Tops
22-11-2008 om 16:06
Puberhumor
Dochter 1 zit woordjes te mompelen. Latijn aan het leren? vraag ik haar. Nee, zegt dochter 2, ze zit ons te vervloeken...
Misschien een beetje luguber, maar ik vond het erg grappig. Wie heeft er nog meer geinige pubers in huis?
sus-anne
22-11-2008 om 16:54
Leuk tops
dat is echte puberhumor!
hier hoorde ik dochterlief schreeuwen op haar kamer:Rot op ,het is hier geen hotel!ik ging naar haar kamer om te kijken wat er aan de hand was,bleek dat ze een vlieg aan het meppen was!
tijdens een heftige discussie tussen mij en dochter zegt ze opeens: je hoeft niet zo te schreeuwen,je lijkt mijn moeder wel!
branca2
22-11-2008 om 17:27
Opvoeden?
"Thomas(14) heb je nog huiswerk"
ik had het pas vier keer gevraagd
reaktie"Goh mam wat zeur je toch"!
mijn reaktie "dat is geen zeuren maar opvoeden"
zijn reaktie"oké ga dan maar door"
jeroen (12) kijkt foto's van vroeger
"goh ik ben blij dat mijn kop zo gemetamorfoosd is hoor! ik zag er niet uit vroeger"
Silone
22-11-2008 om 19:26
Log(o)isch
Item van groen links op het journaal, zoon (12): "Wat een stom logo, ze moeten een verkeersbord nemen met een groene pijl die naar links wijst."
albana
24-11-2008 om 08:41
Puber met koptelefoon
wil ik wat tegen puber zeggen en die heeft de koptelefoon op. dus ik 'schreeuw'omdat ik denk dat ze me anders niet hoort. reageert ze met: "hallo mam, zó wordt ik toch doof??" want als ze d'r stem verheft tegen mij zeg ik ook altijd dat ik niet doof ben. "vindt je het gek dat ik soms zo schreeuw tegen je? dat is gewoon je eigen schuld...."
(ggrrrrr)
groeten albana
EZW67
24-11-2008 om 13:25
Allochtoon
We zitten aan tafel en op de een of andere manier komt het gesprek op de begrippen 'allochtoon' en 'autochtoon'. Zoon (14) zegt dat hij het daar op school over heeft gehad. Waarop man geinteresseerd vraagt hoe hij de begrippen dan uit elkaar houdt en een verhandeling begint over de Latijnse betekenis van het 'alloch' in 'allochtoon'.
Zoon kijkt hem vervolgens heel verbaasd aan en reageert 'Maar pap, het is toch heel simpel? In 'allochtoon' zit 'Allah'.....'
branca2
24-11-2008 om 14:45
Over allochtonen gesproken
Bij ons in het dorp komen niet zo veel allochtonen voor.Als wij naar mijn broer gaan lopen er heel veel marokaanse jongens op het voetbal veld meer als autochtoon.Als ik aan mijn zoon (14) vraag waarom hij niet mee gaat doen zegt hij"nee dan voel ik me zo allochtoon"
albana
24-11-2008 om 18:19
En ik kan er niks (allochtoon)
puber heeft op school geleerd dat zij ook een allochtoon is. ach, gossie.....dat was even schrikken, ze líjkt er namelijk niet écht op. meer op hollands welvaren....maar ja, papa niet in nederland geboren (ach, 't scheelde 3 jaar)dus......
tsja dus zelfs als je de witste van de klas en de blondste van de klas bent en met 2 blonde ouders kan dat. nadat het even bezonken was maakt ze er lukraak 'misbruik' van...zo kende ze een spreekwoord bij nederlands niet en antwoorde: 'ja, hoe moet ik dat weten? ik ben allochtoon?' en gooit ze ons er ook mee voor de voeten, als het zo eens uitkomt.
't is in ieder geval een 'dijk van een smoes'!(volgens dochter die dan weer wel weet wat een dijk is)
groeten albana
Silone
25-11-2008 om 13:41
Brugklassers
Onze brugklasser heeft gisteravond op zijn school geholpen met de open avonden voor de groep-8-ers. Hij was me er toch druk mee. Stond vol overgave nieuwe leerlingen te ronselen, greep ze bij de mouw om mee te done aan het techniekprojectje, gaf ouders wervende teksten over zijn school, kortom net een tweedehandsautoverkoper. Leraar techniek kende zoon nog niet van die kant, dus zei licht verbaasd: "Zo, jij zorgt in je eentje voor nogal wat nieuwe leerlingen." Waarop zoon antwoordde: "Tuurlijk, des te meer heb ik volgend jaar te pesten!"