Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Inge

Inge

18-09-2011 om 19:12

Puberkind en voeding


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

A, kaaskopje, sus-anne en maylise

Ik schreef in mijn laatste berichtje dat het geheel mss wat dominant overkwam en uitgelegd hoe ik het bedoelde. Ik wil hier Inge mee helpen en niet veroordeeld worden over de manier hoe het jullie overkomt. Ik heb nu een kind van 15 dat normaal eet, weleens wat laat staan, niet snoept of snackt voor het eten of dit zodanig aanpast aan hoeveelheid dat ze haar eten ook nog op krijgt. Dus ik heb dan toch het idee dat ik het destijds goed heb gedaan. En hoe ouder ze worden hoe gemakkelijker je hiermee om kan gaan. Ik heb ook eerder aangegeven dat dit van kleins of aan zo is aangeleerd en dat ik denk dat je daar niet nog even met een 17- jarige mee kunt beginnen. Een jong kind zul je toch moeten aanleren wat het voor consequentie het één en ander heeft en dan noem ik dat niet dominant optreden, maar even consequent optreden.

Pucksie

ik begrijp wel wat je bedoelt te zeggen ,alleen ,jij noemt jouw gedrag tegenover je puber niet dominant,ik noem dat wel zo.
we zijn het daarin gewoon niet eens.
dat kan en mag toch ?,daar is dit forum ook voor,om ieder zijn mening te laten geven en daarop te reageren.?

Cato

Cato

07-10-2011 om 09:31

Ontbijt

Heb je zicht op zijn ontbijt? un je dara invloed op uitoefenen? Ik zou zeggen een grote bak muesli (geen cruesli) met volle yoghurt en dan eventueel nog een eitje. Denk dat meneer dan gedurende de dag minder naar de Redband grijpt

Tirza G.

Tirza G.

07-10-2011 om 11:06

Cato

Hoewel ik het met je eens ben dat een goed ontbijt snaai-zucht vermindert, geloof ik niet in het rechtstreekse één-op-één-verband wat jij lijkt te suggereren.
Of wou je beweren dat snaaien gebeurt uit honger? Dat líjkt me toch niet. Eten wij (als volwassenen) alleen maar als we honger hebben? Nee toch? Dan zouden we alle verjaardagstaart wel af kunnen schaffen

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2011 om 16:10

Tirza

Ik denk wel dat snaaien aantrekkelijker wordt door een lege maag. Zie ook als je met een lege maag boodschappen gaat doen. De kans dat je dan met een extra pak lekkers de winkel uitgaat is groter.
Maar ik ben niet met Cato eens dat je een puber zomaar een bak muesli voor kunt zetten. Ik ontbijt ook niet als ik thuis ben. In een hotel eet ik als een tierelier, maar daar neem ik de tijd, dat scheelt blijkbaar.

Tirza G.

Tirza G.

07-10-2011 om 17:03

Kaaskopje

Ja maar ja, weet je, mijn puber gaat om 7 uur de deur uit. Al heeft hij een bak musli met weet ik wat voor verantwoords achter de kiezen, zo om een uur of tien lust hij toch écht wel weer wat. Tuurlijk, dan kun je brood eten of fruit of komkommer, maar hij is niet roomser dan de paus. Ikzelf vind een mandarijntje bij de koffie ook niet je dat. En het koekje wat ik neem, neem ik niet vanwege de honger.

Tirza

Cato

Cato

08-10-2011 om 18:14

Sociaal eten en hongerklop

Dat ontbijt helpt niet tegen de koek rond tien uur 'die iedereen koopt'. Eten moet ook lekker en gezellig zijn. Maar een zak snoep op je kamer leegeten ... dat heeft voor mij meer met hongerklop te maken.

Mijn puber is dol op muesli (mits ik het klaarmaak - hij er zelf niets voor hoeft te doen) en al helemaal op een gebakken ei met spek (of pannenkoek met kaas). Ik zorg ook dat er altijd voldoende boterhammen mee naar school gaan. (en dan speciaal klef brood dat hij lekker vind en niet het zware volkoren). Natuurlijk koopt hij ook donuts en koeken op school/AH. Maar hij eet er geen vijf op een dag. Van de frisdrank is hij ook al genezen; drinkt gewoon water op school. En thuis meestal chocomel (ook calorierijk, maar niet louter suiker). Fruit is heir ook niet populair, behalve verse jus. En je raad het al ... ik pers een paar ochtenden per week

@Inge, kun je niet zorgen dat er voldoende lekkere, maar minder slechte snacks in huis zijn?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.