Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
200282

200282

31-05-2023 om 21:21

Puberdochter met add


200282

200282

02-06-2023 om 10:17

Ze mag ook alleen naar de kermis hoor, maar ze vindt dit zelf niet fijn. Ze gaat wel met haar vriendinnen naar de winkel, zwembad, bios, georganiseerde avonden en noem maar op. Dat gaat prima, en ze is laatst ook met een vriendin naar een pretpark geweest. Dan krijgt ze uiteraard geld mee wat ze gewoon mag besteden hoe ze het wil. Maar ik heb wel grenzen bij uitgeven van geld. Op een kermis een paar attracties in ben je al snel 50euro pp kwijt in een korte tijd en dan nog de andere opmaak. En boba hebben we gister trouwens samen op een terras genomen. 😂 Ze begon zelf te lachen ik ook. We vonden het echt heel vies. Ze zei zelf nou heb ik daar nou zo'n stennis voor getrapt. Toen hebben we het er over gehad nog en ze zei ook ik ben blij dat je het toen niet had gekocht want dan was ik nog bozer. Maar goed ze heeft het ervaren en ik ook.

200282

200282

02-06-2023 om 10:22

Ik ga nu stoppen met dit topic en jullie tips ervaren. Ik ga kijken wat voor ons meer rust brengt en ben ook benieuwd naar de training in september. Als ik een tijdje verder ben zal ik nog eens vertellen hoe het gaat en wat we allemaal hebben veranderd.
Nogmaals dank daarvoor.

Succes. En ik vind iedere moeder die zich bewust is van de problemen waar ze tegenaan loopt, en de wil heeft om dat op te lossen, altijd goed bezig!

Fijne update! 
Maarehhh ... €50,- euro per kind voor even naar de kermis?! Dat geeft wel een beetje het signaal dat er vanalles mogelijk is. Ik zat een heel stuk lager! 

Ik lees even mee. Hier thuis een beginnend puber, die ergens op het spectrum zit (ik noem het maar even zo). 
Ik herken wat je schrijft en ook hoe jij je voelt. Loslaten is goed, maar omdat je kind (bij jouw dochter ADD) op sommige vlakken niet standaard is en wat minder makkelijk meegaat in de stroom, ben je toch ook extra bezorgd en wil je graag voor je kind dat het goed gaat. 
Maar soms is het lastig om te ontdekken wat nu 'normaal' pubergedrag is en wat gedrag is wat extra aandacht vergt (en die extra aandacht kan weer die controle zijn die juist bij een puber niet goed werkt...pfff!).

Als ik zo lees zou je je dochter wat meer vrij kunnen laten en de kaders kunnen aangeven en afspreken. Bijvoorbeeld: het is belangrijk dat ze veilig is, baas is over eigen lichaam. Zoiets. 
Probeer ook open te staan voor dingen die pubers leuk vinden en stel je oordeel even uit...het schept een band, voor haar is het fijn als je belangstelling toont en wie weet kom je er zelf ook achter dat TikTok ook hele leuke dingen kan bieden. 

Qua make up zou ik haar lekker laten experimenteren. Ze komt vanzelf wel achter wat mooi is (wat zij mooi vindt en wat niet). Wij kijken toch ook terug samen met vriendinnen: 'niet te geloven dat ik dat ooit aanhad!' ...het komt goed!

Tot slot wil ik je sterkte wensen, het is niet makkelijk. Maar probeer ook te bedenken wat wel goed gaat en waar je dochter goed in is. En een beetje humor en relativeren helpt ook altijd  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.