2013 om 23:33

Ook nog leuk: leuke opdrachten/challenges!

Gehoord van een vriendin met pubers: ieder trekt een lootje voor eentje van het gezin voor cadeau en gedicht. Evt. nog wat losse cadeautjes erbij (voor kinderen en ouders), kinderen vinden het natuurlijk leuk om meer cadeaus te krijgen.

Daarnaast maakt iedereen voor elk gezinslid (gezin met 2 kinderen) een opdracht (of challenge). Bedoeld is dan grappige opdrachten zoals: hoeveel marshmellows kan je in je mond proppen, of: hoe snel kan je een dropveter in je mond zuigen, of: eet een koekje op dat op je voorhoofd wordt gelegd (zonder je handen te gebruiken). En verder nog wat algemene challenges in de pot die getrokken worden. Moeten dus grappig zijn, niet vervelend of pijnlijk. Schijnt erg leuk te zijn.

Nog wat tips

Ik heb ze eerder al geventileerd, maar ik vond het echt leuk. Helaas wil men hier dit jaar geen sinterklaas, maar ik vermoed dat ze stiekem hopen dat ik toch nog wat bedenk, vooral voor de gedichten. Maar misschien laat ik het ook wel gaan.

Mijn uitgeprobeerde tips:
- tegen kinderen gezegd: geen sinterklaas, we gaan samen uit eten. Met chinees restaurant afgesproken dat we na het voorgerecht kadootjes zouden krijgen. Vooraf kadootjes naar restaurant gebracht. Aan tafel uitgepakt. Was heel leuk, vooral vanwege de onverwachte verrassing.
- kinderen kregen een enveloppe met daarin coordinaten van een winkel. Met allemaal tegelijk op stap om die winkels te zoeken (was in eigen dorp en in een nabijgelegen stad). Dat was toen de kinderen groter kadootjes nodig hadden, bijvoorbeeld nieuwe kleren, een tweedehands fiets etc. Dit moet dan wel overdag, helaas. Maar om samen zo te zoeken en de verrassing van de gevonden winkels, dat was erg leuk. Wel voorbereid met alle winkeliers.

Misschien ga ik dit jaar toch wel dobbelen, dat is ook leuk.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.