Sunnyday
27-11-2012 om 10:44
Pms bij 18-jarige?
Mijn dochter heeft zo'n 5 dagen voor haar menstruatie ontzettend veel last van stemmingswisselingen. Nu herkennen we dat waarschijnlijk allemaal wel, maar zij is iedere maand dermate van streek dat ze haar relatie stopt (nu al 4x voorgekomen in 6 maanden) en merkbaar moeite heeft met het beheersen van haar gevoelens.
Het is duidelijk erger dan ik bij mezelf ooit heb bemerkt en ook mijn vriendinnen herkennen deze gevoelens wel, maar niet in deze heftige mate.
Iemand ervaring hiermee of een tip?

Zilli
27-11-2012 om 12:08
Hormonen
Het lastige lijkt me dat op die leeftijd de hormoonbalans überhaupt nog niet tot rust is gekomen, dus zoiets als PMS verstrekt kan worden. Misschien is t slim om het te erkennen en af te spreken dat er indeze dagen geen beslissingen genomen worden, een soort ontoerekingsvatbaarheidverklaring. En dan met mildheid uitzitten; een beetje kalm aan, beetje op de bank, kopje thee, en voor je t weet is het vier dagen verder...

Sunnyday
27-11-2012 om 13:50
Waar!
Dat is waar! Maar ze is in staat relaties en dingen stuk te maken, waarvan ze later spijt heeft. Ik hoop dat ik tot haar door kan dringen... misschien nog een dagje of 3 wachten

Elisa Gemani
27-11-2012 om 19:59
Pms
PMS kan je al hebben vanaf de eerste menstruatie. Ik had het op mijn 14e al zo erg (naast stemmingswisselingen ook veel lichamelijke klachten) dat ik daarom de pil kreeg voorgeschreven. En dat hielp. Aangezien jouw dochter al ouder is en dus neem ik aan ook seksueel actief zou dat een oplossing kunnen zijn; zo sla je twee vliegen in een klap.

albana
27-11-2012 om 22:19
Ja aan de pil
Een vriendinnetje van jongste, net 15 heeft de pil gekregen van de huisarts omdat ze de dagen voor haar menstruatie enorm verdrietig op het depressieve af was. En het helpt! Tenminste bij haar wel.
Groeten albana

Madelon
04-12-2012 om 22:40
Draadje over de pil
Lees de draad over de pil bij Gezondheid maar even voordat je je 15 jarige dochter a/d pil laat gaan.. Even goed over nadenken.