Pirata
05-06-2017 om 18:00
Puber weigert in eigen tent te slapen deze zomer
Ik zat te twijfelen over de rubriek waar ik dit zou plaatsen, Puberteit, Vakantietijd of Zorgenkinderen.
Wij willen over een dikke maand voor 3 weken naar Frankrijk, met de caravan. Die is niet zo groot. Dit jaar is het zover dat het niet meer lukt om met zijn 4-en (ouders, puber 15 jr en broer 10 jaar) in één ruimte door te brengen:
- het kinderbed is maar voor 1,25 kind en zijn broertje is nu ook 1.40
- het puberritme wijkt teveel van ons ritme af. Elke avond wil hij tegen 12 uur gaan slapen en komt er pas uit rond 12. Daar heeft iedereen last van. Ik wil 's avonds niet gestoord worden en 's morgens mijn ontbijtje maken.
- puber maakt er ook nog eens een vieze puinhoop van en vertoont moeilijk, inflexibel gedrag, dus wij willen meer afstand.
Nu is het dus zover, dat hij botweg weigert in een eigen tent te gaan. Ook een slaaptent in de aanbouw van de voortent, niet goed genoeg voor hem. Dus wij hebben gezegd dat we niet gaan als hij niet van mening verandert (moesten we van hem nog maar een extra caravan meenemen).
Iemand nog ideeën hoe we hier uit gaan komen? Hij wil ook niet op kamp. Ik ga geen huisje huren o.i.d., ik wil met de caravan en dan op diverse plaatsen. Moeten wij dan nu de caravan uit ten behoeve van een lastige ASS-puber???

Leen13
09-06-2017 om 15:16
O mooi
Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Rib uit je lijf maar wel een momentje dat er ineens onverwacht een simpele oplossing in zit. Zo kan het ook gaan.

Pirata
09-06-2017 om 16:17
ja, en...
Mijn telefoon is ook naar zijn grootje en ik moet ook nog verhuizen.
Ad, kan ik niet mede-eigenaar worden van jouw bedrijf, ik heb al járen ervaring in de ICT

Ad Hombre
09-06-2017 om 16:44
Pirata
De aandelen zijn altijd te koop, voor een goed bod. Zo'n kommaatje heet trouwens een apostrof en veel teveel mensen denken dat ze overbodig zijn.

Zon
09-06-2017 om 17:07
Krijgt Dees toch gelijk!
Mooie gelegenheid om iedereen blij te maken. En daarna ook vooral op te zouden met zeuren.

Pirata
09-06-2017 om 17:33
jaja
Mogelijk heeft Dees onze teerbeminde oldtimer bewerkt?
In elk geval, ik had 'm nooit weggedaan als ie nu niet opeens was ingestort. Maar de opeens ontdekte schade was té erg.
Nu dus maar een ruimere. We gaan morgen kijken. Met redelijk ruim (in caravantermen) afsluitbaar (geen slot) puberhanghol. Ben benieuwd of dit iedereen lucht gaat geven in de vakantie.

Knutselkei
09-06-2017 om 18:59
Laat je puber wel meekijken
Of ie t wat vindt voor jullie in t hol belanden Het moet voor hem ook wel goed voelen

Pirata
09-06-2017 om 19:05
Lilian
Jazeker!!
Op internet vond hij de foto's niet mooi en niet lelijk. Dat is al heel goed
Zijn broertje vond het prachtig. Zelfs de jaren '90 bankbekleding.

Pirata
09-06-2017 om 19:06
oh maar
Hij had toch geen zin om morgen vroeg op te staan om mee te gaan kijken. Hij heeft er wellicht vertrouwen in

Knutselkei
09-06-2017 om 21:19
Whahhaha
Een echte puber dus! .....Mwah...doe maar,is goed,neej ik ga niet mee.
Gaat wel,is oke...das hier dat t mooi is

Ad Hombre
12-06-2017 om 09:46
Deegroller
"te veel, niet teveel...."
Je hebt gelijk, subtiel onderscheid, maar ik ga er op letten. (niet opletten!)

Pirata
12-06-2017 om 10:37
jawel
Een oud beestje aangeschaft, maar wel in orde.
Achterin een "hol" met stapelbed. Jongste zei dat daar de mancave is.
Oudste vond het wel OK, brombrom.
Ik hoop dat het "cave" of "hol" genoeg is om eenieder (heu, spatie??) te ontzien.
Nu nog even een week pimpen etc. Want de bekleding is ècht uit de oertijd.

Pirata
23-07-2017 om 14:52
Hoe het gaat
We zijn nu 2 weken onderweg met de caravan met de "grot" achterin.
Het ging in het begin wat moeizaam. Puber wilde heel laat gaan slapen en nog luide films afspelen. Dat was nog even lastig (hij heeft niet echt door dat er 3 personen wakker liggen van zijn gestommel en kabaal).
Na een paar dagen kreeg hij door dat bedtijd = stiltetijd en nu gaat het behoorlijk goed. De schuifdeur voor de grot behoedt ons en hem voor de grootste hinder van elkaar.
Het tentje is wel mee, en veel verlengsnoeren, maar ze willen er geen van beiden in.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.