Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Vic

Vic

27-11-2011 om 21:01

Puberlogica?

Oudste (12) had vandaag een leuke opmerking. We gingen bijna eten en dan vraag ik altijd 10 minuten van tevoren of ze aan tafel komt. Dan heb ik nog even tijd om alles op tafel te zetten en jongste zover te krijgen dat ze ook kan eten (plassen, handen wassen). Vandaag zaten jongste en ik al aan tafel en begonnen maar met eten. Oudste kwam op haar dooie akkertje aanlopen, tikte nog wat op haar laptop, en kwam eindelijk ook maar eens aan tafel. Zegt ze: 'Vind je dat nu heel sociaal, om al te beginnen met eten zonder dat ik er ben?.'
Nou ja...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

27-11-2011 om 21:17

100%

Ja dus hahaha

Ja hoor

En dan ook tijdens het eten:"Zeg, kan ik misschien ook nog even mijn verhaal kwijt?" terwijl zoon al weken zijn eten stil en met een stug gezicht naar binnen werkt, alsjeblieft geen belangstelling voor zijn leven, zeurpieten van ouders.
Och, hij voelde zich toch buitengesloten omdat wij het informeren naar zijn dag maar hadden nagelaten.

Marjolein

Marjolein

28-11-2011 om 10:26

Lol wil 40

Wat herkenbaar!
Ook hier een wankele balans tussen zelfstandig en "Waar bemoei je je mee?" aan de ene kant en aan de andere kant zijn ze nog o, zo aanhankelijk.
Ach en daar geniet ik dan nog maar even van tussen de boze buien door

Marjolein

Marjolein

28-11-2011 om 15:39

Of hij het wist van dit draadje?

Puber komt uit school," Maaaaam, wil jij even dit, wil jij even dat, stuur jij ajb even een mailtje aan die leraar?" "Ja, dat is goed, maar kom even hier om door te lezen of dit is wat je wil zeggen?"
"Moet dat, wil jij me nu eens even niet storen, want ik wil nu onder douche!" :0
Dacht meteen aan dit draadje...

Vic

Vic

28-11-2011 om 17:45

Deze ook leuk

Dochter heeft haar arm gebroken dus als ze in de auto stapt wil ze graag dat ik even help met de gordel ('jeetje zeg, kun je niet even helpen'). Vanmorgen haalde ik haar uit school en stond geparkeerd naast het terrein. Dochter stapte in en ik wilde helpen met haar gordel. Bijt ze me toe: 'Niet helpen, er fietsen mensen'. Jahaaa, stel je voor dat je klasgenoten zien dat je moeder je gordel vast maakt terwijl je je arm niet kunt gebruiken. Dan kun je i.d.d. beter zelf drie minuten lopen prutsen.

Vic

Vic

28-11-2011 om 17:48

Als straf

Omdat ik het niet leuk vindt dat ze niet met mij 'gezien wil worden', heb ik gezegd dat ik bij het komende schoolfeest als begeleiding ga helpen. Dan trek ik mijn nieuwe lbd aan, met zilverkleurige kerstpanty en ga ik flirten met 25-jarige mentoren of 6e klassers die zijn blijven zitten. Zo! Daar kon ze dan wel weer om lachen

Netel

Netel

28-11-2011 om 18:34

Lol vic

Dat zijn van die leuke plagerijtjes die vaak ook de kou uit de lucht halen.
Alsof jullie het allemaal over mijn dochter hebben, ook zo'n lekkere puber van 13 jaar. Klagen als een shirt niet gestreken en wel in de kast ligt, terwijl ik niet bij die kast kan komen vanwege de zooi die ervoor ligt, want zij hoeft natuurlijk niks op te ruimen, he.

Vic, om je dreigement kracht bij te zetten

Laat je dochter dit even zien:

http://www.youtube.com/watch?v=MvV6dHgzxhk, vanaf minuut 2.45 Reuze effectief!

skik

Baka

Baka

29-11-2011 om 09:15

Hier ook

allemaal herkenbare verhalen, leuk om te lezen ook(sorry pa en ma )

