Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puber van 16, wat geef je die in godsnaam voor sinterklaas?

Hij weet het zelf ook niet. Hij heeft alles al. Het is echt een belachelijk luxe probleem maar we weten het echt niet. Hij vindt ook niks leuk. Hij gamed en dat was het. En daar ga ik geen spullen voor kopen. Hij is nergens fan van, sport niet, etc etc. Hebben jullie nog opties? Mag tot 50-75 max kosten.


Kleding? Bon voor sneakers?

bioscoop bonnen of onbeperkt bioscoop voor 1 weekbon
Magazine over gamen
Dagje pretpark walibi (met brengen en halen)

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

29-10-2021 om 19:17 Topicstarter

Hij krijgt kleedgeld en schoenen. Leest geen magazines en het komt allemaal nogal precies bij hem. Onbeperkte biosbon is een goed idee. Die onthoud ik.

Macdonaldsbon
Bioscoopbon
Hier speelt oudste veel D en D als game, daar kan je ook boeken van kopen
Een goede game koptelefoon

Spaart hij nog bepaalde dingen? Is hij al een  beetje met zijn uiterlijk bezig? Een lekker luchtje dan ofzo?
Mijn oudste spaart bijvoorbeeld ook verschillende dobbelstenen ( wordt bij de offline versie van de game gebruikt) en edelstenen. Dus als er iets is dat hij verzameld zou dat ook nog een idee zijn

Digitaal fotolijstje vinden ze soms ook nog wel leuk op die leeftijd

Salomewinterqueen schreef op 29-10-2021 om 19:17:

Hij krijgt kleedgeld en schoenen. Leest geen magazines en het komt allemaal nogal precies bij hem. Onbeperkte biosbon is een goed idee. Die onthoud ik.

Ondanks kleedgeld kan een extra trui in een favo merk toch best leuk zijn?

Zijn volgende stel schoenen?
Verhoging van zijn kledingbudget of zakgeld met 5 euro per maand het komende jaar?

Of vertel hem dat hij het komende jaar iets krijgt maar dat hij dan zelf wel moet bedenken wat hij nodig heeft / wil.

Waarom persé  iets kopen geef verzorgingsproducten en iets lekkers spaar de rest in een reis / uitstapjes  / studie potje. Zonde om je geld aan onzin uit te geven.

Hier een 17- en een 15-jarige. Wat suggesties die hier wel goed uitpakken/vorig jaar goed landden: 

- chocola (liefst van die Tony’s repen)
- bioscoopbon 
- McDonalds-bon
- geurtje 
- douchemousse (bijv. van de mannenlijn van Rituals) 
- duurdere sokken (Tommy Hilfiger is geliefd bij de ene, gekke Happy Socks bij de andere) 
- gadgets: telefoonoplader-kabel met led erin, bijvoorbeeld, of een game-muis 
- spelletje (een hit hier: Mamma Mia (pizzaspel) en Sushi Time) 
- Donald Duck-pocket 
- tijdschrift over gamen of iets als de Quest 
- scheurkalender 

een flitsende muis met lichtjes voor zijn computer of een bon van zijn game-store. 

Wat een hoop geld voor een sinterklaascadeautje! Hier doen we een tientje pp en gaat het vooral om de lol. Dus het mag ook heel fout zijn 

Mijn zoon kreeg van mij een ereader. Vond het toen niet leuk maar wordt nu (5 jaar later) veel gebruikt.
Kleding? Een paar leuke sweatshirts? Een beleving (2 uur karten of lasergamen)?
Sini

Ik wist op een gegeven moment ook niet meer wat ik moest geven dus wij gaven geld.

dan

dan

29-10-2021 om 19:51

wij zijn er op den duur mee gestopt. Het is al lastig genoeg om een verjaardagskado te bedenken. 

Niks. Hij gelooft allang niet meer in sinterklaas. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

29-10-2021 om 20:07

Jippox schreef op 29-10-2021 om 19:31:

Wat een hoop geld voor een sinterklaascadeautje! Hier doen we een tientje pp en gaat het vooral om de lol. Dus het mag ook heel fout zijn

Tja, wij pakken ook groots uit voor 5 december.  Ieder zijn eigen manier toch?

To: Houdt hij van lezen? Misschien een mooi boek?

Ik combineer altijd nuttige dingen met dingen die puber zelf graag wil hebben,  maar het wordt ook hier ieder jaar lastiger om wat te bedenken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.