In huis ook 2 pubers die constante tegenstrijdigheden vertonen. Vanmorgen ook weer, wilde niet opstaan, nog heel eventjes blablabla. Had al een keer gewaarschuwd, als je niet op tijd beneden bent mag je ook je kwartier tv niet meer aan. Toen meneer uiteindelijk te laat was kreeg ik natuurlijk de schuld, wat gepaard ging met wat gegrom. Blijf ik me over verbazen, dat ze oorzaak en gevolg nog niet doorhebben. Puberbrein?
Ook zijn favo tshirts kon hij vanmorgen niet vinden. Waar liggen die dan, ze liggen er niet, zijn zeker nog niet uitgewassen? Jawel zeg ik, liggen gewoon op z'n plaats, ik had ze gisteren nog zien liggen. Uiteindelijk ga ik toch kijken(wat dan ook weer niet hoeft volgens zoon ) en vind ze natuurlijk gewoon. Maar toegeven dat hij dan niet goed kijkt, neuh....ben je gek, dan komt er wel weer een gemompel van "ze liggen ook verder naar achteren dan anders". Blijft grappig, en ook soms niet, maar dat ligt dan meestal aan mijn lontje.

Spam

Puber zet laptop aan en verteld ondertussen dat ze gisteren meer dan 2000 mails heeft verwjderd. En nu (halve dag later) heeft ze er alweer 53! Ik vrrmoed spam dus vraag haar of ze geen spammap heeft? "Ja weet ik veel, wat is dat in godsnaam? " en terwijl ik haar woordkeus corrigeer bied ik aan even te kijken? Antwoord: "ja denk je dat ik gek ben ofzo? Ik laat toch zeker mijn post niet inkijken door mijn moeder?" Ikprobeer nog :" Maar schat je hebt er toch alleen maar spam in zitten?" Maar puber verdwijnt al zuchtend over zo'n domme moeder naar boven, met laptop.
Groeten Albana

Bellefleur

Bellefleur

30-11-2011 om 10:05

Maar, maar,

wanneer gaat mijn puber eindelijk zulk gedrag vertonen? Mijn zoon, 14 jaar, heeft in de zomervakantie besloten dat het fijn is om een opgeruimde kamer te hebben. Hij houdt sinds die tijd zijn kamer netjes bij. Hij besluit dat hij niet naar zijn sport kan (zijn grootste hobby!) omdat het huiswerk nog niet af is. Als we aan tafel zitten, zegt hij tegen me 'je hebt lekker gekookt mama'. Als ik hem zeg dat ik het vervelend vind dat hij spulletjes op de trap laat liggen, zegt hij 'je hebt gelijk mama, ik ruim het op'. Ik begrijp niet waar ik zo'n kind aan verdiend heb. Of komt het nog? Ik wacht nu al zo'n twee jaar op de gruwelijke puberjaren. Duurt het nog lang? Overigens heb ik ook een dochter van 12. Ik hou mijn hart vast...

Zoveel problemen!

Hier een dochter die zich onlangs op dramatische wijze afvroeg hoe het kan dat iemand van 16 (zijzelf dus) al zóóóveel problemen heeft... En nee, het gaat hier niet om geldproblemen, zwangerschappen, drugs of alcohol; ze heeft gewoon een bed, eten en drinken.
Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden en haar niet gewezen op het feit dat er een hoop 16-jarigen rondlopen met oneindig grotere problemen dan die van haarzelf.
n@nny

koentje

koentje

01-12-2011 om 12:19

N@nny

ennuh.... waarom niet?

Koentje

Niet het juiste moment, niet de juiste plaats. Mijn taak was op dat moment steunend. Als jij net je teen gebroken hebt wil je toch ook niet horen dat mensen met levensbedreigende ziekten er veel erger aan toe zijn?
n@nny

Caitlynn

Caitlynn

02-12-2011 om 14:22

Ach ja

Toen mijn puberzoon gisteren verveeld met de lijnen van het wasrekje aan het spelen was, vertelde ik hem dat hij dat niet moest doen, want een wasrekje van € 5 van Ikea is zo kapot. Toen ik nog geen 5 minuten later met veel herrie tegen het betreffende wasrekje aan liep, met mijn handen vol was, riep zoon vanuit zijn kamer: "zeg mam kijk eens uit, dat is een wasrekje van 5 euro van Ikea, die is zóó kapot hoor!"

Examenstress?

Volgende week beginnen de kerstexamens. Dochterlief maakt de laatste dagen nog geen aanstalten om extra te studeren. Deze namiddag ligt ze languit op de bank. Mijn man vraagt: 'Zou jij niet eens gaan studeren?' Zij:'Nee hoor'. Ik: 'Vorige week zei je nog dat je bang was voor je examens!' Zij: 'Ja, maar niet voor mijn punten hoor!'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.